Aνάλυση θέματος εκθέσεως Γ΄Λυκείου.


 «Σε άρθρο που πρόκειται να αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου σας να εκθέσετε τις απόψεις σας σχετικά με:
 α) τις επιπτώσεις που έχει προκαλέσει η έλλειψη σεβασμού του ανθρώπου προς το φυσικό περιβάλλον κα
ι β) τους τρόπους με τους οποίους μπορεί ο άνθρωπος να αποκαταστήσει τη σχέση του με αυτό (500-600 λέξεις).».

1.Η Θέση μου:
Ο άνθρωπος έχει τόσο πλέον επέμβη  στη φύση ώστε έχει αλλοιώσει και τη σχέση του με τη μητέρα φύση αλλά και έχει καταστρέψει την ισορροπία ζωής που συνεπάγεται μία υγιής σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και στον κόσμο.Κυριολεκτικά ο κόσμος και η φύση έχουν καταστή έρμαιο της ανθρώπινης βουλημίας  και απληστίας και αφροσύνης τελικά.

2.Τρόποι πειθούς(επικλήσεις).(Περιγραφή του προβλήματος,αιτίες).

Επίκληση στη λογική: 1.Έχουν μολυνθεί πραγματικά σε ανησυχητικό βαθμό το περιβάλλον,η ατμόσφαιρα,ο ουρανός ή γή ,η φύση μέσα στην οποία ζούμε…
Υποθετικός συλλογισμός:σε τέτοιο βαθμό ο οποίος εάν συνεχισθεί δεν θα συζητάμε για έκπτωση της ανθρώπινης ζωής και της ποιότητάς της αλλά για κίνδυνο εξαφάνισης των εμβίων όντων από τον πλανήτη γή.
Επίκληση στην αυθεντία: τελικά αποδεικνύεται προφητικός ο λόγος του Χόμπς ο οποίος χαρακτήρισε τον άνθρωπο «λύκο για το συνάνθρωπό του»αλλά προφητική αποδεικνύεται και ή ρήση του Σάρτρ ότι ο άλλος πολλές φορές γίνεται η κόλασή μου,μέσα σε ένα κόσμο άρρωστο και χωρίς ίχνη υγιούς ζωής.
Παραγωγικός συλλογισμός: Όλα γύρω μας υπακούουν σε μία αρχέγονη ισορροπία και ομοιόσταση.Ο άνθρωπος καταλύοντας τη συμμετρία και την αρμονία της φύσης καταδικάζει ουσιαστικά τον εαυτό του σε μία κακή και άμετρη ζωή,χωρίς χαρά και ευθυμία αλλά κυρίως ευδαιμονία.
Επίκληση στην αυθεντία: Όπως λένε οι επιστήμονες η τρύπα του όζοντος αποτελεί ύψιστη απειλή για το ανθρώπινο είδος λόγω των υπεριωδών ακτίνων του ηλίου που εισέρχονται μέσα από αυτή.
Παραγωγικός συλλογισμός:Ό,τι αποτελεί κίνδυνο για την υγεία του ανθρώπου θα πρέπει να προκαλεί την ανθρώπινη αφύπνιση και να παύει κάθε σημείο εφησυχασμού.Πλέον η μόλυνση του περιβάλλοντος –μέσα από τις τόσες σύγχρονες πηγές τεχνολογίας και επιστημονικής ανάπτυξης –απειλεί τόσο ανοιχτά τον άνθρωπο ώστε θα πρέπει να παρθούν μέτρα ουσιαστικά ανάκαμψης και διατήρησης και ανάπτυξης βέβαια της ανθρώπινης ζωής.
Αντιμετώπιση-λύσεις.
(επίκληση στο συναίσθημα):επιβάλλεται πλέον οι άνθρωποι να νοιώσουν τον κίνδυνο που τελικά κληρονομούν στα παιδιά τους,να αρχίσουν να ανησυχούν για το μέλλον και το δικό τους και των απογόνων τους,
(παράδοση πραγματικών πληροφοριών):1.Λειτουργία βιολογικών μονάδων καθαρισμού λυμάτων.
                                                                              2.Χρησιμοποίηση φυσικών μορφών ενεργείας(αιολική,γεωθερμία,ηλιακη).
                                                                       3.Περιορισμός στην αλόγιστη χρήση των γεωργικών και άλλων φαρμάκων.
                                                                 4.Ανακύκλωση και περιορισμός της αλόγιστης χρήσης των φυσικώνπόρων.

                                                          5.Αποκέντρωση και επαναφορά της σωστής και πρέπουσας σχέσης του ανθρώπου με τη φύση
                                                    6.Ευαισθητοποίηση του σχολείου μέσα από τη δραστηριοποίηση περιβαλλοντικών και πολιτιστικών προγραμμάτων.
                                              7.Δραστηριοποίηση των πνευματικών ανθρώπων.
(μέθοδος αιτίας και αποτελέσματος στην τελευαταία παράγραφο):
Επειδή οφείλουμε να παραδώσουμε τον πλανήτη στις  επόμενες γενεές ζώντας με λογική και μέτρο θα πρέπει να επαναφέρουμε τις χαμένες οικολογικές ισορροπίες.Στο βαθμό που η ανθρωπότητα θα σταματήσει να επενδύει μόνο στην ύλη και στην οικονομία οι άνθρωποι θα στραφούν σε πιο φυσικούς τρόπους ζωής από τους οποίους ουσιαστικά δεν έπρεπε να φύγουν ποτέ.


Βασίλειος Μακρυπούλιας.Φιλόλογος.     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr