Γ΄λυκείου. Θέμα έκθεσης: Ο δήμος σας διοργανώνει ημερίδα με θέμα “Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος».Σε ομιλία με 300-350 λέξεις που θα εκφωνήσετε ως εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας του σχολείου σας να εκθέσετε τις απόψεις σας για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί το σχολείο να συμβάλει στη διαμόρφωση ενός νέου περιβαλλοντικού ήθους των μαθητών και των συνδημοτών σας.

 


Γ΄λυκείου.

Θέμα έκθεσης: Ο δήμος σας διοργανώνει ημερίδα με θέμα “Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος».Σε ομιλία με 300-350 λέξεις που θα εκφωνήσετε ως εκπρόσωπος της μαθητικής  κοινότητας του σχολείου σας να εκθέσετε τις απόψεις σας για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί το σχολείο να συμβάλει στη διαμόρφωση ενός νέου περιβαλλοντικού ήθους των μαθητών και των συνδημοτών σας.

Κυρίες και κύριοι.

Ως εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας του σχολείου μας θα ήθελα με την ομιλία αυτή και εμείς να συμβάλουμε στην ανάπτυξη ενός εποικοδομητικού προβληματισμού για την προστασία  του φυσικού περιβάλλοντος και να διατυπώσουμε συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί το σχολείο να συντελέσει στη διαμόρφωση ενός νέου περιβαλλοντικού ήθους μαθητών και δημοτών.

Αν οι μαθητές και οι δημότες αυτής της πόλης, θα έλεγα και οι πολίτες όλης της οικουμένης, δεν ενστερνισθούν νέες αξίες φιλικές προς το φυσικό περιβάλλον, οι οποίες θα λειτουργούν ως γνώμονας στη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, το πρόβλημα θα διαιωνίζεται ως άλυτο και θα επιδεινώνεται. Είναι ανάγκη  λοιπόν να αλλάξουμε ολόκληρη την νοοτροπία και την ωφελιμιστική στάση  μας απέναντι στη φύση, διότι αυτή ακριβώς είναι η κύρια αιτία της καταστροφής της. Στην κατεύθυνση αυτή μπορεί ασφαλώς και  το σχολείο να έχει τη δική  του ξεχωριστή συμβολή.

Το σχολείο αναμφίβολα μπορεί να προσφέρει γνώσεις για την αξία κάθε μορφής ζωής στη φύση αλλά και για την άρρηκτη σχέση της ανθρώπινης ζωής  με τη φύση. Καλλιεργώντας και αναπτύσσοντας την ενδιάθετη ευαισθησία των νέων έναντι σε κάθε διατάραξη της φυσικής αρμονίας και απέναντι στην ανατροπή της οικολογικής ισορροπίας. Το εκπαιδευτικό σύστημα αποφασιστικά μπορεί να βοηθήσει τους νέους να γνωρίσουν θεωρητικά τους λόγους της φυσικής καταστροφής καταγγέλλοντας συγχρόνως τους υπαιτίους αυτής  της καταστροφής.

Οι σχολικές μονάδες μπορούν  να  αναλάβουν πρωτοβουλίες για την αποκατάσταση της φυσικής τάξης όπου αυτή έχει διαταραχθεί. Συζητούμε για αναδασώσεις , διάσωση και πληθυσμιακή ενίσχυση ειδών  των οποίων η ύπαρξη κινδυνεύει, προστασία και καθαρισμούς περιβαλλοντικών χώρων από ρύπους. Το σχολείο μπορεί να προτείνει και να εφαρμόσει τρόπους συνετής διαχείρισης φυσικών πόρων και διαφύλαξης του φυσικού κάλλους.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απαιτήσουν από την πολιτεία και από τους κατά τόπους φορείς εξουσίας, τους δήμους και τις περιφερειακές διοικήσεις, με διαφόρους τρόπους όπως δημοσιεύσεις, να θέσουν σε προτεραιότητα την προστασία της φύσης κατά την εκπόνηση και εκτέλεση των προγραμμάτων τους, εγγειοβελτιωτικών,οικονομικών, οικιστικών και άλλων σχετικών.

Μέσα στις σχολικές μονάδες μπορεί να αναπτυχθεί πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης των ανθρώπων για την από κοινού αντιμετώπιση των οικολογικών προβλημάτων και της προστασίας της φύσης. Εξάλλου οι ρίζες της παιδείας είναι  η ικανότητα των ανθρώπων μέσα από την αρμονία της φύσης να εξαγάγουν τις ιδέες του καλού, του δικαίου και της αρμονίας.

Ο σεβασμός του φυσικού περιβάλλοντος οδηγεί στο σεβασμό της ζωής. Αν δεν αποκατασταθεί λοιπόν το μέτρο στις σχέσεις ανάμεσα στον άνθρωπο και στη φύση δεν θα είναι δυνατή η ομαλή συνέχιση της ζωής και του πολιτισμού. Από την άποψη αυτή είναι ηθικό αίτημα να ληφθούν  και να εφασμοσθούν μέτρα τα οποία σταδιακά θα περιορίσουν την καταστροφή και θα επαναφέρουν τη φυσική τάξη και αρμονία.

Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και την προσοχή με την οποία με ακούσατε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr