1.Αφόρμηση.
Επισημαίνουμε στους μαθητές ότι το νέο στοιχείο αυτού του μαθήματος είναι τα ρήματα της β΄συζυγίας τα οποία και ξεχωριστά διδάσκουμε,σχηματοποιώντας ξεχωριστά το θέμα και την κατάληξη.
Ενεστώτας
Οριστική
Habeo
Habes
Habet
Habemus
Habetis
Habent.
Στη συνέχεια επισημαίνουμε ακόμα ένα ρήμα β΄συζυγίας μέσα από το κείμενο και επιλέγουμε ένα μαθητή προκειμένου να το κλίνει σε συνεργασία με όλη την τάξη.
Π.χ το urgeo.
Έπειτα αναφέρουμε τον ήδη γνωστό μύθο στους μαθητές και προχωρούμε στη γραμματική και συντακτική άρα μεταφραστική ανάλυση του κειμένου.Η ανάλυση αυτή μπορεί να είναι υποκειμενοκεντρική μιάς και τα Λατινικά είναι συγκεκριμένο μάθημα σε αυτά τα οποία ζητεί.
Cepheus→habet,adligat,gaudet,Andromedam
filiam.
Cassiope→habet,Andromedam
filiam,gaudet.
Neptunus→urget,beluam
marina.
Oraculum→respondet,incolis,regia
hostia.
Perseus →advolat,videt,delet,pennatis
calceis,puellam,beluam.
Incolae Aethiopiae→gaudent.
Kλίσις ονομάτων:
Cassiope Perseus Cepheus
Cassiopes
Persei/perseos
Cephei/Cepheos
Cassiopae Perseo Cepheo
Cassiopen
Perseum/Persea
Cepheum/Cephea
Cassiope Perseu Cepheu
Cassiope Perseo Cepheo
Aσκήσεις.
1.Μεταφέρετε στα Λατινικά:
Α.Ο Περσέας είναι υπερήφανος για τα φτερωτά σανδάλια.
Β.Η Κασσιόπη συγκρίνει τον εαυτό της με τις Μούσες.
Γ.Το μαντείο απαντά στη βασίλισσα.
Δ.Το κήτος βλάπτει τη χώρα.
Ε.Ο Αινείας θαμπώνεται από την ομορφιά της βασίλισσας.
2.Να μεταφέρετε στον ενικό τις προτάσεις:
Α.Filias superbas habemus.
b.Dei beluas marinas ad oras urgent.
c.Beluae incolis nocent.
d.Graeci dolis beluas delent.
3.Συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα:
Αndromeda |
habeo |
|
|
|
|
|
hastarum |
adligas |
Cephei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.Συμπληρώστε τα παρακάτω κενά:
1.Cepheus Andromedam……………………habet(filia).
2.Andromeda……………………………et……………………………….filia
est(Cepheus,Cassiope).
3.Belua…………………..Aethipiae…………………………nocet(marina,incola).
4……………………..iratibeluam marina ad oram
Aethiopiae ……………………..(Deus,urgeo).
B.Δ.Μακρυπούλιας,φιλόλογος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr