Κατασκευή φύλλου μαθήματος (εργασίας). Iστορία γ΄γυμνασίου.

 



Δομή.

Ταυτότητα:

Ιστορία γ΄γυμνασίου. Κεφ 4. Ενότητα 17. Ο Ι.Καποδίστριας.

 

Σκοπός του μαθήματος:

Οι σκοποί και στόχοι του μαθήματος είναι οι εξής:

1)Οι μαθητές  θα πρέπει να κατανοήσουν τις δυσκολίες του έργου του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια.

2) Οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίσουν την γενικότερη εποχή και τις συνθήκες της, οι οποίες καθόρισαν και τον τρόπο δράσης του πρώτου Έλληνα Κυβερνήτη.

3) Οι μαθητές χρειάζεται να συνειδητοποιήσουν την δυσκολία της Εθνικής ανασυγκρότησης μετά την Εθνική Επανάσταση του 1821.

4) Είναι καλό οι μαθητές να μάθουν περισσότερα πράγματα  για το μεταρρυθμιστικό έργο του Ιωάννη Καποδίστρια.

 

Μέθοδος διδασκαλίας:

1)Επαγωγική μέθοδος:θα διδαχθεί το πραγματικό έργο του Ι.Καποδίστρια (στη διοίκηση, στις ένοπλες δυνάμεις κ.λ.π) ώστε η τάξη να κατανοήσει το εύρος των αρχών και των προσπαθειών του Κυβερνήτη.

2)Ερμηνευτική μέθοδος: θα διδαχθεί το συγκείμενον ώστε να κατανοηθεί το γιατί ο Καποδίστριας έστρεψε συγκεκριμένους ανθρώπους και φατρίες εναντίον του, οι οποίες τελικά τον δολοφόνησαν.

 

Μέθοδος διδασκαλίας:

1)Η παράδοση του μαθήματος θα γίνει υπό μορφή ερωταποκρίσεων, ο καθηγητής θα προσφέρει στους μαθητές πληροφορίες, οι οποίες μάλιστα θα συζητούνται.

2)Ο τρόπος παράδοσης θα είναι καθαρά διαλεκτικός, κυρίως οι μαθητές θα  καταθέτουν την άποψή τους σε σχέση με τη ζωή και το έργο αλλά και το τραγικό τέλος του Καποδίστρια.

 

Τεχνικές-μέσα:

Η παράδοση του μαθήματος θα γίνεται ταυτόχρονα με την προβολή σχετικών βίντεο από υπολογιστή. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές θα βιώνουν ακόμα περισσότερο την εξεταζομένη ιστορική εποχή.

 

Πορεία διδασκαλίας:

Η διδασκαλία θα εξελιχθεί μέσα από τα παρακάτω στάδια:

Αφόρμηση

Ανάκληση παλαιάς διδασκαλίας

Παρουσίαση κειμένου

Επεξεργασία

Ανακεφαλαίωση.

 

Αξιολόγηση διδακτικών αποτελεσμάτων.

1)θα δοθούν στους μαθητές ερωτήσεις  πολλαπλής επιλογής  ώστε να εμπεδώσουν άμεσα το διδασκόμενο μάθημα.

Π.χ. Ο Καποδίστριας ίδρυσε:

 α)ορφανοτροφείο

β) σχολεία

γ) πανεπιστήμιο.

(να κυκλώσετε τις σωστές απαντήσεις).

 

Ανάλυση παραθέματος:

θα αναλυθεί η εικόνα 3 της σελίδας 56 του σχολικού βιβλίου.

 

Βασίλειος Μακρυπούλιας , φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr