Έκφραση-Έκθεση Α΄Λυκείου. Ασκήσεις για την εμπέδωση του τρόπου γραφής παραγράφου.



1. Ποιες από τις παρακάτω προτάσεις περιέχουν ειδικές λεπτομέρειες και άρα θα μπορούσαν να είναι θεματικές προτάσεις;
Α.Οι γεωργοί της περιοχής μάζεψαν τα αυγά της περιοχής και τα κατέστρεψαν.
Β.Τσάκισαν και εξολόθρεψαν με τα φτυάρια τους τις ακρίδες οι οποίες μόλις είχαν εκκολαφθεί.
Γ.Υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων, οι άνθρωποι του Ναι και οι άνθρωποι  του Όχι.
Δ. Ο λαϊκισμός μερικές φορές προκαλείται και από την παραπληροφόρηση.
2.Ένωσε τις παρακάτω προτάσεις παράγοντας  ένα κοινό πλαγιότιτλο.
Α.Η Ψ πόλη   με 6.000 πληθυσμό δεν παρουσιάζει καμμία απολύτως πνευματική ή καλλιτεχνική κίνηση.
Β.Η Ψ πόλη είχε μία Φιλαρμονική αλλά από τότε που έφυγε ο διευθυντής της έκλεισε και αυτή.
Γ.Η Ψ πόλη δεν έχει κολυμβητήριο γήπεδο τένις ούτε λέσχη για εφήβους.
3.Στην παρακάτω παράγραφο να θέσεις τη θεματική  περίοδο:

Έπεφτε κανένα σκουπίδι από τις ταράτσες κανένα ξύλο , κανένα κουρέλι η πέρδικα τα έχανε.Έτρεχε δεξιά ζερβά σαστισμένη.Όταν άρχιζε ψιχάλα ή βροχή ερχόταν σε απόγνωση.Ευτυχώς η πηγάδα στον ένα τοίχο έφτιαχνε μία προεξοχή,την ανακάλυψε και  πήγαινε και απάγκιαζε από κάτω της.Όταν η γριά κρέμαγε τα στρωσίδια της στο παράθυρο για να αερίσει η δύσμοιρη πέρδικα βανότανε πάλι να χτυπιέται σαν βουρλισμένη. Το απότομο άνοιγμα του παραθύρου οι χτύποι της ξεσκονίστρας απάνω τους τρέλλαινε τα ζωντανά.
4.Γράψε 5 λόγους στο παρακάτω απόσπασμα.Πρόσεξε ο κάθε λόγος να είναι διαφορετικής ποιότητας.
«Γιατί το Χ κατάστημα είναι καλό κατάστημα;».
5. Να θέσετε την κατάλληλη πρόταση κατακλείδα στην παρακάτω παράγραφο.
Όταν μου χάρισαν πέρυσι στη γιορτή μου ένα ημερολόγιο σκέφθηκα πώς θα μπορούσα να γράφω αε αυτό καθημερινά όλα τα περιστατικά της ζωής μου.Αποφάσισα να κρατήσω το ημερολόγιό μου ως σήμερα.Σε αυτό βοήθησαν και οι γονείς μου που βρήκαν λαμπρή την ιδέα μου και είπαν ακόμη κάτι για τη βελτίωσή μου στο γραπτό λόγο.Τη πρώτη μέρα γέμισα σχεδόν μία ολόκληρη πυκνογραμμένη σελίδα.Χάρηκα που είχα κάνει μία πολύ καλή αρχή.Την άλλη ημέρα έγραψα μόνο δύο σύντομες προτάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr