Θέμα έκθεσης γ΄λυκείου (η τηλεόραση και εμείς): «Η τηλεόραση σε μικρό ή καταλυτικό βαθμό επηρεάζει τον τρόπο σκέψης και τη γενικότερη συμπεριφορά μας. Σε ένα κείμενο που θα εκφωνήσετε σε σχετική ημερίδα ως μέλος του συμβουλίου ραδιοτηλεόρασης να αναφερθείτε στους λόγους που ενοχοποιούν την τηλεόραση, να προτείνετε τρόπους προστασίας του κοινού και να επισημάνετε τρόπους με τους οποίους θα πρέπει να δράσει η εκπαίδευση αλλά και οι νέοι ως δέκτες πληροφοριών και προτύπων ώστε να αντισταθούν στην τηλεοπτική υποκουλτούρα».

 


 

Αγαπητές συμμετέχουσες και αγαπητοί συμμετέχοντες.

Ως μέλος του συμβουλίου ραδιοτηλεόρασης χαίρομαι για την ευκαιρία που μου δίνεται να ανταλλάξω μαζί σας σκέψεις και απόψεις για τη σημαντικότητα της τηλεόρασης. Ελάχιστες ίσως ανθρώπινες ανακαλύψεις έχουν επηρεάσει τόσο πολύ και τόσο εντατικά τον άνθρωπο και την κοινωνία όσο η τηλεόραση. Η δύναμη της εικόνας συνδυασμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας κυριολεκτικά κατέστησαν την τηλεόραση πηγή πληροφοριών, κουλτούρας, τρόπο σκέψης και πράξης. Μόλις και χρειάζεται να αναφέρουμε ότι ο άνθρωπος στην Κρήτη ακούει και βλέπει τα ίδια πράγματα με τον άνθρωπο στη Μακεδονία, κάτι που ήταν αδιανόητο σε άλλες εποχές. Όμως είναι αδήριτη ανάγκη η τηλεόραση να καταστή «σχολείο παίδευσης» όπως θα έλεγε ο Περικλής ώστε όλη της η πνευματική και αξιολογική δύναμη να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του πνευματικού και πολιτισμικού επιπέδου των λαών.

Αγαπητές κυρίες και κύριοι.

Παρακολουθώντας προσεκτικά τα τηλεοπτικά προγράμματα, ειδικά των μεγάλων ιδιωτικών καναλιών, διαπιστώνουμε με θλίψη ότι σε αρκετές των περιπτώσεων η τηλεόραση προσπαθεί να ικανοποιεί τις αισθήσεις, τις ανθρώπινες ορέξεις, χωρίς να δίνει το ανάλογο βάρος και στις ατομικές πνευματικές ανάγκες και απαιτήσεις. Επίσης πολλές φορές το μέσον αυτό ενημέρωσης υπηρετεί πιστά κυβερνητικές πολιτικές χωρίς να προωθεί το ίδιο αντικειμενικά τις αντίθετες απόψεις, ενοχλητικό βέβαια είναι και το γεγονός ότι οι διαφημίσεις προβάλλονται πλέον στα όρια της πλύσης εγκεφάλου. Ίσως θα πρέπει να κάνουμε και μία μικρή αναφορά στα ριάλιτι παιχνίδια τα οποία περνούν στους νέους ειδικά την ψευδαίσθηση ότι η επιτυχία στη ζωή έχει να κάνει με την απλή προβολή και όχι την βαθεία καλλιέργεια του ανθρώπου.

Καθίσταται λοιπόν επιτακτική ανάγκη οι τηλεθεατές να ορθώσουν τείχος κριτικής και ηθικής προστασίας έναντι της τηλεόρασης. Προγραμματισμένα θα πρέπει να βλέπουν όσες εκπομπές πραγματικά τους εκφράζουν, ίσως επιβάλλεται να υποβάλλουν και τα έγγραφα παράπονά τους για θεάματα τα οποία τους υποτιμούν ως νοήμονα όντα.  Το φιλοθέαμον κοινό θα μπορούσε να απορρίψει θεάματα και σώου τα οποία υποβιβάζουν την ανθρώπινη ηθική υπόσταση και με τον τρόπο αυτό να περνά το μήνυμα της αισθητικής και ηθικής βελτίωσης της τηλεόρασης και των εκπομπών της. Οι τηλεθεατές είναι αυτοί οι οποίοι δίνουν ζωή και πνοή στις εκπομπές, η κριτική τους στάση θα μπορούσε να καλυτερεύσει αρκετά το επίπεδο του μέσου αυτού ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Όμως σημαντικό ρόλο κατέχει στην αξιακή πρόοδο της τηλεόρασης η εκπαίδευση η οποία γαλουχεί τους νέους και τις νέες με τα πραγματικά ανθρωποκεντρικά χαρακτηριστικά. Μέσα από ειδικά μαθήματα και προγράμματα, μέσα από πολιτιστικές δράσεις και προγράμματα, εικονικές τηλεοπτικές παρουσιάσεις, θα μπορούσαν οι ιθύνοντες της παρεχομένης εκπαίδευσης σε συνεννόηση με τους νέους και τις νέες, να προβάλουν προγράμματα και εκπομπές πολλών ταχυτήτων και ποιοτήτων, ώστε να υπάρχει και το δικαίωμα της πολυφωνίας αλλά και της επιλογής. Η απόκτηση κουλτούρας εκ μέρους του σχολείου προς τους νέους και τις νέες θα τους δώσει ένα παραπάνω κίνητρο  προκειμένου να προσπαθήσουν να προωθήσουν εκπομπές ψυχωφελείς οι οποίες προωθούν και εξελίσσουν το πνευματικό και ηθικό κριτήριο των ανθρώπων.

Εν κατακλείδι η τηλεόραση δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή, η τηλεόραση είναι ό,τι οι άνθρωποι επιθυμούν να είναι μέσα από τη σχετική χρηστικότητά της, θεμιτή ή αθέμιτη. Η καλλιέργεια που προσφέρεται μέσα από την παρεχομένη εκπαίδευση, η προσωπική αυτοπαιδεία  του κριτικού ανθρώπου, μπορούν να ανεβάσουν ικανοποιητικά τον πνευματικό και ηθικό κοινωνικό δείκτη ώστε οι άνθρωποι να ζητήσουν μία ποιοτική τηλεόραση, η οποία θα εκπαιδεύει, θα πληροφορεί, θα γίνει σχολείο διά του οποίου ο άνθρωπος και η κοινωνία θα εξελίσσεται σε επίπεδα ζωής, πολιτικής, καθημερινότητας, επιστημονικότητας και προόδου.Μπορεί η τηλεόραση να καταστή κοινό σχολείο γνώσεων και αξιών και όλους. Φθάνει να το θελήσουμε.

                                                   Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας.

                                                   Καλό σας βράδυ και καλή συνέχεια στις εργασίες της ημερίδας.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr