Α. Περιγραφή αντικειμένου:
1. Ποιο είναι;
2.Πού βρίσκεται;
3.Πώς το απέκτησα;
4.Από τι αποτελείται (σχήμα,
μέγεθος, χρώμα…)
5.Μπορώ να το συγκρίνω με άλλα
αντικείμενα;
6.Η περιγραφή με βάση επίθετα,
επιρρήματα και εμπρόθετα σύνολα προχωρεί από επάνω προς τα κάτω, από έξω προς τα
μέσα, με σειρά.
7.Σε τι διαφέρει από όλα τα άλλα;
8.Ποιά η χρησιμότητά του,ποια η
αξία του για εμένα και γενικά για τη ζωή;
Β. Περιγραφή οικοδομημάτων (σχολείο, σπίτι, εργοστάσιο,κ.λ.π).
1. Τι είναι; Πού βρίσκεται; Από
τι αποτελείται;
2.Ποιό είναι το σχήμα του,οι
διαστάσεις του και το χρώμα του;
3.Μπορώ να το περιγράψω; Ποιος το
κατασκεύασε;
4.Ποιά η σχέση του με τους ανθρώπους,
ποιος ο δεσμός του με τους ανθρώπους;
5.Μας γεννά κάποια συναισθήματα,
κρίσεις , σκέψεις και εντυπώσεις;
6. Ποια τα αποτελέσματα για εμένα
και τους άλλους;
Γ. Περιγραφή τοπίων.
1. Ποιο είναι; Πού είναι; Τι περιέχει
(δένδρα, φυτά, θάλασσα , λίμνες κ.λ.π).
2.Ποιά εντύπωση μου προκαλεί;
Μπορώ να το περιγράψω;έχει ορισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα τα οποία και θα
πρέπει να σημειώσω;
3.Ποιά η εικόνα του μέσα στις εποχές; Ποια η σχέση των
ανθρώπων με αυτό;
4.Σε τι ωφελεί; Μου γεννά
συναισθήματα σκέψεις και επιθυμίες και νοσταλγίες;
5.Παρατηρώ κάποιες κινήσεις σε αυτό;
Γιατί με ευχαριστεί; Ποια είναι γενικά η αξία του;
Δ. Περιγραφή πόλεων-χωριών-λιμανιών κ.λ.π.
1.τι είναι; Πώς το λένε; Πού
βρίσκεται; Ποια είναι η ιστορία του; Τι περιέχει;
2.Ποιές οι εκδηλώσεις και οι
εργασίες των ανθρώπων;
3.Ποιά η κίνησή του; Πώς είναι η
ζωή σε αυτό;τι νοιώθω γι αυτό;
4.Ποιά η ζωή σε αυτό (γεωργική,
βιοτεχνική, ναυτιλιακή, τουριστική, κτηνοτροφική κ.λ.π).
5.Μου γεννά συναισθήματα –σκέψεις
και συγκρίσεις;
6.Ποιά είναι γενικά η αξία του;
Ε. Περιγραφή προσώπων.
1.Ποιό είναι;
2. τι είναι; Τι δουλειά κάνει; Πώς
είναι; Ποια είναι τα εξωτερικά του γνωρίσματα; Μπορώ να το περιγράψω;
3.ποιά είναι τα ενδιαφέροντά του;
Έχει προτερήματα και ελαττώματα;
4.έχει ιδιαίτερες κλίσεις και
συνήθειες; Μπορώ να το χαρακτηρίσω;
χρήσιμα επίθετα περιγραφής:
χρήσιμα επίθετα περιγραφής:
μεγάλος / μεγάλη / μεγάλο
|
|
μικρός / μικρή / μικρό
|
|
γρήγορος / γρήγορη / γρήγορο
|
|
αργός / αργή / αργό
|
|
καλός / καλή / καλό
|
|
κακός / κακιά / κακό
|
|
ακριβός / ακριβή / ακριβό
|
|
φθηνός / φθηνή / φθηνό
|
|
παχύς / παχιά / παχύ
|
|
αδύνατος / αδύνατη / αδύνατο
|
|
στενός / στενή / στενό
|
|
ευρύς / ευρέα / ευρέο
|
|
ευρεία
|
|
θορυβώδης / θορυβώδης / θορυβώδες
|
|
ήσυχος / ήσυχη / ήσυχο
|
Ασκήσεις.
1.Να περιγράψεις το σχολείο σου.
Δίδονται τα εξής στοιχεία:
Ρήματα κατάλληλα για το σχολείο:
ωφελεί, διδάσκει, μορφώνει, παρέχει γνώσεις, μας υποδέχεται
,μελετώ,διαβάζω,γράφω,πηγαίνω, πλουτίζω τις γνώσεις μου, ακονίζω το μυαλό μου,
εξασφαλίζω το μέλλον μου,μορφώνει, καλλιεργεί κ.λ.π.
Επίθετα: μεγάλο,μικρό, ευρύχωρο,
άνετο, κεντρικό,απόκεντρο,γραφικό, όμορφο,ψηλό,χαμηλό,επιβλητικό,παλαιό,κ.λ.π.
Περιφράσεις: φάρος μόρφωσης και
πολιτισμού, πνευματικό ίδρυμα,πνευματικό φυτώριο, ναός των Μουσώνκ.λ.π.
2. να σχηματίσεις προτάσεις με τις
παρακάτω λέξεις:
Επιθεωρητής
Βιβλιοπώλης
Επιστάτης
Δεξιότητες.
Βασίλειος Μακρυπούλιας, φιλόλογος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr