Έκθεση- έκφραση α΄λυκειου. Ασκήσεις εκμάθησης συνοχής, διαρθρωτικών λέξεων και συνεκτικότητας.

 


1)Να συνδέσεις τις παρακάτω προτάσεις ώστε η καινούργια περίοδος να εκφράζει αντίθεση.

Α)Ο κόσμος χαρακτηρίζεται από την εξέλιξη. Οι άνθρωποι παρουσιάζουν φαινόμενα κατάθλιψης.

Β) ο αθλητισμός αποτελεί το οξυγόνο του ελεύθερου χρόνου των ανθρώπων. Οι άνθρωποι φθάνουν σε σημείο να μην ασχολούνται με τίποτε άλλο.

 

2) Να συνδέσεις τις παρακάτω προτάσεις με διαρθρωτικές λέξεις οι οποίες στην καινούργια περίοδο θα εκφράζουν το αποτέλεσμα:

Α) είμαι αποφασισμένος. Θα διαβάσω για να πετύχω στις εξετάσεις.

Β) οι πυρηνικοί εξοπλισμοί αυξάνονται. Η παγκόσμια ειρήνη διακυβεύεται.

 

3.Με ποιους τρόπους επιτυγχάνεται η συνοχή στην παρακάτω παράγραφο;

«Οι μαθητές πολλές φορές αποτυγχάνουν να κατανοήσουν τι ακριβώς θέλουν να πετύχουν στη ζωή τους. Όμως θα πρέπει να σημειώσουμε ως κυριότερο επακόλουθο ότι οι μαθητές φθάνουν στην ενήλικη ζωή τους να κάνουν πράγματα που δεν επιθυμούν. Αυτοί πρώτοι το καταλαβαίνουν αν και πλέον είναι αργά. Διότι οι κυριότερες επιλογές για την επαγγελματική αποκατάσταση θα πρέπει να γίνονται και νωρίς και εύστοχα.

 

4. Να σημειώσεις στην παρακάτω παράγραφο τις διαρθρωτικές λέξεις και  τις νοητικές λειτουργίες που αντιπροσωπεύουν:

«Όμως  η κυριότερη αντίφαση της εποχής μας δεν είναι το γεγονός ότι ο άνθρωπος έφθασε στο φεγγάρι χωρίς να φθάσει στην παγκόσμια ευτυχία. Πολύ απλά επειδή αποτελεί εξαιρετική αντίφαση το ότι στον αιώνα του Λόγου αντέχουμε να βλέπουμε τόσα παράλογα πράγματα (βία, εγκληματικότητα κ.α) ώστε να μην αντιστεκόμαστε. Ωστόσο υπάρχει ελπίδα όσο κάποιοι θα αρνούνται να συμβιβαστούν σε όλα αυτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr