Διδακτέα ύλη-Εξεταστέα ύλη-τρόπος εξέτασης μαθημάτων, Γυμνασίων, Λυκείων, ΕΠΑΛ.
Σεπτέμβριος 2025.
1.Χώρος του ΙΕΠ όπου εμπεριέχονται όλα τα ΦΕΚ με τις σχετικές οδηγίες ύλης και εξετάσεων: https://iep.edu.gr/el/graf-b-yliko-2024-2025 .
2. ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Γυμνασίου καθορίζεται με τις διατάξεις του π.δ. 126/2016 (Α΄ 211), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111), την παρ. 1 του άρθρου 86 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) [= «ΑξιολόγησηØ μαθητών»] (κατά την διάρκεια των τετραμήνων -γενικά στοιχεία αξιολόγησης) και το άρθρο 122 του ν. 4876/2021 (Α΄ 251) [= «Ένταξη της διδακτικήςØ ενότητας με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ’) μαθημάτων που διδάσκονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Ημερησίου και του Εσπερινού Γυμνασίου»] .
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ι. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ A. Για την τελική αξιολόγηση ισχύουν όσα προβλέπονται στο ΠΔ 126/11.11.2016 (ΦΕΚ Α΄ 211/11.11.2016): Ανακεφαλαιωτική εξέταση στο μάθημα της «Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας» (όπως τροποποιήθηκε από τον ν. 4692/2020 (ΦΕΚ Α 111/12.6.2020). Βλ. Άρθρο 16. • ΦΕΚ 211/11-11-16. ΠΔ 126. Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου Συνοπτική υπενθύμιση: Οι δύο κλάδοι της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία) εξετάζονται την ίδια μέρα και η συνολική διάρκεια της εξέτασης είναι τρεις ώρες. Τα θέματα δίνονται και οι απαντήσεις αναπτύσσονται σε ξεχωριστό φύλλο για καθέναν από τους δύο κλάδους και αποδίδεται διακριτός βαθμός για καθέναν από αυτούς. Βλ. αναλυτικότερα στον παραπάνω σύνδεσμο.
Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Γυμνασίου καθορίζεται με τις διατάξεις του π.δ. 126/2016 (Α’ 211), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111), 4 την παρ. 1 του άρθρου 86 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) και το άρθρο 122 του ν. 4876/2021 (Α΄ 251).
Επίσης: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Συνοπτική υπενθύμιση: Οι δύο κλάδοι της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση) εξετάζονται την ίδια μέρα και η συνολική διάρκεια της εξέτασης είναι τρεις ώρες. Τα θέματα δίνονται και οι απαντήσεις αναπτύσσονται σε ξεχωριστό φύλλο για καθέναν από τους δύο κλάδους, και αποδίδεται διακριτός βαθμός για καθέναν από αυτούς. Για την τελική αξιολόγηση ισχύει το ΦΕΚ Β΄ 3029/21-07-2020 (Υ.Α. αρ. πρωτ. 89611/Δ2/09-07-2020).
Επίσης: ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΔ 319, Άρθρο 4 (ΦΕΚ 261 Α 27-11- 2000) = Τρόπος εξέτασης της Ιστορίας Γυμνασίου «Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο ορίζεται από το ΦΕΚ 261Α/27-11-2000, τροποποιουμένης ως προς αυτό το μάθημα της διάταξης της περίπτωσης ΙΑ` του άρθρου 3 του Π.Δ. 508/77 (ΦΕΚ 161 Α), ως ακολούθως : Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων Α και Β. Η ομάδα Α περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις τρεις. Η ομάδα Β περιλαμβάνει τέσσερις ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις δύο. Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα. Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20). Η Ομάδα Α περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση και την κατανόηση της ιστορικής ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές/τριες (εξήγηση ιστορικών όρων και εννοιών, περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων, φαινομένων ή περιόδων, κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής ή εικαστικής ιστορικής πηγής, κατανόηση και περιγραφή των σχέσεων που υφίστανται ανάμεσα σε διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, φαινόμενα κ.λ.π.).
Η Ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν την ικανότητα των μαθητών/τριών να αναλύουν στοιχεία και σχέσεις, να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο, να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα. Στη Γ` τάξη Γυμνασίου μπορεί να τίθεται και ερώτηση που αναφέρεται στη διάκριση ανάμεσα στην αντικειμενική ιστορική πληροφορία και στην υποκειμενική γνώμη που εκτίθεται σε μια ιστορική πηγή κ.λ.π. Και στις δύο ομάδες ερωτήσεων μπορεί να δίνεται στους/στις μαθητές/τριες φωτοτυπημένο ιστορικό υλικό προς επεξεργασία. Το υλικό αυτό δεν είναι υποχρεωτικό να προέρχεται αποκλειστικά από το σχολικό τους βιβλίο.» Επισημάνσεις - Παραδείγματα για θέματα Ιστορίας Γυμνασίου Τα θέματα που δίνουμε στους μαθητές προσπαθούμε να είναι και οπτικώς ενδιαφέροντα, με εικόνες που τα συνοδεύουν (π.χ. από το σχολικό βιβλίο που βρίσκουμε στο Ψηφιακό Σχολείο).
ΓΕΛ: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: προαγωγικές -απολυτήριες εξετάσεις ΤΡΟΠΟΣ διατύπωσης θεμάτων και μορίων αξιολόγησης στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις 2023-24 1. Για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών στο Γενικό Λύκειο ισχύει και η με αρ. πρωτ. 102474/Δ2/20-08-2021 Υ.Α. με θέμα: «Ομάδες και κλάδοι μαθημάτων, τρόπος και χρόνος εξέτασης και βαθμολόγησης, ορισμός και υποχρεώσεις επιτηρητών, υποχρεώσεις μαθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης, τρόπος διατύπωσης των θεμάτων, βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, αναβαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων του Γενικού Λυκείου, τρόπος φύλαξης των γραπτών και κάθε άλλο σχετικό θέμα» (Β΄ 4134), όπως τροποποιήθηκε με την με αρ. πρωτ. 104182/Δ2/29- 08-2022 Υ.Α. (Β΄ 4678). ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
ΒΛ. ΕΝΤΟΣ προαναφερόμενου (ΦΕΚ Β΄ 4678) ΤΟΝ ΤΡΟΠΟØ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ των γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων ΣΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΛ ανά τάξη (ισχύει για το σχ. έτ. 2023-24) Επίσης: Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τις διατάξεις των άρθρων 101-116 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70), όπως έχουν τροποποιηθεί ως εξής: 2. Το άρθρο 102 με το άρθρο 126 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254) [= «Άρθρο 126 «Υπολογισμός μαθήματος Φυσικής Αγωγής στον Γενικό Μέσο Όρο για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου Τροποποίηση των άρθρων 102 και 110 του ν. 4610/2019» 3. Το άρθρο 103 με το άρθρο 86 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) [= «Αξιολόγηση μαθητών»] (κατά την διάρκεια των τετραμήνων -γενικά στοιχεία αξιολόγησης) Τα άρθρα 104, 105, 108, 109 με το άρθρο 8 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111) [=Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο] 4. Το άρθρο 110 με το άρθρο 126 του ν. 4763/2020 (Α’ 254) = Υπολογισμός μαθήματος Φυσικής Αγωγής στον Γενικό Μέσο Όρο για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου - Τροποποίηση των άρθρων 102 και 110 του ν. 4610/2019 5. Τα άρθρα 112, 113 με το άρθρο 8 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111) =«Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο» και το άρθρο 163 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254) [=«Αξιολόγηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής - Τροποποίηση των άρθρων 112 και 113 του ν. 4610/2019 (Α' 70)»] 6. Το άρθρο 114 με το άρθρο 35 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) = Αξιολόγηση μαθητών από Ξένα Σχολεία του εξωτερικού - Τροποποίηση του άρθρου 114 του ν. 4610/2019.
ΑΠΟ 2023 κ.ε. ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2023 και εφεξής: Τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων Γενικού Λυκείου από το ακαδημαϊκό έτος 2023-24 και εφεξής (ΦΕΚ 5136 Β΄/3-10-2022) [Υ.Α. Αριθμ. Φ.251/119188/Α5] Βλ.: στο προαναφερόμενο ΦΕΚ, στην προαναφερόμενη Υ.Α. στο άρθρο μόνο: Τρόπος εξέτασης ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Γ΄ ΟΠΑΣ ΓΕΛ στις πανελλαδικές: Α. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑØ Β. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑØ Γ. ΙΣΤΟΡΙΑØ Δ. ΛΑΤΙΝΙΚΑØ
ΕΠΑΛ,ΕΝΕΕΓΥΛ: τα πάντα για τα ΕΠΑΛ (ύλη, τρόπος εξέτασης μαθημάτων): https://www2.iep.edu.gr/el/graf-b-yliko-2023-2024/epal-2023-2024
Σημείωση: ίσως χρειασθεί να ανακατευθυνθείτε στην παλαιά διεύθυνση του ΙΕΠ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr