Νεοελληνική γλώσσα β΄γυμνασίου. Ασκήσεις στο κεφάλαιο των αντωνυμιών.

 



1) Να συμπληρώσεις τα κενά στις παρακάτω προτάσεις με τον κατάλληλο τύπο των προσωπικών αντωνυμιών:

Α) ………..το έδωσε στο χέρι (εγώ)

Β)…………μιλάω και δεν ………..ακούς (εσύ, εγώ)

Γ) …………………..δένουμε τα σκοινιά και αναχωρούμε (εγώ)

Δ) Σε………………….το δώσαμε και φύγαμε (εσύ)

Ε) ………ζητούν στο τηλέφωνο (εσύ)

2) Να διακρίνεις στις παρακάτω προτάσεις τις προσωπικές αντωνυμίες από τις κτητικές αντωνυμίες:

Α)Μου ζητάτε να σας προσφέρω τα χρήματά μου;

Β)Το σπίτι μου μου ζήτησαν και τους είπα όχι.

Γ) Σου έλεγα να λές τα δικά σου.

Δ) Του έδωσε τα χρήματά του.

Ε) Μας χάρισε τα τετράδιά σας.

3)Να συμπληρώσετε τα παρακάτω κενά με το σωστό τύπο της δεικτικής αντωνυμίας : εκείνος, εκείνη, εκείνο.

Α)………………………………………ο άνθρωπος σου μιλάει

Β)………………………………………η γυναίκα μου  φαίνεται γνωστή

Γ) Δεν θέλω ……………………………………το σπίτι

Δ)………………………………..οι άνθρωποι μας γύρισαν την πλάτη

Ε) Είναι οι περιουσίες ………………………………………των ανθρώπων.

4)Να συμπληρώσετε τα παρακάτω κενά με το σωστό τύπο της αναφορικής αντωνυμίας : ο οποίος, η οποία, το οποίο.

Α)………………………..θέλει ας μιλήσει

Β)Αυτό το……………………………….με νευριάζει είναι το ότι δεν παραδέχεσαι τίποτε.

Γ)Το σπίτι εκείνο,………………………………….είναι ψηλό είναι το δικό μου

Δ)……………………………….δεν του αρέσει μπορεί να φύγει

Ε)Αυτός ο……………………………..ήλθε ας περάσει τον έλεγχο.

5)Στην παρακάτω παράγραφο να συμπληρώσεις τα κενά με τον σωστό τύπο της κατάλληλης αντωνυμίας ώστε να επιτευχθεί καλύτερο υφολογικό αποτέλεσμα και η συνοχή της παραγράφου:

Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί μία ανοιχτή πληγή για την κοινωνία του σχολείου. Η ανοιχτή…………….. πληγή της μαθητικής κοινότητας, οφείλεται σε πολλούς παράγοντες,…………………………….θα πρέπει συχνά να αναφέρονται ώστε όλοι……………….να αντιμετωπίζονται. ……………………….κλείνει τα μάτια σε τέτοια προβλήματα χωρίς να το θέλει είναι συνένοχος στη συνεχιζόμενη αυτή παραβατικότητα. Όλοι θα πρέπει να προβληματισθούμε με ……………………την άρρωστη κατάσταση……………………………συνεχώς δηλητηριάζει το σχολικό περιβάλλον.

6)Να συνδυάσεις τα παρακάτω ουσιαστικά με τον κατάλληλο τύπο της αντωνυμίας:

………………………………ο άνθρωπος

………………………………οι άνθρωποι

Το ………………………………………….σπίτι

Το …………………………………………γήπεδο

Οι …………………………………………..άνθρωποι

7.Να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις χρησιμοποιώντας τον σωστό τύπο της προσωπικής αντωνυμίας:

Ποιος φωνάζει;

Ποιος ήλθε;

Ποιόν μάλωσε;

Ποιους έσπρωξε;

Ποιος είναι στην πόρτα;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr