Πώς αναλύω το κείμενο που δίδεται.
1.Χωρίζω το όλο κείμενο σε ενότητες και γράφω τους σχετικούς πλαγιότιτλους.Με αυτό τον τρόπο αποκτώ σφαιρική κατανόηση του κειμένου.
2.Ξεχωρίζω τον ή τους πρωταγωνιστές του κειμένου ,οι οποίοι μπορεί να είναι πρόσωπα,ζώα,πράγματα ,ιδέες καταστάσεις ή ιδιότητες.Είναι σημαντικό να καταλάβω την πορεία του βασικού πρωταγωνιστή μέσα στην πορεία του κειμένου.
3.Κατανοώ τη βασική ιδέα και την πιο σημαντική αξία η οποία διέπει το κείμενο.Επίσης αφ΄ής στιγμής κατανοήσω τη βασική ιδέα και αξία του κειμένου προσπαθώ να διακρίνω τις ιδέες και αξίες που περαιτέρω αναπτύσσονται.Το οποιοδήποτε κείμενο δεν είναι τίποτε άλλο παρά ανάπτυξη ιδεών και αξιών που προσπαθούν να αναπτύξουν τον άνθρωπο και την κοινωνία.Κατανοώ τις βασικές ιδέες και αξίες του κειμένου,με αυτόν τον τρόπο παρακολουθώ τον τρόπο που οι λίγες ιδέες γίνονται πολλές,τον τρόπο που οι λίγες αξίες στην αρχή τελικά πολλαπλασιάζονται μέσα στο κείμενο.
4.Παρατηρώ τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα του κειμένου προκειμένου να κατανοήσω καλλίτερα και τα νοήματα του γραπτού.Επίσης προσπαθώ να συντάξω το κείμενο,με αποτέλεσμα την καλλίτερη κατανόησή του.
5.Διακρίνω τις λέξεις κλειδιά του κειμένου αλλά και τις διαρθρωτικές λέξεις ,με αυτό τον τρόπο αντιλαμβάνομαι ακόμα καλλίτερα τα νοήματα και την όλη πλοκή της γραπτής πηγής.
6.Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε την κατάληξη και τον σκοπό του κειμένου.Με βάση την ιδέα ή αξία που πραγματεύεται το κείμενο σε ποιό μοντέλο ανθρώπου και κοινωνίας καταλήγει.Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε σε ποιές πολιτικές,οικονομικές,φιλοσοφικές,θεολογικές,κοινωνικές κ.λ.π. αναλύσεις προχωρεί κάποιο κείμενο και σε ποιά ανάλογα συμπεράσματα καταλήγει.
7.Από εκεί και πέρα μπορούμε να προσδώσουμε τις δικές μας διαστάσεις στο όλο κείμενο.Τις δικές μας πνευματικές και ηθικές και πρακτικές διαστάσεις.Με βάση το κείμενο μπορούμε να φαντασθούμε πώς εμείς σκεφτόμαστε ή βιώνουμε την κύρια έννοια του κειμένου.
Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.
1.Χωρίζω το όλο κείμενο σε ενότητες και γράφω τους σχετικούς πλαγιότιτλους.Με αυτό τον τρόπο αποκτώ σφαιρική κατανόηση του κειμένου.
2.Ξεχωρίζω τον ή τους πρωταγωνιστές του κειμένου ,οι οποίοι μπορεί να είναι πρόσωπα,ζώα,πράγματα ,ιδέες καταστάσεις ή ιδιότητες.Είναι σημαντικό να καταλάβω την πορεία του βασικού πρωταγωνιστή μέσα στην πορεία του κειμένου.
3.Κατανοώ τη βασική ιδέα και την πιο σημαντική αξία η οποία διέπει το κείμενο.Επίσης αφ΄ής στιγμής κατανοήσω τη βασική ιδέα και αξία του κειμένου προσπαθώ να διακρίνω τις ιδέες και αξίες που περαιτέρω αναπτύσσονται.Το οποιοδήποτε κείμενο δεν είναι τίποτε άλλο παρά ανάπτυξη ιδεών και αξιών που προσπαθούν να αναπτύξουν τον άνθρωπο και την κοινωνία.Κατανοώ τις βασικές ιδέες και αξίες του κειμένου,με αυτόν τον τρόπο παρακολουθώ τον τρόπο που οι λίγες ιδέες γίνονται πολλές,τον τρόπο που οι λίγες αξίες στην αρχή τελικά πολλαπλασιάζονται μέσα στο κείμενο.
4.Παρατηρώ τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα του κειμένου προκειμένου να κατανοήσω καλλίτερα και τα νοήματα του γραπτού.Επίσης προσπαθώ να συντάξω το κείμενο,με αποτέλεσμα την καλλίτερη κατανόησή του.
5.Διακρίνω τις λέξεις κλειδιά του κειμένου αλλά και τις διαρθρωτικές λέξεις ,με αυτό τον τρόπο αντιλαμβάνομαι ακόμα καλλίτερα τα νοήματα και την όλη πλοκή της γραπτής πηγής.
6.Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε την κατάληξη και τον σκοπό του κειμένου.Με βάση την ιδέα ή αξία που πραγματεύεται το κείμενο σε ποιό μοντέλο ανθρώπου και κοινωνίας καταλήγει.Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε σε ποιές πολιτικές,οικονομικές,φιλοσοφικές,θεολογικές,κοινωνικές κ.λ.π. αναλύσεις προχωρεί κάποιο κείμενο και σε ποιά ανάλογα συμπεράσματα καταλήγει.
7.Από εκεί και πέρα μπορούμε να προσδώσουμε τις δικές μας διαστάσεις στο όλο κείμενο.Τις δικές μας πνευματικές και ηθικές και πρακτικές διαστάσεις.Με βάση το κείμενο μπορούμε να φαντασθούμε πώς εμείς σκεφτόμαστε ή βιώνουμε την κύρια έννοια του κειμένου.
Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr