Ασκήσεις Νεοελληνικής γλώσσας Β΄Γυμνασίου.(εκμάθηση ποιητικού αιτίου).

1.Να αντικαταστήσετε τους μονολεκτικούς επιρρηματικούς προσδιορισμούς που υπογραμμίζονται με περιφραστικούς:
α.Μεθαύριο φεύγουμε για διακοπές.
β.Έστριψα αριστερά και διέσχισα βιαστικά το δρόμο.
γ.Ύστερα ρώτησα για τους φίλους μου.
δ.Διάβαζα αδιάκοπα ως το βράδυ.
ε.Πέρσι κάναμε Χριστούγεννα στο Πήλιο.
στ.Περισσότερο τον ενδιέφεραν τα χρήματα και λιγότερο η  φιλία.



2.΄Να μετατρέψετε την παθητική σύνταξη σε ενεργητική.
α.Τα βράχια δέρνονται από τα κύματα.
β.Τα θηρία δαμάζονται από το θηριοδαμαστή.
γ.Τα δέντρα καταστράφηκαν από την παγωνιά.
δ.Δέκα σπίτια γκρεμίστηκαν από το σεισμό.
ε.Κρίθηκε ένοχος από το δικαστήριο και καταδικάστηκε σε ισόβια.

3.Να μετατρέψετε όπου γίνεται την ενεργητική σύνταξη σε παθητική και να δηλώσετε το ποιητικό αίτιο.

α.Ακόμη και οι φίλοι του τον περιφρόνησαν.
β.Μπορούσε να καυχηθεί ότι δεν τον ευεργέτησε κανείς.
γ.Από την πρώτη στιγμή κιόλας όλοι οι κριτικοί τον εγωμίαζαν.
δ.Κανένας δεν τον διέψευσε.
ε.Όλος ο τύπος διαφήμιζε το νέο προϊόν.
στ.Τα καταλυτικά αυτοκίνητα δεν μολύνουν την ατμόσφαιρα.

4.Να μετατρέψετε σε ποιητικό αίτιο το πρώτο συνθετικό:

α.Αιματοβαμμένη(ιστορία)
β.Αρχονογεννημέενος (νέος)
γ.Ηλιοκαμένο (δέρμα)
δ.Αστραποκαμένο (δέντρο).
ε.Σκοροφαγωμένο (χαλί)
στ.Θαλασσοδαρμένη (ακτή)
ζ.Πλημμυρόπληκτη (περιοχή)
η.μπαρουτοκαπνισμένος (πολεμιστής)
θ.χαροκαμένη (μάνα).

5.Να προσθέσετε ένα ποιητικό αίτιο στις παρακάτω μετοχές:
χτυπημένος
δεμένος
γραμμένος
ενοχλημένος.

Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr