Ερευνώντας τα ιστορικά αρχεία: Ο ιδρυτικός λόγος του Κ.Καραμανλή για το κόμμα της ΕΡΕ (1956).

 


Στο υπουργικό συμβούλιο αφού συζητήθηκαν τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα ο Κ. Καραμανλής ανήγγειλε:

«Κύριοι, ήλθεν η ώρα να ιδρυθεί νέον Κόμμα». Η δήλωση έγινε δεκτή με επευφημίες και χειροκροτήματα και ο πρωθυπουργός συνέχισε: «Θα ονομαστεί Εθνική Ριζοσπαστική Ένωσις (ΕΡΕ). Εθνική γιατί δεν θα υπακούει σε ξένα συμφέροντα, ριζοσπαστική διότι θα βαδίσει προς την προοδευτικήν ανάπλασιν της Ελλάδος με την πραγματοποίηση βαθύτατων μεταρρυθμίσεων. Ένωσις διότι απευθύνεται προς όλους τους Έλληνες. Αυτό είναι μία δική μου απόφασις, δεν αποτελεί όμως υποχρεώσιν δια σας να την αποδεχθήτε. Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να με ακολουθήσει. Θα είμαι ευτυχής να προχωρήσω έστω και μόνος. Αλλά τότε αυτό είναι αυτονόητο, θα είμαι περισσότερο ευτυχής αν δω να με ακολουθούν ελεύθερα, εκείνοι που  πιστεύουν όπως εγώ στην ανάγκη εξυγίανσης της πολιτικής ζωής της Χώρας. Έχω καθήκον, έτσι το αισθάνομαι, να προσφέρω αυτή την ευκαιρία στο λαό. Έχω εδώ το ιδρυτικόν έγγραφον, αλλά δεν σας το δίνω τώρα για υπογραφήν. Διότι θέλω να σας αφήσω καιρόν, εν 24ωρο προς τούτο. Εφόσον συμφωνείτε μετά την παρέλευσιν του 24ώρου, τότε θα έχετε τη δυνατότητα να υπογράψετε την προτεινόμενη ιδρυτικήν πράξιν»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr