Έκθεση-έκφραση Γ΄Λυκείου. Θέμα: Η στάση των πολιτών έναντι των μνημείων και με ποιους τρόπους η εκπαίδευση θα συμβάλει ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την αξία των μνημείων.

 


 

«Σε καμμία περίπτωση τα μνημεία δεν αποτελούν απλά απομεινάρια του παρελθόντος.Μιλούν με τον τρόπο τους και προσελκύουν όλους εκείνους οι οποίοι θέλουν και προσπαθούν να μάθουν το χθές του τόπου τους και του κόσμου κτίζοντας συνειδητά το αύριο. Ειδικά η εκπαίδευση θα πρέπει να στοχεύσει στο να προσφέρει αυτή τη δυνατότητα στους μαθητές ώστε αυτοί να είναι ικανοί μέσα από τα μνημεία να γνωρίσουν και να αναπτύξουν την ιστορία του τόπου τους, του κόσμου μέσα στον οποίο ζούν.

Τα μνημεία αποτελούν μέρος της εθνικής και ιστορικής μας κληρονομιάς. Είτε συζητούμε για αγάλματα, ναούς, κτίρια, πνευματικά αριστουργήματα. Μέσα από αυτά γνωρίζουμε κατακτήσεις και συλλήψεις που προηγήθηκαν του κόσμου μας, αυτές εάν κατανοηθούν από το σύγχρονο άνθρωπο μπορεί να τον βοηθήσουν να αναπτύξει και τον εαυτό του σε σχέση με τους άλλους και το περιβάλλον. Σεβόμενοι τα μνημεία ουσιαστικά μαθαίνουμε να εκτιμούμε όσα μας προσφέρει ο χρόνος, διδασκόμαστε τίποτε να μην υποτιμούμε διότι όλα γύρω μας άρα και τα μνημεία αποτελούν μέρος γνώσης πολύτιμης  και εξελικτικής.

Αναμφίβολα όμως όλα αυτά θα  πρέπει να σταθεροποιηθούν στις συνειδήσεις των ανθρώπων και ο καλύτερος τρόπος είναι να εισχωρήσουν και να γίνουν βίωμα στο μυαλό των νέων μαθητών μέσω του σχολείου και των εκπαιδευτικών μαθημάτων τους.

Ειδικότερα σχετικά μαθήματα (όπως είναι η Ιστορία, τα Θρησκευτικά και η Γεωγραφία ) θα πρέπει να αναλώνονται σε μεγάλο βαθμό στη παροχή γνώσεων για τα μνημεία του τόπου μας. Η καλύτερη όμως γνώση είναι η βιωματική γι αυτό μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα και διδακτικές επισκέψεις οι μαθητές με τους διδάσκοντες θα μπορούσαν δημιουργικά να επισκέπτονται μνημεία στο χώρο τους ώστε να συνειδητοποιούν διά ζώσης όσα πρωτογνώρισαν μέσα στη σχολική τάξη.

Επίσης η οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων και αναλόγων συνεργασιών μεταξύ κοινωνικών φορέων και των σχολείων θα μπορούσαν να βοηθήσουν ώστε οι έφηβοι να συνειδητοποιήσουν τη μορφωτική και αξιολογική σημασία των μνημείων. Ας μην ξεχνούμε εξάλλου ότι στον αιώνα της τεχνολογίας όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνονται και ηλεκτρονικά ανάμεσα σε σχολεία χωρών ώστε τα μνημεία να στηρίζουν και να προωθούν και την υπόθεση της παγκόσμιας παιδείας.

Τα μνημεία του τόπου μας είναι οι αγγελιαφόροι που μας μεταφέρουν τα πλέον σημαντικά ιστορικά μηνύματα. Μηνύματα παιδείας, εξέλιξης, δημιουργικότητας, αγάπης για τη φύση και τον άνθρωπο. Σεβόμενοι τους αγγελιαφόρους αυτούς θα μπορούσαμε παιδευτικά να λάβουμε όλες εκείνες τις γνώσεις και τις δεξιότητες ώστε και εμείς να πορευθούμε προς ένα καλλίτερο κόσμο με περισσότερο μυαλό και σύνεση.

Βασίλειος Μακρυπούλιας, φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr