Αναμφισβήτητα, στο θετικό ρόλο που οφείλει να διαδραματίσει
το πανεπιστήμιο, ανάγεται και η σύνδεσή του με τις ανάγκες της οικονομίας και
της κοινωνίας, ώστε να επιτευχθεί η επαγγελματική απασχόληση των πτυχιούχων.
Σήμερα παρατηρεί κανείς το φαινόμενο της ανεργίας των πτυχιούχων να
διευρύνεται. Να αναπτύξεται τις αιτίες του φαινομένου της ανεργίας των
πτυχιούχων στη χώρα μας.
Πρόλογος
Εισαγωγή στο θέμα. Οι παρωχημένες, μη εναρμονισμένες με τις
σύγχρονες απαιτήσεις γνώσεις δυσχεραίνουν την εύρεση εργασίας των πτυχιούχων.
Δεν λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές ανάγκες της χώρας.
Κύριο μέρος
Α) Πλήρη υποβάθμιση των τεχνικοεπαγγελματικών κλάδων.
Υπονόμευση της αξίας των χειρωνακτικών επαγγελμάτων στη συνείδηση του νέου.
Εμμεση ώθηση σε επιστημονικούς κλάδους.
Β) Νοοτροπία οικογένειας. Στις παλαιότερες γενιές απουσίαζαν
οι αντικειμενικές δυνατότητες για σπουδές. Οι μεταπολεμικές εθνικές, πολιτικές
και κοινωνικές συνθήκες καθιστούσαν ανέφικτη τη φοίτηση. Απωθημένη επιθυμία.
Γ)Οι κοινωνικές αντιλήψεις. Το επάγγελμα συνδέεται με το
κύρος, το κοινωνικό γόητρο και τις δυνατότητες κοινωνικής δραστηριότητας που
εξασφαλίζει.
Δ) Το έντονο αστυφιλικό ρεύμα. Η αστικοποίηση προκαλεί ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και
ζήτησης.
Ε) Δυσμενείς συνθήκες άσκησης πολλών μη επιστημονικών
επαγγελμάτων και υποδεέστερη, συνήθως, η αμοιβή τους.
Επίλογος
Εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού θεσμού, ώστε να
ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες.
Στόχοι Ανώτατης Εκπαίδευσης:
1 Ανταπόκριση στις σύγχρονες εξελίξεις (οικονομικές,
κοινωνικές,αναπτυξιακές κ.α.) με την προσαρμογή των προγραμμάτων στη διαρκώς
μεταβαλλόμενη πραγματικότητα.
2 Το περιεχόμενο και οι προσανατολισμοί της να λαμβάνουν
υπόψη τη διεθνή θέση της χώρας, ώστε να αντεπεξέλθει στο ιδιαίτερα
ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνει η παγκοσμιοποίηση.
3 Προώθηση της γνώσης( συστηματοποίηση, ανανέωση, έρευνα).
4 Κατάρτιση-εξειδίκευση νέων επιστημόνων
5 Καταπολέμηση αντιανθρώπινων αντιλήψεων όπως η «επιστήμη
για την επιστήμη»
6 Ανάδειξη της ηθικής δύναμης της επιστήμης και της
αντίστοιχης ευθύνης του επιστήμονα
7 Συμβολή στην πνευματική ανάπτυξη του ευρύτερου κοινωνικού
συνόλου
8 Μελέτη κοινωνικών θεσμών, διερεύνηση κοινωνικών φαινομένων
και αξιοποίηση των πορισμάτων στην καθημερινή ζωή.
9 Σ’ ένα κλίμα δημοκρατικής λειτουργίας να διαμορφώνει
ολοκληρωμένες προσωπικότητες, με υγιή κοινωνική και πολιτική συνείδηση και όχι
στυγνή τεχνοκρατική αντίληψη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr