Θέμα έκθεσης Γ΄Λυκείου: Έντυπο και Ηλεκτρονικό βιβλίο.

 

Κυρίες και κύριοι

Αγαπητές Συμμαθήτριες και φίλοι συμμαθητές.

Έχουμε άραγε αναλογισθεί ότι ζούμε σε μία εποχή η οποία θα μπορούσε ταυτχόχρονα να χαρακτηρισθεί εξελιγμένη συγχρόνως όμως και οπισθοδρομική; Διότι δεν αποτελεί οπισθοδρόμηση το να μη διαβάζουμε μέσα από έντυπα βιβλία, να μην μας συνεπαίρνει ο ήχος του χαρτιού που γυρίζει, να μην ψάχνουμε με τις ώρες σε ένα βιβλιοπωλείο να βρούμε ένα βιβλίο που θα μας παρασύρει μακριά; Όμως δεν μπορούμε να απαρνηθούμε και την πρόοδο που φέρει μαζί του  το ηλεκτρονικό βιβλίο, αυτό που μπορούμε να το διαβάσουμε όπου και αν βρισκόμαστε, μπορούμε να το στείλουμε όπου και αν θέλουμε. Επιβάλλεται λοιπόν να εξισορροπήσουμε εμείς ως ξεχωριστά άτομα την όλη κατάσταση η οποία διαμορφώνεται και έχει σχέση με το ποιο θα πρέπει να προτιμηθεί το ηλεκτρονικό ή το έντυπο βιβλίο;

Αναμφίβολα η εποχή μας μέσα από την απίστευτη ανάπτυξη της τεχνολογίας προσφέρει και την καινούργια επιλογή του ηλεκτρονικού βιβλίου. Όμως δεν θα πρέπει να παύσει αυτή να είναι μία επιλογή και σε καμμία των περιπτώσεων δεν θα πρέπει να γίνει κάτι το υποχρεωτικό το οποίο ως μόδα θα πρέπει να επιβληθεί.

Μπορεί και το έντυπο και το ηλεκτρονικό βιβλίο να περνούν πληροφορίες όμως ως βιβλία  συνδυάζονται και με κάποια άλλα μοναδικά χαρακτηριστικά τα οποία δεν θα πρέπει να ξεχνούμε. Το ηλεκτρονικό βιβλίο μπορεί να βοηθά τον άνθρωπο της σημερινής εποχής των εντόνων ρυθμών όμως το έντυπο βιβλίο είναι συνυφασμένο με την ενδοσκόπηση, την ησυχία, την επαφή με τον εαυτό μας και τη φύση. Σεβόμενοι λοιπόν τα χαρακτηριστικά και του ενός και του άλλου βιβλίου θα πρέπει να τα διατηρήσουμε και τα δύο.

Το ηλεκτρονικό βιβλίο ακολουθεί το μαθητή του ηλεκτρονικού σχολείου, το φοιτητή των τηλεργασιών και τον εργαζόμενο μέσα από συστήματα τηλεκπαίδευσης. Θα μπορούσαμε λοιπόν να ισχυρισθούμε ότι το διαδικτυακό βιβλίο αποτελεί περισσότερο χρήσιμο εξάρτημα του σημερινού αστικού ανθρώπου, ο οποίος προσπαθεί μέσα από όσα του προσφέρει η τεχνολογικά δομημένη εκπαίδευση και εργασία σήμερα να εξελιχθεί ατομικά, επιστημονικά και εργασιακά.

Όμως το έντυπο βιβλίο φέρει μαζί του την ιστορία αιώνων. Είναι αυτό που γίνεται αισθητό από τον άνθρωπο ο οποίος το μεταφέρει, το ξεφυλλίζει, το νοιώθει πιο αισθαντικά από όσο το ηλεκτρονικό βιβλίο. Έχει σχέση με το ευχαριστώ που του οφείλουμε διότι αυτό έβγαλε την ανθρωπότητα από την άγνοια αιώνων και σήμερα ως ο πιο πιστός μας φίλος θέλει και πάλι τη θέση του δίπλα μας. Μας θυμίζει  τη δυνατότητα να υπάρξουμε και να διαβάζουμε μόνοι μας χωρίς την ανάγκη κανενός, χωρίς την ανάγκη σύγχρονων τεχνολογικών ανακαλύψεων, διότι η γνώση του έντυπου βιβλίου είναι αυστηρά προσωπική σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και στα γραμμένα φύλλα.

Κατακλείοντας θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι η γνώση είναι αποδεκτή είτε προέρχεται από το έντυπο είτε από το ηλεκτρονικό  βιβλίο. Το δίλημμα αυτό δεν αποτελεί κάν δίλημμα εάν σκεφτούμε ότι θα πρέπει να χαιρόμαστε διότι η τεχνολογική εποχή μας μπορεί στη βάση της γνώσης του εντύπου και του ηλεκτρονικού βιβλίου να συνδυασθεί με τις παλαιότερες εποχές μιάς και επιλέγοντας και τους δύο τύπους βιβλίου επιλέγουμε όλα τα καλά που φέρει μαζί της η κάθε εποχή χωρίς θα θυσιάζουμε όσα επέτυχαν περασμένες εποχές.

Βασίλειος Μακρυπούλιας, φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr