Α Γυμνασίου,Νεοελληνική γλώσσα.
Παράγραφος:Σύνολο προτάσεων με
αυτοτελές νόημα.
Πολλές παράγραφοι μαζί
αποτελούν ένα κείμενο.
Η 1η
παράγραφος συνήθως είναι το θέμα του κειμένου.
Η 2η και οι
υπόλοιπες είναι οι λεπτομέρειες.
Κάποιες φορές η τελευταία
ίσως είναι η κατακλείδα.
Εάν στα παραπάνω ανά
παράγραφο θέσω πλαγοτίτλους τότε το τελικό
αποτέλεσμα ονομάζεται δομικό διάγραμμα του κειμένου.
Μέθοδοι ανάπτυξης
παραγράφου:1)Αίτιο –αποτέλεσμα.
2)Σύγκριση –αντίθεση,
3)Παράδειγμα,
4)Αναλογία,
5)Ορισμός,
6)
Διαίρεση.
Συλλογισμοί:1)από το γενικό προς
το ειδικό:ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΌΣ.
2)από το ειδικό προς το
γενικό:ΕΠΑΓΩΓΙΚΟΣ.
3)από ένα σύνολο προς άλλο
σύνολο:ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΣ.
Επικλήσεις:στην σκέψη μας,στον
χαρακτήρα μας,στις ηθικές πράξεις μας.
Ύπαρξη του ζεύγους ιδέες
–αξίες,(εσωτερική συνοχή κειμένου-οι ιδέες να έχουν σκοπό και να καταλήγουν σε
αξίες).Εξωτερική συνοχή του κειμένου με τις κατάλληλες διαρθρωτικές λέξεις.
Γραμματικά-συντακτικά
φαινόμενα(σχήματα λόγου,ενεργητική –παθητική φωνή,πλάγιος λόγος,χρήση ρημάτων
κ.λ.π.).
Γλώσσα-ύφος.
Είδος κειμένου(ανάλογα με το
λεξιλόγιο και το περιεχόμενο) :επιστημονικό
Δικανικό
Θεολογικό κ.λ.π.
Όλα τα παραπάνω είναι τα δομικά
μέρη (=ανάλυση )παραγράφου-κειμένου,καθώς και οι αντίστοιχοι τρόποι πειθούς
αυτών.
Επίσης προσέχω σε κάθε παράγραφο θα πρέπει να υπάρχει:
Θεματική πρόταση
Λεπτομέρειες
Κατακλείδα.
Επίσης προσέχω σε κάθε παράγραφο θα πρέπει να υπάρχει:
Θεματική πρόταση
Λεπτομέρειες
Κατακλείδα.
Β.Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
vasilios888@yahoo.gr