Α)μη λογοτεχνικό
κείμενο.
«Τεχνολογική πρόοδος: σκέψεις για τις συνέπειες» Οι εξελίξεις στην τεχνολογία υπήρξαν πάντοτε ένας καθοριστικός παράγοντας που σηματοδοτούσε σημαντικές αλλαγές στην πορεία της ανθρωπότητας, με πολλαπλές επιδράσεις σε μία σειρά τομέων της ζωής των ανθρώπων.
Οι παλαιότερες γενιές, που είναι ακόμα κοινωνικά και οικονομικά ενεργές, έχουν γίνει μάρτυρες μίας σειράς εξελίξεων, οι οποίες επηρέασαν καθοριστικά την καθημερινότητά μας. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι η επανάσταση των προσωπικών υπολογιστών άρχισε τη δεκαετία του 1980 με την εξέλιξή τους, αλλά και γενικότερα την εξέλιξη της τεχνολογίας της πληροφορικής, να κινείται με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου μέσα σε διάστημα τεσσάρων δεκαετιών. Η εμφάνιση του διαδικτύου γκρέμισε τα στεγανά στην πληροφόρηση και στη γνώση, ενώ η εξάπλωση των κινητών τηλεφώνων και πιο πρόσφατα των έξυπνων κινητών τηλεφώνων, έφερε επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης.
Πέρα από τα παραπάνω, οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι ραγδαίες σε πολλούς τομείς της ανθρώπινης δημιουργίας, από την ιατρική, την τεχνολογία τροφίμων έως τη γενετική, τη διαστημική τεχνολογία, την τεχνολογία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τόσους άλλους τομείς, που κάποιος ειδικότερος θα μπορούσε να μνημονεύσει.
Μπορεί η εξέλιξη της τεχνολογίας να εμφανίζεται σε διαφόρους τομείς της ανθρώπινης ζωής με διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά και εφαρμογές, οι επιπτώσεις της όμως έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Καταρχήν, παρατηρούμε ότι, στις μέρες μας, ο ρυθμός εξέλιξης της τεχνολογίας επιταχύνεται θεαματικά, κυριολεκτικά με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Έπειτα παρατηρούμε ότι οι εξελίξεις στην τεχνολογία επηρεάζουν σημαντικά την οικονομία είτε από την πλευρά της παραγωγής (με την αύξηση της παραγωγικότητας) είτε μέσω των αλλαγών στην καταναλωτική συμπεριφορά. Επιπλέον, επηρεάζονται οι κοινωνικές σχέσεις και συμπεριφορές και μέσω της παγκοσμιοποίησης υπάρχουν σοβαρές ανακατατάξεις και σε επίπεδο πολιτικών δομών και κρατικών καθεστώτων. Οι εξελίξεις που δημιουργούνται από την τεχνολογία απαιτούν και γρήγορα αντανακλαστικά από τις ρυθμιστικές αρχές και τους νομοθέτες. Διαχρονικά, ωστόσο, 4 παρατηρούμε ότι υπάρχει μεγάλη υστέρηση από την πλευρά των ρυθμιστικών αρχών στην αντιμετώπιση των θεμάτων που προκύπτουν από τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία.
Αυτή τη στιγμή εκτιμώ ότι η ανθρωπότητα βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στη νέα μεταβιομηχανική εποχή, όπου θα πρέπει να αναπτύξει νέα μοντέλα οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης που θα ανταποκρίνονται στις νέες συνθήκες. Η ιστορία έχει δείξει ότι τα αποτελέσματα κάθε σημαντικής τεχνολογικής εξέλιξης εξαρτώνται από τη χρήση για την οποία γίνεται. Έτσι, μπορεί η τεχνολογία να βελτιώσει ριζικά το επίπεδο διαβίωσης των ανθρώπων, αλλά και να οδηγήσει σε καταστροφικές εξελίξεις την ανθρωπότητα. Το παράδειγμα της χρήσης της πυρηνικής τεχνολογίας είναι χαρακτηριστικό με Χιροσίμα/Ναγκασάκι αλλά και Τσέρνομπιλ να θυμίζουν πολλά σε όλους μας. Ας ελπίσουμε ότι στο νέο κύμα τεχνολογικής προόδου η ανθρωπότητα θα βρεθεί πιο ώριμη, οδηγώντας τον πλανήτη προς την ενάρετη πλευρά της εκμετάλλευσής της, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις αρνητικές της πλευρές.
Γιάννης Βλαχάκης, εφημερίδα: Ναυτεμπορική.
Θέμα 1ο.
Το άρθρο έχει δημοσιευτεί σε οικονομική εφημερίδα. Θέλετε να ενημερώσετε τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σας για το περιεχόμενό του. Να γράψετε ένα κείμενο 110-120 λέξεων, όπου θα το παρουσιάζετε με συντομία.
Θέμα 2ο.
Σε κάθε μία από τις διατυπώσεις που ακολουθούν να δώσετε τον χαρακτηρισμό “Σωστό” ή “Λάθος”, ανάλογα με το αν αποδίδουν το νόημα του κειμένου σωστά ή όχι. Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας με συγκεκριμένη αναφορά στο κείμενο.
1.Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι η τεχνολογία επηρέαζε πάντα καθοριστικά την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
2. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι οι αλλαγές που επιφέρουν οι τεχνολογικές εξελίξεις στην οικονομία δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών ούτε τις κοινωνικές σχέσεις.
3.Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι οι ρυθμιστικές αρχές και οι νομοθέτες άμεσα ανταποκρίνονται στα ζητήματα που σχετίζονται με τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία.
4.Ο συγγραφέας εκφράζει την προσδοκία ότι η ανθρωπότητα θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις της τεχνολογικής προόδου.
Θέμα 3ο.
Στο κείμενο διαβάζουμε: “Αυτή τη στιγμή εκτιμώ ότι η ανθρωπότητα βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στη νέα μεταβιομηχανική εποχή όπου θα πρέπει να αναπτύξει νέα μοντέλα οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης που θα ανταποκρίνονται στις νέες συνθήκες.” Να παρουσιάσετε με δικά σας λόγια τα στοιχεία του κειμένου που υποστηρίζουν αυτή τη θέση του συγγραφέα.
Θέμα 4ο.
“Οι παλαιότερες γενιές... κοινωνικής δικτύωσης.” Να εντοπίσετε και να καταγράψετε τον τρόπο ανάπτυξης τις παραγράφου.
Θέμα 5ο.
Να ξαναγράψετε την περίοδο λόγου που ακολουθεί “Τις ελπίσουμε ότι στο νέο κύμα τεχνολογικής προόδου η ανθρωπότητα θα βρεθεί πιο ώριμη, οδηγώντας τον πλανήτη τις την ενάρετη πλευρά τις εκμετάλλευσής τις, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις αρνητικές τις πλευρές.” Αντικαθιστώντας κάθε μια από τις υπογραμμισμένες λέξεις με μια συνώνυμή τις και κάνοντας τις τις αναγκαίες αλλαγές.
Θέμα 6ο.
.“Έτσι μπορεί η τεχνολογία να βελτιώσει ριζικά το επίπεδο διαβίωσης των ανθρώπων, αλλά και να οδηγήσει σε καταστροφικές εξελίξεις την ανθρωπότητα.”: Να μετατρέψετε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική, κάνοντας όλες τις αναγκαίες αλλαγές. Τι παρατηρείτε ως προς το επικοινωνιακό αποτέλεσμα;
Παραγωγή λόγου:
Σύμφωνα με τον συγγραφέα: “Η ιστορία έχει δείξει ότι τα αποτελέσματα κάθε σημαντικής τεχνολογικής εξέλιξης εξαρτώνται από τη χρήση για την οποία γίνεται.” Συμφωνείτε με την άποψη αυτή ή όχι και γιατί; Κάτω από ποιες προϋποθέσεις μπορεί, κατά τη γνώμη σας, η τεχνολογική εξέλιξη να είναι θετική για τον άνθρωπο; Να αναπτύξετε τις απόψεις σας σε ένα κείμενο 200-250 λέξεων που θα δημοσιεύσετε ως άρθρο στην εφημερίδα του σχολείου σας.
Β)Λογοτεχνικό κείμενο.
(το κείμενο
αναφέρεται στην ηλεκτροδότηση της Σύμης το 1928.).
Η Μαρία σπρώχνοντας προσπάθησε να πλησιάσει προς το μέρος των επισήμων, αλλά δεν τα κατάφερε. Μια κοπέλα τής είπε να μείνει εκεί που ήταν γιατί δίπλα τους βρισκόταν ένας φανοστάτης και θα έβλεπαν από κοντά τι θα συνέβαινε όταν θ' άναβαν τα φώτα.
Η ομιλία τελείωσε και τότε -όπως είχαν συνεννοηθεί απ' τ' απόγευμα- όλα τα μαγαζιά και τα σπίτια έσβησαν τις λάμπες πετρελαίου. Ένα πυκνό σκοτάδι απλώθηκε και τους έκοψε την αναπνοή. Ένας προϊστορικός φόβος τούς κατέλαβε. Ο τρόμος του απόλυτου σκοταδιού. Χέρια απλώθηκαν κι οι άνθρωποι άγγιζαν ο ένας τον άλλον. Σαν να ήθελαν να παρηγορηθούν, λες κι είχαν νιώσει στη πλάτη τους την ανάσα του τσακαλιού, της ύαινας και της μεγάλης αρκούδας τω σπηλαίων. Τότε που το φως της φωτιάς έδιωχνε τον κίνδυνο των σαρκοφάγων και η εστία ήταν το κέντρο των ανθρώπινων ομάδων.
Κάποιος έδωσε ένα σύνθημα κι ο αθέατος μηχανικός κατέβασε το λεβιέ στο σταθμό παραγωγής. Οι δύο πετρελαιοκίνητες σουηδικές μηχανές Bolider, ισχύος τριάντα ίππων η κάθε μια, πήραν απαλά μπρος και διοχέτευσαν τα 220 βολτ συνεχούς ρεύματος.
Όλες οι ηλεκτρικές λάμπες άναψαν και φώτισαν τον τόπο.
“Ααα”, ακούστηκε μόνο στην αρχή. Οι άνθρωποι εντυπωσιασμένοι κοιτούσαν άφωνοι. Μετά, μόλις συνήλθαν απ' την πρώτη έκπληξη, άρχισαν να λένε και να επαναλαμβάνουν ο ένας στον άλλον “Τα 'λεχτρικά”, “Τα 'λεχτρικά”, λες και η επανάληψη θα έφερνε και την αφομοίωση του εξαιρετικού γεγονότος. Έπειτα άρχισαν να κινούνται προς τα μαγαζιά, να μπαίνουν στα ηλεκτροφωτισμένα καφενεία και τα μπακάλικα, να δίνουν συγχαρητήρια στους υπερήφανους ιδιοκτήτες και να δέχονται το κέρασμα. Ήταν πράγματι ένα πανηγύρι.
Η Μαρία δεν ακολούθησε το πλήθος. Έμεινε κάτω απ' το φανοστάτη και γύριζε γύρω γύρω κυνηγώντας τη σκιά της, όπως η γάτα προσπαθεί να πιάσει την ουρά της. Ζαλίστηκε και στάθηκε. Τα φώτα της προκυμαίας έκαναν τρελούς κύκλους. Η καρδιά της χτυπούσε με δύναμη. Καταλάβαινε ότι ζούσε κάτι μοναδικό κι ότι όταν θα μεγάλωνε και θ' αποκτούσε παιδιά κι εγγόνια, θα μπορούσε να τους λέει: “Ήμουνα κι εγώ εκεί όταν ήρθαν τα 'λεχτρικά”. Ήταν κι αυτή μια κουκκίδα σε μια ιστορική στιγμή.
Ευγενία Φακίνου, Έρως, Θέρος, Πόλεμος, εκδόσεις Καστανιώτη, 2003.
Θέμα 1ο.
(Ι)Σε κάθε μια από τις προτάσεις /πληροφορίες που ακολουθούν να δώσετε τον χαρακτηρισμό “Σωστό” ή “Λάθος”, ανάλογα με το αν αποδίδουν το νόημα του κειμένου σωστά ή όχι. Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας με συγκεκριμένη αναφορά στο κείμενο.
Όταν η Μαρία έφτασε στην προκυμαία, τα φώτα είχαν ήδη ανάψει.
Οι ηλεκτρικές λάμπες άναψαν μετά από επανειλημμένες προσπάθειες. Ηλεκτροφωτίστηκαν τα καφενεία και τα μπακάλικα.
Το γεγονός της ηλεκτροδότησης είχε πολύ μεγάλη απήχηση στον κόσμο που παρακολουθούσε.
Η Μαρία ακολούθησε το πλήθος στο καφενείο για να δεχτεί το κέρασμα.
(ΙΙ) Να παρουσιάσετε με δικά σας λόγια το βασικό θέμα που αναπτύσσεται στην παράγραφο “Η ομιλία τελείωσε... η εστία ήταν το κέντρο των ανθρώπινων ομάδων.”
Θέμα 2ο.
Στο κείμενο που σας δίνεται, με βάση τον άξονα του χρόνου, η αφήγηση οργανώνεται σε τρεις σκηνές: 1η σκηνή: τι γίνεται πριν την ηλεκτροδότηση του νησιού, 2η σκηνή: τι γίνεται κατά τη διαδικασία της ηλεκτροδότησης, 3η σκηνή: τι γίνεται μετά τη ηλεκτροδότηση. Να εντοπίσετε στο 10 κείμενο και να καταγράψετε τις τρεις σκηνές.
Θέμα 3ο.
Κατά την αφήγηση αξιοποιείται ο ευθύς λόγος, για να αποδοθούν οι αντιδράσεις του πλήθους και της ηρωίδας προς το γεγονός της ηλεκτροδότησης. Να εντοπίσετε στο κείμενο και να καταγράψετε τα συγκεκριμένα σημεία. Τι επιτυγχάνεται κατά τη γνώμη σας με αυτόν τον τρόπο;
Θέμα 4ο.
Στο απόσπασμα της τελευταίας παραγράφου “Η Μαρία... τρελούς κύκλους”, τα συναισθήματα της ηρωίδας υποδηλώνονται και με τη μεταφορική χρήση της γλώσσας. Να εντοπίσετε και να καταγράψετε τα δύο σημεία του κειμένου, όπου η γλώσσα χρησιμοποιείται μεταφορικά. Να αποδώσετε με δικά σας λόγια τα συναισθήματα της ηρωίδας στο συγκεκριμένο απόσπασμα.
Θέμα 5ο.
“Καταλάβαινε ότι ζούσε... ιστορική στιγμή.” Η ηρωίδα συμμετέχει σε μια σημαντική στιγμή στην ιστορία του νησιού της. Ποιες σκέψεις και ποια συναισθήματα εκφράζει στο συγκεκριμένο απόσπασμα; Πώς θα νιώθατε εσείς σε μια ανάλογη κατάσταση; Να αναπτύξετε την απάντησή σας σε ένα ενιαίο κείμενο 100-150 λέξεων.
Α Π Α
Ν Τ Η Σ
Ε Ι Σ.
Μη λογοτεχνικό
κείμενο.
Θέμα 1ο
i.
Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο που θίγεται η ραγδαία εξέλιξης της τεχνολογίας και
το τρόπο διαχείρισης της. Αρχικά, αναφέρεται στην σημαντική επίδραση της
τεχνολογίας στην ζωή των ανθρώπων και πως αυτή αναπτύχθηκε με ταχύτατο ρυθμό
από τη δεκαετία του 80. Στη συνέχεια, αναφέρεται στην επιρροή των καινοτομιών
στην οικονομία, στην πολιτική, στον τομέα της γνώσης, των επικοινωνιών και των
διαπροσωπικών σχέσεων, τις διακρατικές σχέσεις και τη νομοθεσία. Εξελίξεις που
ήταν και θα συνεχίσουν να είναι ραγδαίες. Στο τέλος, υπογραμμίζεται η
ζωτικότητα της ανθρώπινης ωριμότητας όσον αφορά τη διαχείρηση των σύγχρονων
μέσων και να δημιουργήσει νέα μοντέλα κοινωνικοοικονομικής οργάνωσης για τη αποκομιδή
της μεγίστης ωφέλειας της επαναστατικής περιόδου, δίχως να πληγεί από της
αρνητικές προεκτάσεις της.
θέμα 2ο
α)
Σωστό, β) Λάθος, γ) Λάθος, δ) Σωστό
θέμα 3ο.
i.
Η παράγραφος αναπτύσσεται με τη μέθοδο των παραδειγμάτων. Καθώς σε αυτή
περιγράφεται η εξέλιξη της τεχνολογίας από τη δεκαετία του 80 μέχρι σήμερα. (η
επανάσταση ... δικτύωσης).
Θέμα 4ο.
ii.
“Ας ελπίσουμε ότι ότι στο νέο κύμα τεχνολογικής ανάπτυξης, το ανθρώπινο είδος
να βρεθεί πιο ώριμο, τον κόσμο/ το σπίτι του προς την ενάρετη πλευρά της
αξιοποίησης του, ελαττώνοντας στο ελάχιστο τις αρνητικές πλευρές.”
Θέμα 5ο.
iii.
“Έτσι μπορεί το επίπεδο διαβίωσης των ανθρώπων να βελτιωθεί ριζικά από την
τεχνολογία, αλλά και να οδηγηθεί σε καταστροφικές επιπτώσεις η ανθρωπότητα.”
Με
την ενεργητική φωνή προστίθεται μεγαλύτερη αμεσότητα, παραστατικότητα και
ζωντάνια, ενώ, υπογραμμίζεται και ο έντονος ρόλος της τεχνολογίας.
Παραγωγή λόγου:
Οι
δύο όψεις της τεχνολογίας
Μια από τη σημαντικότερες φοβίες του ανθρώπου
που εμφανίστηκε τον 20ο αιώνα, αλλά έγινε εντονότερη στον 21ο αιώνα, δεν είναι
άλλη από αυτή της της εξάλειψης της ανθρωπότητας από τη λανθασμένη διαχείρηση
της τεχνολογίας. Η τεχνολογία είναι ένα εργαλείο στα χέρια του ανθρώπου, που
είναι αυτός που καθορίζει το πρόσημο της αξιοποίησης της.
Αρχικά, η εκμετάλλευση των τεχνολογικών
ανακαλύψεων είναι σημαντικό να έχει ως σκοπό την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου
κάθε ανθρώπου. Αυτή έχει τη δύναμη να καταργήσει την παιδική εργασία, την
παραβατικότητα, τη φτώχεια και τον υποσιτισμό. Στην εποχή μας έχει διεισδύσει σε
κάθε πτυχή της ανθρώπινης ύπαρξης και θα μπορούσε με το κατάλληλο σχεδιασμό να
είχε αναβαθμίσει ζωτικούς τομείς των ανθρωπίνων κοινωνιών, όπως την παιδεία,
την εκπαίδευση, την άσκηση των δημοκρατικών ελευθεριών.
Εν συνέχεια, ο έλεγχος των τεχνοκρατών κρίνεται
επιβεβλημένος, από τη στιγμή που στη τεχνοκρατική περίοδο που ζούμε, έχουν
τεράστια ισχύ, καθώς και τα μέσα για να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες καταστροφές.
Επιπλέον, πρέπει να δημιουργηθεί διεθνές νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα
αποτρέπει την κερδοσκοπία ορισμένων τεχνοκρατικών οργανισμών εις βάρος του
πληθυσμού. Τέλος, οι επιστήμονες πρέπει να διακατέχονται από τις ανθρωπιστικές
αξίες και να έχουν την διάθεση να ενημερώνουν για τις καινοτομίες τους, καθώς
και τον σκοπό τους μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας. Αυτά, από τη πλευρά
τους αποκολλημένα από ιδεοληψίες και προκαταλήψεις, δεν πρέπει να επηρεάζουν το
έργο των επιστημόνων λόγω της κοντοφθαλμίας τους.
Συμπεραίνουμε, λοιπόν, πως το αποτέλεσμα της
χρήσης της τεχνολογίας καθορίζεται από τις προθέσεις των ίδιων των ανθρώπων,
που πολλές φορές όπως ιστορικά έχει αποδειχθεί είναι μοχθηρές. Ευθύνη μας,
επομένως, ως ευσυνείδητοι πολίτες είναι η διαμόρφωση κλίματος αρμονίας και
αλληλοσεβασμού, που θα επιτρέψουν την εδραίωση συνθηκών που να ευνοούν την
αποκόμιση των οφελών της τεχνολογικής χρήσης.
Λογοτεχνικό κείμενο.
Θέμα 1ο.
i.α)
Λάθος, (Μια κοπέλα ... φώτα)
β)
Λάθος, (Κάποιος έδωσε ... τον τόπο)
γ)
Σωστό, (άρχισαν να ... μπακάλικα)
δ)
Σωστό, (“Ααα”, ... γεγονότος)
ε)
Λάθος, (Η Μαρία δεν ακολούθησε το πλήθος)
θέμα 2ο.
ii.
Στην παράγραφο παρουσιάζεται η ηλεκτροδότηση της Σύμης. Οι κάτοικοι έχουν
συνεννοηθεί να σβήσουν όλοι ταυτόχρονα της λάμπες πετρελαίου, περιμένοντας τη
διοχέτευση του ηλεκτρικού ρεύματος. Από την καταγράφει των κινήσεων και του
κλίματος, γίνεται εμφανής ο φόβος τους για τη μετάβαση από μια γνωστή κατάσταση
σε μια άγνωστη. Αυτός τους ενώνει, θυμίζοντας μια προϊστορική κατάσταση.
Θέμα 3ο.
i.1η
σκηνή: “Η Μαρία ... ομάδων”.
2η
σκηνή: “Κάποιος ... τόπο”.
3η
σκηνή: “Ααα ... στιγμή”
Θέμα 4ο.
ii.
Ευθύς λόγος: Ααα, Τα ‘λεχτρικά, τα ‘λεχτρικά, Ήμουν και εγώ όταν ήρθαν τα
‘λεχτρικά.
Με το τρόπο αυτό το κείμενο γίνεται
παραστατικότερο, ζωντανότερους, δραματικότερο, παρουσιάζοντας εντονότερα τις
αντιδράσεις των ανθρώπων.
Θέμα 5ο.
iii.
Μεταφορική λειτουργία της γλώσσας:
1)
“κυνηγώντας την σκιά της”
2)
“Τα φώτα της προκυμαίας έκαναν τρελούς κύκλους”
Τα συναισθήματα της ηρωίδας που εμφανίζονται
είναι: η συγκίνηση, ο θαυμασμός, το δέος, η υπερηφάνεια και ο ενθουσιασμός
Θέμα 6ο.
Η ηρωίδα στο έργο <<Έρως, Θέρος,
Πόλεμος>> στο τέλος φαίνεται να νιώθει περηφάνεια, συγκίνηση, ενθουσιασμό
και ευλογημένη που ήταν παρούσα σε μια τόσο σημαντική στιγμή για το νησί της
Σύμης. Σκέφτεται ότι θα είναι από τους ηλικιωμένους που θα λέει ιστορίες στα
εγγόνια της για ιστορικά γεγονότα που έχει νιώσει, και θα δέχεται τον θαυμασμό
τους. Σε αντίστοιχη περίπτωση, θεωρώ, πως θα αντιμετώπιζα τη κατάσταση πολύ πιο
ψύχραιμα, με κυνικότητα, αλλά και μια ειρωνική στάση θα δεχόμουν ένα ιστορικό
γεγονός για τον τόπο μου. Ταυτόχρονα, θα προβληματιζόμουν για τους λόγους που
ως κατάσταση θα βελτίωνε τη ζωή τη δίκη μου και των υπολοίπων κατοίκων, και αν
η επένδυση του άξιζε τα χρήματα που δαπανήθηκαν για τη βελτίωση του βιοτικού
επιπέδου των ντόπιων. Τέλος, πιστεύω ότι
η διήγηση της συμμετοχής σε ένα τέτοιο γεγονός, θα ενδιέφερε κάπως
τα νέα άτομα στο μέλλον, με αποτέλεσμα να ενδιαφέρονται και να
ανταποκρίνονται στην εξιστόρηση των εμπειριών μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr