Nεοελληνική γλώσσα Α΄γυμνασίου: Ασκήσεις παρατακτικής, υποτακτικής σύνδεσης, και ασύνδετου σχήματος.

 


1. Βρες πώς συνδέονται οι παρακάτω προτάσεις.[Σημείωσε Α, Π, Υ]

 • Ο παππούς μου πήγε στον κήπο, για να ποτίσει τα λουλούδια…..

• Ο αδερφός μου σήκωσε το πακέτο και το έβαλε στο τραπέζι…….

 • Η γιαγιά έφτιαξε το φαγητό, ετοίμασε το γλυκό, έστρωσε το τραπέζι…….

• Η θεία μου ήρθε στο σπίτι μας και μας έφερε δώρα……

• Ο ξάδερφός μου μού εξήγησε πώς παίζεται το καινούριο επιτραπέζιο παιχνίδι του……

• Τα παιδιά της οικογένειας έπαιξαν, τραγούδησαν, χόρεψαν…….

• Οι συγγενείς μου ήταν δίπλα μου σ' αυτή τη δύσκολη στιγμή της ζωής μου και μου συμπαραστάθηκαν πολύ…….

• Η μητέρα καλωσόρισε τους γονείς της και τους πρόσφερε ένα χυμό……..

• Η αδερφή μου με φώναξε, για να τελειώσουμε την κατασκευή μας…….

 • Όταν χτύπησε το τηλέφωνο, ήμουν ακόμη στο κρεβάτι…….

• Εάν έχει καλό καιρό, θα πάμε εκδρομή με τους φίλους μας…….

• Οι μαθητές άνοιξαν τα βιβλία , έλυσαν την άσκηση, άκουσαν το δάσκαλο προσεχτικά……..  Φώναξε για να τον ακούσουν, αλλά το αυτοκίνητο ήταν ήδη πολύ μακριά……

·  Ήταν βέβαιο ότι δεν του τηλεφώνησε είτε γιατί είχε χάσει τον αριθμό είτε γιατί απλώς το ξέχασε…..

·  Αν ξαναπάς στο νησί , μην ξεχάσεις να μου φέρεις από κείνο το τοπικό γλυκό…..

·  Η βροχή ήταν δυνατή , τα νερά κυλούσαν ορμητικά, οι δρόμοι είχαν πλημμυρίσει……

·  Δεν ήθελε να σου επιτεθεί , αλλά να σου εκδηλώσει τη χαρά του…..

·  Τον επέπληξε όχι μόνο γιατί χτύπησε το συμμαθητή του αλλά και γιατί μίλησε με αυθάδεια……

2. Προσπάθησε να ενώσεις τα ζεύγη των παρακάτω προτάσεων έτσι, ώστε να δημιουργηθεί υποτακτική σύνδεση. Κάνε όλες τις απαραίτητες αλλαγές.

• Ήρθε τελευταίος στο οικογενειακό τραπέζι. Συνάντησε πολλή κίνηση στο δρόμο. …………………………………………………………………………………….

• Έρχονται τα ξαδέρφια μου στο σπίτι. Περνάμε υπέροχα. …………………………………………………………………………………………………….

 • Άνοιξε το παράθυρο. Θα μπει καθαρός αέρας. …………………………………………………………………………………………………….

• Δεν ήθελε να πάρει φάρμακα. Ήταν άρρωστος. …………………………………………………………………………………………………….

• Χιόνισε τόσο πολύ στο χωριό. Έκλεισαν οι δρόμοι. …………………………………………………………………………………………………….

• Θα φύγουμε νωρίς. Θα στενοχωρήσουμε τον παππού και τη γιαγιά. …………………………………………………………………………………………………….

• Βλέπει τους συγγενείς του. Χαμογελάει πάντα. …………………………………………………………………………………………………….

• Ο πατέρας άφησε το δώρο του παιδιού δίπλα στο κρεβάτι του. Θα του κάνει έκπληξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr