1.Να συμπληρώσετε το κάθε κενό με το αντίστοιχο ρήμα που βρίσκεται σε παρένθεση (θα χρησιμοποιηθεί η έγκλιση που ορίζεται):
Οριστική.
α.Σήμερα..............................(ανοίγω)τα σχολεία.
β.Την προηγούμενη Κυριακή................................(πηγαίνω)στη Θεσσαλονίκη για να δούμε τη γιαγιά μου.
γ.Σε λίγες ημέρες..........................................(επισκέπτομαι)οικογενειακώς το Βυζαντινό Μουσείο.
Υποτακτική.
α.Η Ελένη ήθελε...............................(γίνομαι ηθοποιός).
β.Είναι για όλους δύσκολο................................(λύνω)αυτή την άσκηση.
γ.Αποφασίσαμε......................................(ταξιδεύω)στο εξωτερικό.
δ.Όταν.................(έρχομαι) θα σου έχω έτοιμο το τραπέζι.
ε.Είμαστε υποχρεωμένοι...........................................(παρουσιάζομαι)καθημερινά στις οχτώ ακριβώς.
Προστακτική.
α.................................................(Προσπαθώ)να απαντήσετε σε αυτή την ερώτηση.
β.Το πλοίο φεύγει γι αυτό.................................................(τρέχω)να το προλάβετε.
γ.Το απόγευμα...................................(έρχομαι)να με δείς.
δ.Εύα..............................(ανοίγω)το δέμα και .....................(βλέπω)τι έχει μέσα.
2.Να βάλετε παθητικές μετοχές στη θέση των περιφραστικών τύπων όπως στο παράδειγμα:
Ο τοίχος έχει βαφτεί.......................Ο τοίχος είναι βαμμένος.
α.Ο πατέρας έχει κουραστεί...........
β.Το γρασίδι έχει κουρευθεί...........
γ.Τα δένδρα έχουν φυτευθεί...........
3.Να γράψετε στην παθητική φωνή τις παρακάτω προστακτικές:
λύσε, ντύσε, άπλωσε
ετοίμασε, όπλισε, κλείσε, τύλιξε,
κοίταξε, σερβίρισε, πλήρωσε, τρίψε.
Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.
Οριστική.
α.Σήμερα..............................(ανοίγω)τα σχολεία.
β.Την προηγούμενη Κυριακή................................(πηγαίνω)στη Θεσσαλονίκη για να δούμε τη γιαγιά μου.
γ.Σε λίγες ημέρες..........................................(επισκέπτομαι)οικογενειακώς το Βυζαντινό Μουσείο.
Υποτακτική.
α.Η Ελένη ήθελε...............................(γίνομαι ηθοποιός).
β.Είναι για όλους δύσκολο................................(λύνω)αυτή την άσκηση.
γ.Αποφασίσαμε......................................(ταξιδεύω)στο εξωτερικό.
δ.Όταν.................(έρχομαι) θα σου έχω έτοιμο το τραπέζι.
ε.Είμαστε υποχρεωμένοι...........................................(παρουσιάζομαι)καθημερινά στις οχτώ ακριβώς.
Προστακτική.
α.................................................(Προσπαθώ)να απαντήσετε σε αυτή την ερώτηση.
β.Το πλοίο φεύγει γι αυτό.................................................(τρέχω)να το προλάβετε.
γ.Το απόγευμα...................................(έρχομαι)να με δείς.
δ.Εύα..............................(ανοίγω)το δέμα και .....................(βλέπω)τι έχει μέσα.
2.Να βάλετε παθητικές μετοχές στη θέση των περιφραστικών τύπων όπως στο παράδειγμα:
Ο τοίχος έχει βαφτεί.......................Ο τοίχος είναι βαμμένος.
α.Ο πατέρας έχει κουραστεί...........
β.Το γρασίδι έχει κουρευθεί...........
γ.Τα δένδρα έχουν φυτευθεί...........
3.Να γράψετε στην παθητική φωνή τις παρακάτω προστακτικές:
λύσε, ντύσε, άπλωσε
ετοίμασε, όπλισε, κλείσε, τύλιξε,
κοίταξε, σερβίρισε, πλήρωσε, τρίψε.
Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr