ΤΑΞΗ:Β΄ γυμνασίου, ΜΑΘΗΜΑ:ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟ:ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ(ΑΛΚΗ ΖΕΗ)

 



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.Πώς περιγράφει η Κωνσταντίνα την τάξη, τη δασκάλα και τους συμμαθητές της; Ποιους από αυτούς ξεχώρισε από την πρώτη μέρα και γιατί στη συνέχεια τους έκανε φίλους της;

Η Κωνσταντίνα εντυπωσιάσθηκε από την εσωτερική διακόσμηση και τις παραστάσεις στην  τάξη της. Η δασκάλα της την υποδέχθηκε με αγάπη,της έκαναν μάλιστα εντύπωση το μαυράκι (ο ΔΙαγόρας) και η κοκκινομάλλα η Σϊγκριντ γιατί και τα δύο αυτά παιδιά προέρχονταν από άλλη χώρα.

 

2.Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία  της στήλης   Α   με αυτά  της στήλης  Β.

              Α                                                                                        Β

1.Θα έμοιαζα με λειψανάκι                                                α. μεταφορά

2.όταν χιόνιζε, στραφτάλιζαν οι νιφάδες                          β. παρομοίωση

    στο φως των φαναριών

3.βουλιάζω στη στεριά                                                      γ. εικόνα

4.το γερμανικό σχολείο δεν αστειεύεται                          δ. παρομοίωση

5.με μαλλιά κόκκινα σαν φλόγες                                       ε. προσωποποίηση

 

5-δ, 1-β,2-γ,4—ε,3-α.

       

 

3.Σε  ένα κείμενο 100-200 λέξεων να παρουσιάσετε πώς θα αφηγούνταν ο Διαγόρας στο ημερολόγιό του τον ερχομό της Κωνσταντίνας στην τάξη και τη φιλία τους  που αναπτύχθηκε  στη συνέχεια;

Αγαπητό μου ημερολόγιο.

Η σημερινή ημέρα μου επιφύλαξε μία έκπληξη, μία καινούργια συμμαθήτρια. Τη λένε Κωνσταντίνα και ήρθε από την Ελλάδα. Η Μητέρα της είναι δασκάλα και ή ίδια είναι ευγενική και καλή αν και λίγο αγχωμένη. Αμέσως ήρθαμε κοντά γιατί έχουμε πολλά κοινά. Δεν θα βαρεθώ να σου πώ αγαπητό μου ημερολόγιο ότι με την Κωνσταντίνα είμαστε και οι δύο από άλλες χώρες. Αυτό είναι σημαντικό. Μοιραζόμαστε ίδιους φόβους αλλά και ελπίδες ότι θα περάσουμε καλά στη Γερμανία και θα καταφέρουμε να κάνουμε πολλούς φίλους, να περάσουμε καλά στο σχολείο, να μάθουμε και να γίνουμε χρήσιμοι άνθρωποι στην κοινωνία. Ίσως μελλοντικά γνωριστούν και οι οικογένειές μας και γίνουμε οικογενειακοί φίλοι. Επειδή εγώ έχω περισσότερο χρόνο στη Γερμανία σκέπτομαι να της προτείνω να την ξεναγήσω, το Άαχεν έχει πραγματικά πολλά και ωραία μέρη για να επισκεφθεί κανείς. Τέλος πάντων είμαι πολύ χαρούμενος γιατί ένας νέος φίλος μπήκε στη ζωή μου.

Καληνύχτα καλό μου ημερολόγιο, είμαι κάπως χαρούμενος απόψε.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr