1.Αφόρμηση.
Επισημαίνουμε
στους μαθητές ότι το νέο στοιχείο αυτού
του μαθήματος είναι τα ρήματα της
β΄συζυγίας τα οποία και ξεχωριστά
διδάσκουμε,σχηματοποιώντας ξεχωριστά
το θέμα και την κατάληξη.
Ενεστώτας
Οριστική
Habeo
Habes
Habet
Habemus
Habetis
Habent.
Στη συνέχεια
επισημαίνουμε ακόμα ένα ρήμα β΄συζυγίας
μέσα από το κείμενο και επιλέγουμε ένα
μαθητή προκειμένου να το κλίνει σε
συνεργασία με όλη την τάξη.
Π.χ το urgeo.
Έπειτα αναφέρουμε
τον ήδη γνωστό μύθο στους μαθητές και
προχωρούμε στη γραμματική και συντακτική
άρα μεταφραστική ανάλυση του κειμένου.Η
ανάλυση αυτή μπορεί να είναι
υποκειμενοκεντρική μιάς και τα Λατινικά
είναι συγκεκριμένο μάθημα σε αυτά τα
οποία ζητεί.
Cepheus→habet,adligat,gaudet,Andromedam
filiam.
Cassiope→habet,Andromedam
filiam,gaudet.
Neptunus→urget,beluam
marina.
Oraculum→respondet,incolis,regia
hostia.
Perseus
→advolat,videt,delet,pennatis
calceis,puellam,beluam.
Incolae
Aethiopiae→gaudent.
Kλίσις
ονομάτων:
Cassiope
Perseus
Cepheus
Cassiopes
Persei/perseos
Cephei/Cepheos
Cassiopae
Perseo
Cepheo
Cassiopen
Perseum/Persea
Cepheum/Cephea
Cassiope
Perseu
Cepheu
Cassiope
Perseo
Cepheo
Aσκήσεις.
1.Μεταφέρετε
στα Λατινικά:
Α.Ο Περσέας
είναι υπερήφανος για τα φτερωτά σανδάλια.
Β.Η Κασσιόπη
συγκρίνει τον εαυτό της με τις Μούσες.
Γ.Το μαντείο
απαντά στη βασίλισσα.
Δ.Το κήτος
βλάπτει τη χώρα.
Ε.Ο Αινείας
θαμπώνεται από την ομορφιά της βασίλισσας.
2.Να μεταφέρετε
στον ενικό τις προτάσεις:
Α.Filias
superbas habemus.
b.Dei
beluas marinas ad oras urgent.
c.Beluae
incolis nocent.
d.Graeci
dolis beluas delent.
3.Συμπληρώστε
τον παρακάτω πίνακα:
Αndromeda
|
habeo
|
|||
hastarum
|
adligas
|
Cephei
|
||
4.Συμπληρώστε
τα παρακάτω κενά:
1.Cepheus
Andromedam……………………habet(filia).
2.Andromeda……………………………et……………………………….filia
est(Cepheus,Cassiope).
3.Belua…………………..Aethipiae…………………………nocet(marina,incola).
4……………………..iratibeluam
marina ad oram Aethiopiae ……………………..(Deus,urgeo).
B.Δ.Μακρυπούλιας,φιλόλογος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr