Ερωτήσεις για το μάθημα: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (με βάση τα νέα προγράμματα σπουδών):

 



1)Ποιες νέες ηθικές αξίες προβάλλονται στο κείμενο;

2)Ποιες νέες σημασίες διακρίνετε στο κείμενο;

3)Με ποιους κειμενικούς δείκτες ο/η συγγραφέας προκαλεί σκέψεις και συναισθήματα στους αναγνώστες;

4)Με βάση το συγκείμενο του κειμένου, ποιες ιδέες και αξίες του κειμένου ισχύουν και με ποιο τρόπο στην εποχή μας;

5)Ποια είναι τα αισθητικά πλεονεκτήματα του κειμένου (λέξεις, σχήματα λόγου, σημεία στίξης, κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις, συνώνυμα και αντώνυμα κ.λ.π).

6)Ποιες πνευματικές και ηθικές αξίες προβάλλονται στο κείμενο;

7)Ποιοι χαρακτήρες ηρώων «δημιουργούνται» στο κείμενο;

8)Με ποιο τρόπο ως κοινωνικά όντα σας επηρέασε το κείμενο; (δημιουργική γραφή).

9)Πώς αξιολογείτε τη γλώσσα του κειμένου; Σας κάνει εντύπωση η ετυμολογία των λέξεων; Γιατί ο συγγραφέας χρησιμοποιεί αυτό το λεξιλόγιο;

10)Ποια είναι η προσωπική σου άποψη για τα θέματα που θίγονται στο κείμενο; (δημιουργική γραφή).

11)Πώς εργάζεται η γλώσσα του κειμένου; (χρήση ονοματικών συνόλων, ρηματικών συνόλων, εμπροθέτων και επιρρηματικών προσδιορισμών, κυρίων και δευτερευουσών προτάσεων, παρατακτικής και λοιπών συντάξεων, ενεργητική-παθητική σύνταξη, ευθύς-πλάγιος λόγος κ.λ.π).

12) Ποιες είναι οι αφηγηματικές τεχνικές και τα εκφραστικά μέσα του κειμένου;

13)Η πορεία από τη μορφή προς το περιεχόμενο (πώς οι εικόνες αποδίδουν νοήματα) από το σημαίνον στο σημαινόμενο (πώς οι ιδέες των προσώπων προκαλούν αξίες);

14)Στα πλαίσια της πολυσημίας του κειμένου να σημειώσετε:

Α) ποιος τύπος κοινωνίας θίγεται

Β) ποιος τύπος ανθρώπου επικρατεί

Γ) ποιες αξίες και μοντέλο ζωής απορρίπτονται;

15)Με βάση το λογοτεχνικό ρεύμα του κειμένου να αποδοθούν οι ανάλογοι λογοτεχνικοί τρόποι.

16)Ερωτώμε για: έννοιες, αφηγηματικές τεχνικές, πρόθεση, γλωσσικές επιλογές, δράση προσώπων, πλοκή, αφηγητή, δομικά και υφολογικά στοιχεία (λεξιλόγιο, στίξη, δευτερεύουσες προτάσεις, μακροπερίοδος λόγος κ.λ.π).

17) Είναι σημαντική η υπόρρητη σύνδεση με το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας: τρόποι πειθούς, επιχειρήματα κειμένου, ανάπτυξη σωστής παραγράφου δημιουργικής γραφής κ.λ.π.

18) Αναφορά στο περικείμενο του κειμένου: πώς με τις ίδιες φράσεις και στοιχεία του κειμένου μπορούμε να αποδώσουμε ποικίλες άλλες καταστάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr