Θέμα έκθεσης γ΄λύκείου. «καίριες παρεμβάσεις για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα».


 

Περί ενός αποτελεσματικότερου σχολείου.

 

Αναμφίβολα η παιδεία αποτελεί την κοινή ατομική αλλά και κοινωνική φλέβα και αρτηρία μέσα από την οποία κυλά η γνώση που φέρει την ανάπτυξη και την εξέλιξη των ανθρώπων και του κόσμου μας. Επειδή όμως όλα γύρω μας αναπτύσσονται η παιδεία θα πρέπει να ακολουθεί την ατομική, κοινωνική και επιστημονική ανάπτυξη ώστε ανά εποχή να προσφέρει στους ανθρώπους όλα όσα χρειάζονται για την μέγιστη ατομική και συλλογική πρόοδο.

Αναντίρρητα σήμερα τα σχολείο  θα πρέπει να τηρούν όλους τους σύγχρονους κανόνες άριτας υλικοτεχνικής υποδομής. Αίθουσες διδασκαλίας ανά εκπαιδευτικό και διδακτικό αντικείμενο, επάρκεια ηλεκτρονικών μέσων ώστε οι μαθητές να διδάσκονται και διά ζώσης αλλά και μέσα από ηλεκτρονικά μαθήματα όσα η εποχή προσφέρει. Τα σημερινά εκπαιδευτήρια επιβάλλεται να διαθέτουν γήπεδα και ολοκληρωμένες βιβλιοθήκες μιάς και οι άνθρωποι υπερηφανεύονται για την οικονομική και επιστημονική αλλά και τεχνολογική εξέλιξη της εποχής μας.

Επίσης η ηλεκτρονική εποχή θα πρέπει να καταρρίψει και στα σχολεία το πρότυπο του δασκάλου-αυθεντία προσφέροντας συγχρόνως τις ανέσεις της ηλεκτρονικής εποχής σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης . Πλέον στην εποχή της πληροφορίας μαθητές και δάσκαλοι έχουν πρόσβαση σε άπειρο όγκο πληροφοριών ώστε ο καθηγητής να μην αποτελεί τη μοναδική πηγή γνώσης. Περισσότερο είναι κριτής – δάσκαλος και ως τέτοιος απλά κατευθύνει τους ήδη γνωρίζοντες μαθητές πώς να επιλέξουν και να αναπτύξουν σωστά και προσεκτικά τον άπειρο όγκο των διαδικτυακών πληροφοριών. Η ηλεκτρονική εποχή έχει καταστήσει το ζεύγος μαθητή-καθηγητή σχετικά ισοδύναμο ώστε να μιλάμε για τον σωκρατικό δάσκαλο ο οποίος θεωρεί τον μαθητή ότι ήδη ξέρει και θα πρέπει σωστά να τον βοηθήσει να εξωτερικεύσει αυτή του τη μόρφωση.

Ουσιαστικά όμως η μεγάλη πρόκληση του σημερινού σχολείου είναι η τεχνολογική του εξέλιξη και η σύνδεσή του με την αγορά εργασίας ώστε να αποτελέσει μοχλό οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Αναμφίβολα η ηλεκτρονική μάθηση θα πρέπει να συνδέει το μαθητή με την κοινωνική παραγωγικότητα και εργασιακότητα ώστε μέσα από την άρτια τεχνολογική εκπαίδευση το σχολείο να ενημερώνει άψογα τους σπουδαστές για την επαγγελματική και οικονομική κίνηση του κόσμου προκειμένου οι μαθητές και να εκπαιδεύονται αλλά και να λαμβάνουν ώριμα και γρήγορα τις πρέπουσες αποφάσεις για το ακαδημαϊκό μέλλον τους.

Εν κατακλείδι το σχολείο αποτελεί προστάδιο και απαραίτητο σκαλοπάτι της ατομικής και κοινωνικής εξέλιξης των ανθρώπων. Αυτή η εξέλιξη όμως οδηγεί στην κοινωνική πρόοδο και σε ένα κόσμο ανεπτυγμένο οικονομικά και πολιτιστικά με ίσες ευκαιρίες για όλους και όλες. Η επιστήμη και η τεχνολογία προσφέρονται να οικοδομήσουν ένα κόσμο φιλικό και ευδαίμονα αρκεί όμως αυτός ο κόσμος να προσφέρεται και να είναι ανοικτός στο σύνολο των ανθρώπων.Το σχολείο αποφασιστικά πρέπει να συμβάλει σε αυτό δίδοντας τη γνώση σε όλες και όλους ώστε να οδηγήσει σε ατομική αλλά και οικουμενική ευτυχία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr