Νεοελληνική Γλώσσα Α΄Γυμνασίου. Περιγραφή.



Α. Περιγραφή αντικειμένου:
1. Ποιο είναι;
2.Πού βρίσκεται;
3.Πώς το απέκτησα;
4.Από τι αποτελείται (σχήμα, μέγεθος, χρώμα…)
5.Μπορώ να το συγκρίνω με άλλα αντικείμενα;
6.Η περιγραφή με βάση επίθετα, επιρρήματα και εμπρόθετα σύνολα προχωρεί από επάνω προς τα κάτω, από έξω προς τα μέσα, με σειρά.
7.Σε τι διαφέρει από όλα τα άλλα;
8.Ποιά η χρησιμότητά του,ποια η αξία του για εμένα και γενικά για τη ζωή;
Β. Περιγραφή οικοδομημάτων (σχολείο, σπίτι, εργοστάσιο,κ.λ.π).
1. Τι είναι; Πού βρίσκεται; Από τι αποτελείται;
2.Ποιό είναι το σχήμα του,οι διαστάσεις του και το χρώμα του;
3.Μπορώ να το περιγράψω; Ποιος το κατασκεύασε;
4.Ποιά η σχέση του με τους ανθρώπους, ποιος ο δεσμός του με τους ανθρώπους;
5.Μας γεννά κάποια συναισθήματα, κρίσεις , σκέψεις και εντυπώσεις;
6. Ποια τα αποτελέσματα για εμένα και τους άλλους;
Γ. Περιγραφή τοπίων.

1. Ποιο είναι; Πού είναι; Τι περιέχει (δένδρα, φυτά, θάλασσα , λίμνες κ.λ.π).
2.Ποιά εντύπωση μου προκαλεί; Μπορώ να το περιγράψω;έχει ορισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα τα οποία και θα πρέπει να σημειώσω;
3.Ποιά η εικόνα  του μέσα στις εποχές; Ποια η σχέση των ανθρώπων με αυτό;
4.Σε τι ωφελεί; Μου γεννά συναισθήματα σκέψεις και επιθυμίες και νοσταλγίες;
5.Παρατηρώ κάποιες κινήσεις σε αυτό; Γιατί με ευχαριστεί; Ποια είναι γενικά η αξία του;
Δ. Περιγραφή πόλεων-χωριών-λιμανιών κ.λ.π.
1.τι είναι; Πώς το λένε; Πού βρίσκεται; Ποια είναι η ιστορία του; Τι περιέχει;
2.Ποιές οι εκδηλώσεις και οι εργασίες των ανθρώπων;
3.Ποιά η κίνησή του; Πώς είναι η ζωή σε αυτό;τι νοιώθω γι αυτό;
4.Ποιά η ζωή σε αυτό (γεωργική, βιοτεχνική, ναυτιλιακή, τουριστική, κτηνοτροφική κ.λ.π).
5.Μου γεννά συναισθήματα –σκέψεις και συγκρίσεις;
6.Ποιά είναι γενικά η αξία του;
Ε. Περιγραφή προσώπων.
1.Ποιό είναι;
2. τι είναι; Τι δουλειά κάνει; Πώς είναι; Ποια είναι τα εξωτερικά του γνωρίσματα; Μπορώ να το περιγράψω;
3.ποιά είναι τα ενδιαφέροντά του; Έχει προτερήματα και ελαττώματα;
4.έχει ιδιαίτερες κλίσεις και συνήθειες; Μπορώ να το χαρακτηρίσω;
χρήσιμα επίθετα περιγραφής:
                                                                                        μεγάλος / μεγάλη / μεγάλο

μικρός / μικρή / μικρό
γρήγορος / γρήγορη / γρήγορο
αργός / αργή / αργό
καλός / καλή / καλό
κακός / κακιά / κακό
ακριβός / ακριβή / ακριβό
φθηνός / φθηνή / φθηνό
παχύς / παχιά / παχύ
αδύνατος / αδύνατη / αδύνατο
στενός / στενή / στενό
ευρύς / ευρέα / ευρέο
ευρεία
θορυβώδης / θορυβώδης / θορυβώδες
ήσυχος / ήσυχη / ήσυχο
Ασκήσεις.
1.Να περιγράψεις το σχολείο σου.
Δίδονται τα εξής στοιχεία:
Ρήματα κατάλληλα για το σχολείο: ωφελεί, διδάσκει, μορφώνει, παρέχει γνώσεις, μας υποδέχεται ,μελετώ,διαβάζω,γράφω,πηγαίνω, πλουτίζω τις γνώσεις μου, ακονίζω το μυαλό μου, εξασφαλίζω το μέλλον μου,μορφώνει, καλλιεργεί κ.λ.π.
Επίθετα: μεγάλο,μικρό, ευρύχωρο, άνετο, κεντρικό,απόκεντρο,γραφικό, όμορφο,ψηλό,χαμηλό,επιβλητικό,παλαιό,κ.λ.π.
Περιφράσεις: φάρος μόρφωσης και πολιτισμού, πνευματικό ίδρυμα,πνευματικό φυτώριο, ναός των Μουσώνκ.λ.π.
2. να σχηματίσεις προτάσεις με τις παρακάτω λέξεις:
Επιθεωρητής
Βιβλιοπώλης
Επιστάτης
Δεξιότητες.
Βασίλειος Μακρυπούλιας, φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr