η μεταφυσική της τροφής.

 


Η τροφή είναι η σκέψις του Σώματος και η σκέψις η τροφή του Πνεύματος: άρα η τροφή είναι σκέψις και η σκέψις τροφή, για αυτό και οι Λαιστρυγόνες είναι ανθρωποφάγοι (βασικός σταθμός της Οδυσσεϊκής περιπλανήσεως) διότι όλα γύρω μας είναι τροφή σκέψεως και ο άνθρωπος ευχαρίστως ως πολύτροπος καταναλώνει την πνευματική τροφή της φύσεως όπως καταναλώνει το φαγητό του: από την άλλη πλευρά για αυτό οι φιλόσοφοι εν συμποσίοις φιλοσοφούσαν διότι η σκέψις είναι πόσις και βρώσις ιδεών και αξιών, όλα εσωτερικοποιούνται ώς τροφή και καταναλώνονται: κυρίως για αυτό ο Κρόνος τρώγει τα παιδιά του διότι όλα γύρω μας είναι προσφορά και κατανάλωσις πνεύματος και σώματος από τη φύση το σώμα τις ιδέες, όλα τρώγονται (αναλύονται) και εσωτερικοποιούνται (τρέφουν και εξελίσσουν). Για αυτό και οι χριστιανοί έλαβαν το δάνειο του λάβετε φάγετε και πίετε εξ αυτού πάντες: κυρίως: οι θεοί έχουν νέκταρ και αμβροσία διότι οι δυνάμεις των κινούνται σε άλλο επίπεδο άρα καταναλώνουν άλλες δυνάμεις ως βρώση και πόση , δυνάμεις διαφορετικές από τους ανθρώπους οι οποίες είναι για αιθέρια σώματα: η τροφή και το πιοτό προσαρμόζονται σε κάθε διάσταση και συμβολίζουν την απορρόφηση, εξέλιξη και πρόοδο με βάση όσα λαμβάνει ο θεός ή ο άνθρωπος: ο υλικός άνθρωπος θέλει υλική τροφή διότι με αυτόν τον τρόπο εξελίσσεται όπως ο θεός πνευματική τροφή διότι με αυτόν τον τρόπο εσωτερικοποιεί τις δυνάμειις που λαμβάνει: η διαφορά του φαγητού θεών και ανθρώπων δηλώνει ότι οι θεοί εσωτερικοποιούν όσα λαμβάνουν διαφορετικά από τον άνθρωπο: οι άνθρωποι διά του φαγητού λαμβάνουν στοιχεία συνεχείας με βάση το σώμα τους και το πνεύμα τους οι θεοί με βάση το δικό τους δυναμικό Είναι: διότι οι θεοί και οι άνθρωποι καταναλώνουν ποιοτικώς διαφορετικά τις συμπαντικές δυνάμεις: οι θεοί ώς αγνές δυνάμεις οι άνθρωποι ώς περίπλοκες δυνάμεις: για αυτό εξάλλου από το Νόστο εξάγεται το Νόστιμον (φαγητόν): το φαγητό που μας αρέσει ισοδυναμεί με την ιδέα της επιστροφής διότι πηγάζει η χαρά του μυαλού και της επιστροφής από την ίδια πηγή με αυτή του νοστίμου φαγητού: ο άνθρωπος χαίρεται με όσα του αρέσουν διότι το καλό φαγητό (νόστιμον) συμβολίζει ότι ο άνθρωπος όπως καταναλώνει υλικό φαγητό θα μπορούσε να καταναλώνει την επιστροφή του διά των πράξεών του στην Ιθάκη: η μία χαρά οδηγεί στην άλλη και οι δύο με τον τρόπο τους είναι νόστιμες διότι στηρίζονται στην κατανάλωση και απόλαυση δυνάμεων που προκαλούν χαρά και αγαλλίαση: όπως χαίρομαι το νόστιμον φαγητό χαίρομαι την ωραία επιστροφή: η ψυχή εκδίδει ώς κοινή πηγή όλες τις χαρές ανά ψυχή πνεύμα και σώμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr