Έκθεση γ΄λυκείου. Θέμα: « Από ποιούς και πώς μπορούν να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν οι παράγοντες αποτέλεσμα των οποίων είναι ο εθισμός και η εξάρτηση; Να εκθέσετε τεκμηριωμένα τις απόψεις σας σε άρθρο 350-400 λέξεων που προορίζεται για δημοσίευση σε περιοδικό για νέους».

 



Τίτλος: αντιμετώπιση του εθισμού.

Πρόλογος.

Εθισμός ανθρώπων σε ουσίες και δραστηριότητες υπήρχε πάντα. Σήμερα όμως έχει προσλάβει ευρύτερες – και για αυτό πιο ανησυχητικές- διαστάσεις, αν βέβαια αναλογισθούμε ότι στις παραδοσιακές μορφές εθισμού (π.χ εθισμός στο αλκοόλ ή στα τυχερά παιχνίδια) έχουν προστεθεί νέες μορφές στα δίχτυα των οποίων εμπλέκονται και παγιδεύονται όλο και περισσότεροι άνθρωποι και μάλιστα νέοι.

 

Κυρίως μέρος:

Ο εθισμός έχει καταλυτικές επιπτώσεις στην υγεία των χρηστών, στην εργασία τους, στις σχέσεις τους με τους άλλους ανθρώπους, αλλά και γενικότερα στην κοινωνική τους ζωή. Είναι λοιπόν πρόβλημα που δεν αφορά μόνον τους εθισμένους σε κάτι,αλλά την κοινωνία στο σύνολό της. Γι αυτό πρέπει να ληφθούν μέτρα με στόχο κυρίως την πρόληψη τον περιορισμό και την εξάλειψη των παραγόντων αποτέλεσμα των οποίων είναι ο εθισμός και η εξάρτηση από εθιστικές ουσίες και δραστηριότητες.

Το βάρος αυτής της ευθύνης το επωμίζεται κυρίως η οικογένεια η εκπαίδευση και η πολιτεία και όχι μεμονωμένα αλλά μέσω συνεργασιών μεταξύ τους όπου αυτές είναι εφικτές.Ειδικά η αγάπη η επικοινωνία η εμπιστοσύνη και ο αλληλοσεβασμός αλλά και ο ειλικρινής διάλογος ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας αποτελεί ουσιαστικό βήμα προς την απεξάρτηση των ανθρώπων από βλαβερές συνήθειες και ουσίες.

Η οικογένεια προσφέρει αίσθημα ασφαλείας και ήρεμης καθημερινότητας, τα μέλη της αναπτύσσουν δημιουργικές ασχολίες, αναπτύσσονται μάλιστα κανόνες τους οποίους όλοι ακολουθούν. Μία δομημένη και συγκροτημένη οικογένεια λειτουργεί σαν ταξιθετημένη δομή μέσα στην οποία τα μέλη έχουν τη δική τους πορεία και αποστολή. Ειδικά η ανάγνωση βιβλίων και η συμμόρφωση με συμβόλαια και συμφωνίες θέτουν το άτομο σε τέτοια σειρά ώστε μπορεί να μην αποσπάται σε επιζήμιες συνήθειες και εξαρτήσεις.

Η εκπαίδευση μπορεί να ενημερώσει, να μορφώσει και ουσιαστικά να προτείνει λύσεις σε άτομα τα οποία είτε έχουν εθιστεί είτε κινδυνεύουν μελλοντικά να εξαρτηθούν από ζημιογόνες ουσίες και καταστάσεις. Η δύναμη της πληροφορίας είναι τεράστια ειδικά εάν μέσω τεκμηρίων οι  εξαρτημένοι άνθρωποι διαπιστώσουν το πόσο χαμηλά πέφτουν άνθρωποι εθισμένοι σε ό,τι το χειρότερο, ουσίες συνήθειες και παρόμοιες καταστάσεις. Εξάλλου το σχολείο μέσω της ανάπτυξης μιάς υγιούς κοινωνικότητας που στηρίζεται στη μόρφωση και στις εκπαιδευτικές δράσεις μπορεί να διδάξει πώς ένα άτομο μπορεί ολοκληρωτικά να απορροφηθεί από πνευματικές και ψυχωφελείς ενασχολήσεις και δραστηριότητες.

Η πολιτεία ως εκτελεστική εξουσία αναμφίβολα έχει τη δύναμη να προχωρήσει σε ουσιαστικά μέτρα στήριξης των εξαρτημένων και εθισμένων ατόμων. Μέσω της διοργάνωσης κοινωνικών επιμορφωτικών συναντήσεων, επιμορφωτικών δραστηριοτήτων, οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν ποικιλοτρόπως σε θέματα εθισμού. Επίσης η Πολιτεία θα πρέπει να είναι άτεγκτη και να νομοθετεί σκληρά σε όσους παρασύρουν άλλους συνανθρώπους τους σε θέματα εξάρτησης και κακής εθιστικής κατάστασης, ας δώσουμε για παράδειγμα τη νομοθεσία σε θέματα ναρκωτικών ουσιών και τυχερών παιχνιδίων.

Είναι ουσιαστικό να δίνεται συνεχώς και με κάθε τρόπο το μήνυμα ότι είναι προτιμότερο να μην αρχίσει κάποιος τη χρήση εθιστικών ουσιών παρά να γίνονται αργότερα προσπάθειες διακοπής του εθισμού και της εξάρτησης από αυτές: το προλαμβάνειν κάλλιον εστί του θεραπεύειν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr