Νεοελληνική γλώσσα α΄γυμνασίου: Περιγράφοντας τον τόπο μου:


Προσέχω:

1. δίδω ολοκληρωμένες πληροφορίες για τον τόπο μου.

2.τα νοήματά μου έχουν αλληλουχία (με άξονα τον τόπο παρέχω συναφείς πληροφορίες και δεν ξεφεύγω από το αντικείμενο της βασικής αναλύσεώς μου).

3.τη συνοχή περιόδων και παραγράφων μέσα από τις κατάλληλες διαρθρωτικές λέξεις, επανάληψη λέξεων, χρήση αντωνυμιών και υπερωνύμων λέξεων).

4.τη σωστή χρήση των σημείων στίξης.

Κείμενο:

Ιθάκη:

Ο τόπος μου είναι ένα πολύ γνωστό νησί της Ελλάδας: η Ιθάκη. Είναι η πατρίδα του πασίγνωστου Ομηρικού ήρωα, του Οδυσσέα. Συγκεκριμένα, το σπίτι και το σχολείο μου είναι στο λιμάνι, το Βαθύ, που είναι και πρωτεύουσα του νησιού.

Βρίσκεται στο βάθος ενός καταπράσινου κόλπου, στην είσοδο του οποίου αντικρίζει κανείς το Λαζαρέτο, ένα χαριτωμένο μικρό νησάκι. Δεξιά και αριστερά υπάρχουν κατεστραμμένα ενετικά κάστρα και στη μέση απλώνεται η γραφική πόλη. Είναι γεμάτη όμορφα αρχοντικά και νεοκλασσικά κτίρια που δείχνουν την οικονομική και κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη του νησιού μετά την ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα. Ανάμεσά τους σήμερα αντικρίζει κανείς σύγχρονα καλοφτιαγμένα κτίρια καθώς και αξιόλογα δημόσια κτίρια όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο, το αξιόλογο ιστορικό αρχείο του νησιού. Ο περίπατος στα σοκάκια της και στην παραλία της (εάν ειδικά συνοδευθεί και από το απαραίτητο θαλάσσιο μπάνιο) είναι σίγουρα απολαυστικός.

Εκτός από το λιμάνι το νησί της Ιθάκης έχει και άλλα χωριά και άλλα μέρη που αξίζει κανείς να επισκεφθεί. Βόρεια από την πόλη ο δρόμος οδηγεί στην κορυφή του λόφου του λεγομένου «Αετού» όπου υπάρχουν λείψανα αρχαίων τειχών τα οποία οι ντόπιοι ονομάζουν «το παλάτι του Οδυσσέα». Τα μεγαλύτερα χωριά είναι ο σταυρός, η Εξωγή, ο Πλατριθιάς, οι Φρίκες, το Κιόνι και το Περαχώρι. Πολλοί κολπίσκοι με καταγάλανα πεντακάθαρα νερά είναι πραγματική πρόκληση για μπάνιο το καλοκαίρι.

Το νησί της Ιθάκης είναι ένας πραγματικός παράδεισος και το καλοκαίρι και όλες τις εποχές του χρόνου και αξίζει όλοι μας να το επισκεφθούμε.

 

Ασκήσεις:

1.Περιγράφοντας τον τόπο μου.

2.Συμπληρώνω τα παρακάτω ρήματα με τις σχετικές δευτερεύουσες προτάσεις:

Φοβάμαι…..

Λέω…….

Ρωτώ…….

Στενοχωριέμαι……

Ήλθα…….

 

3.Εξηγώ τα παρακάτω σημεία στίξης:

Η ομάδα ήταν…….λιοντάρι

Πόσο ωραία είναι !

Γιατί ήλθες;

Ο Σωκράτης – ο μεγάλος φιλόσοφος- ήταν ο εισηγητής της μαιευτικής φιλοσοφίας.

Ο δάσκαλος είπε: «θα γράψουμε διαγώνισμα».

 

4.Να σχηματίσετε προτάσεις με τις παρακάτω λέξεις:

Διακυβεύομαι

Δηκτικός

Νίπτω τας χείρας μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr