Έκφραση-έκθεση,Γ΄Λυκείου,μορφές πειθούς,η διαφήμιση.



Έκφραση-Έκθεση Γ΄Λυκείου.

Μορφές Πειθούς.

Η πειθώ στη διαφήμιση.

Διαφήμιση είναι η δημιουργία και η προβολή πρωτοτύπου μηνύματος το οποίο αναφέρεται σε κάποιο υλικό ή πνευματικό παράγωγο /προϊόν,με τελικό σκοπό την παρακίνηση του αποδέκτη να αγοράσει το διαφημιζόμενο προϊόν.


Βασικά στοιχεία της διαφήμισης ως μορφής επικοινωνίας.

1.πομπός:η επιχείρηση ή οποιοσδήποτε άλλος φορέας παράγει ή διαφημίζει το προϊόν.

2.δέκτης:ο καταναλωτής και ο αγοραστής.

3.μήνυμα:το διαφημιστικό κείμενο που μπορεί να είναι είτε γραπτό είτε προφορικό ,γλωσσικό είτε μη γλωσσικό.

4.επικοινωνιακό μέσο/κανάλι:ραδιόφωνο,τηλεόραση,εφημερίδα,περιοδικό,το διαδίκτυο και η αφίσα.

5.επικοινωνιακός κώδικας/γλώσσα:γλώσσα,εικόνα,ήχος ή ο συνδυαστικός τρόπος όλων αυτών ή μέρους αυτών.

6.σκοπός:η πειθώ του καταναλωτή/αγοραστή.

Μορφή/τεχνικές του μηνύματος:

1.μήνυμα που αναπτύσσεται με άμεσο τρόπο(χωρίς περιττά λόγια).

2.αφηγηματικό μήνυμα(με μία σύντομη ιστορία επιδεικνύεται το προϊόν).

3.μήνυμα μονολόγου-διαλόγου(μαρτυρία ειδικού ή καταναλωτή για τα πλεονεκτήματα του προϊόντος).

4.μήνυμα που επεξηγεί  την εικόνα(λεζάντα).

5.μήνυμα που στηρίζεται σε ταχνάσματα/ευρήματα(σχήματα λόγου,σπάνιες και εξεζητημένες λέξεις/φράσεις,χρήση του χιούμορ,της υπερβολής και της έκπληξης κ.λ.π).

6.μήνυμα που παραθέτει επιχειρήματα.


Προδιαγραφές του κειμένου της διαφήμισης.

1.να εκλύει την προσοχή του δέκτη

2.να προκαλεί το ενδιαφέρον του

3.να του δημιουργεί την επιθυμία να το αγοράσει

4.να τον οδηγεί στην αγορά του προϊόντος


Μέσα/τεχνικές της διαφημιστικής πειθούς

1.συνειρμός ιδεών

2.αναλυτική περιγραφή και επίδειξη των ιδιοτήτων του προϊόντος

3.επίκληση σε αυθεντία(σε έναν ειδικό,σε έναν επιστήμονα,σε ένα δημοφιλές πρόσωπο).

4.επίληση στο συναίσθημα(φόβο,ενοχή,ευθύνη,ευχαρίστηση κ.λ.π).

5.επίκληση στη λογική(επιχειρήματα υπέρ του προϊόντος,σοφιστικά τεχνάσματα).

6.λανθάνων αξιολογικός χαρακτηρισμός (λανθάνουσα αξιολόγηση που λειτουργεί δεσμευτικά για το δέκτη).


Γλώσσα της διαφήμισης.

Λεκτικός πληθωρισμός με αποτέλεσμα την ακυριολεξία και την ασάφεια.

Κατάχρηση του επιθέτου και του επιρρήματος στον υπερθετικό κυρίως βαθμό.

Εκφράσεις εντυπωσιασμού

Συνθηματολογικός τόνος.


Προστατεύουν τον καταναλωτή από την αθέμιτη διαφήμιση

Ο ελληνικός κώδικας διαφήμισης (1986) με βάση τον οποίο αυτοδεσμεύονται διαφημιστές και διαφημιζόμενοι

Το ινστιτούτο προστασίας και καταναλωτών

Το νομοσχέδιο του υπουργείου εμπορίου.


  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr