Nέα Ελληνική γλώσσα, Α΄γυμνασίου, ωριαίο διαγώνισμα τετραμήνου.



Ενότητα 2η.Επικοινωνία στο σχολείο.Τα προβλήματα του σχολείου μου
Α. Τα περισσότερα σχολεία στην Ελλάδα παρουσιάζουν προβλήματα. Αυτό ισχύει για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης: δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, πανεπιστήμια. Το δικό μου σχολείο που είναι το 4ο Γυμνάσιο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι ένα από αυτά τα σχολεία.
Β. Θεωρώ ότι το κυριότερό του πρόβλημα είναι η παλαιότητα του κτιρίου. Αποτέλεσμα αυτού του προβλήματος είναι να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις των μαθητών του. Μέσα σε αυτό το παλαιό κτίριο ο σύγχρονος μαθητής δεν μπορεί να έχει την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για μια ολοκληρωμένη διδασκαλία, πάνω σε όλα τα θέματα που τον αφορούν. Εξαίρεση σ’ αυτό αποτελεί η προσπάθεια που έγινε τελευταία για να εξοπλιστούν με διαδραστικούς πίνακες οι τάξεις της Β’ Γυμνασίου.

Γ. Για να καλυφθούν οι σημερινές ανάγκες του σχολείου χρειάστηκε κάποιες παλιές αίθουσες να χωριστούν σε μικρότερες. Οι αίθουσες, λοιπόν, διδασκαλίας πολλές φορές καταλήγουν να είναι ασφυκτικά μικρές. Ακόμα, οι παλιές υδραυλικές εγκαταστάσεις καθώς και τα παλιά σώματα θέρμανσης στις αίθουσες μάς δημιουργούν προβλήματα θέρμανσης το χειμώνα.

Δ. Ένα άλλο πολύ σπουδαίο πρόβλημα είναι η μικρή αυλή του σχολείου. Σ’ αυτή τη μικρή αυλή η γυμναστική γίνεται με περιορισμούς, εφόσον δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όλες οι αθλητικές δραστηριότητες. Ας μην αναφέρουμε, βέβαια, τι γίνεται τις βροχερές ημέρες, αφού κλειστό γυμναστήριο δεν υπάρχει. Αυτά είναι πολυτέλειες!

Ε. Άλλες ελλείψεις του σχολείου είναι η σχολική βιβλιοθήκη, η αίθουσα εκδηλώσεων και το εργαστήριο φυσικών επιστημών. Ένα σχολείο στο οποίο ο μαθητής παίρνει πολύπλευρη πνευματική μόρφωση πρέπει να είναι εξοπλισμένο σίγουρα με τα παραπάνω. Η ύπαρξη αυτών των ειδικών αιθουσών τονώνει το ενδιαφέρον του μαθητή για κάθε μάθημα και αποδίδει καλύτερα.

ΣΤ. Συνοψίζοντας θεωρώ πως αυτά είναι τα σοβαρά προβλήματα του σχολείου μου. Πιστεύω ότι και πολλοί άλλοι μαθητές στην Ελλάδα θα έγραφαν τα ίδια για τα σχολεία τους. Άρα, ας ευχηθούμε για ακόμα μια φορά να δοθούν λύσεις σε αυτά τα προβλήματα. Η λύση φυσικά είναι μία, η πολιτεία να δείξει πραγματικό ενδιαφέρον και να δώσει τα απαιτούμενα χρήματα για την ελληνική παιδεία.

Από την ιστοσελίδα www.gym4thes.wordpress.com (διασκευή)

Παρατηρήσεις

Α.1. Ποιο είναι το σημαντικότερο πρόβλημα του 4ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, κατά τη γνώμη του μαθητή, και γιατί; Μον.2.

Α.2.Γιατί σύμφωνα με το κείμενο ένα σχολείο πρέπει να είναι άρτια εξοπλισμένο;μον.2.

Β.1.. Να βρεθεί η δομή της παρακάτω παραγράφου του κειμένου.

Ένα άλλο πολύ σπουδαίο πρόβλημα είναι η μικρή αυλή του σχολείου. Σ’ αυτή τη μικρή αυλή η γυμναστική γίνεται με περιορισμούς, εφόσον δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όλες οι αθλητικές δραστηριότητες. Ας μην αναφέρουμε, βέβαια, τι γίνεται τις βροχερές ημέρες, αφού κλειστό γυμναστήριο δεν υπάρχει. Αυτά είναι πολυτέλειες!μον.2.

Β.2.Να εντοπίσετε τέσσερεις διαρθρωτικές λέξεις του κειμένου και να αναφέρετε τη σημασία τους.μον.2.

Β.3.Να γράψετε ένα συνώνυμο για κάθε μία λέξη του κειμένου.

σπουδαίο

ελλείψεις

πολύπλευρη

συνοψίζοντας

Παιδεία                     μον.2.

Γ. Σε μια επιστολή προς το Διευθυντή του Γυμνασίου σας, ως πρόεδρος του 5μελούς του σχολείου σας, να αναφέρετε τα βασικά προβλήματα του σχολείου σας και να προτείνετε λύσεις βελτίωσης.

Μον.10.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr