ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ



ΟΝΟΜΑ:.............................ΕΠΩΝΥΜΟ: ......................................................
ΤΑΞΗ / ΤΜΗΜΑ:................ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ................................................

  1. Να δώσετε τη σημασία των παρακάτω λέξεων: ειδήσεις, γεγονότα, νέα, πληροφορίες, οδηγίες με παράλληλη επισήμανση των ομοιοτήτων και των διαφορών τους.
  2. Να κατατάξετε κλιμακωτά από τα ασθενέστερα στα ισχυρότερα τα παρακάτω συνώνυμα: 
    α. ασπάζομαι, εγκρίνω, υιοθετώ, αποδέχομαι, ενστερνίζομαι.
    β. νομίζω, πιστεύω, φαντάζομαι, πρεσβεύω, φρονώ.
  3. Να χρησιμοποιήσετε σε προτάσεις τις παρακάτω λέξεις: 
    υποκειμενικότητα, μεροληψία, προκατάληψη, δεισιδαιμονία, πρόληψη, επιφύλαξη
    .
  4. Να συμπληρώσετε τα κενά στις προτάσεις επιλέγοντας κάθε φορά το κατάλληλο επίθετο.
α. (Εγκωμιαστικά, Αποδοκιμαστικά, Ευμενή).............................................. σχόλια δημοσίευσε ακόμη και ο συμπολιτευόμενος τύπος, μετά την κυβερνητική εξαγγελία για νέες αυξήσεις στα καύσιμα.
β. Η απροσδόκητη πρόκριση της ομάδας στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και................................................... (καυστικά, διθυραμβικά, επικριτικά) σχόλια για τη συμβολή του προπονητή.
γ. Με....................................................... (κολακευτικά, ποικίλα, θετικά) σχόλια αντέδρασαν οι Γάλλοι γονείς στο ενδεχόμενο να καταδικάζονται και οι ίδιοι, όταν τα παιδιά τους διαπράττουν αξιόποινες πράξεις.
δ. Οι πυρηνικές δοκιμές της Ινδίας προκάλεσαν τα............................................. (ενθουσιώδη, δριμύτατα, θερμά) σχόλια της διεθνούς κοινής γνώμης.
ε. "Είμαι η πρώτη φωνή!" δήλωσε ο νεαρός τραγουδιστής και επακολούθησαν τα........................................... (επιδοκιμαστικά, ειρωνικά, θετικά) σχόλια του κοινού.
στ) O εντοπισμός ενός μικροσκοπικού φονικού όπλου από τα μηχανήματα ελέγχου προκάλεσε (ποικίλα, επικριτικά, επιδοκιμαστικά)........................................... σχόλια για τους κανόνες ασφαλείας του αεροδρομίου.

  1. Α. Τα σημεία στίξης στα παρακάτω παραδείγματα εκφράζουν κάποιο σχόλιο. Να προσδιορίσετε στο καθένα το είδος του σχολίου (θαυμασμός, ενθάρρυνση, ευχαρίστηση, έκπληξη, συμφωνία, αποδοκιμασία, αποστροφή, αγανάκτηση, κατάπληξη, αποθάρρυνση, δισταγμός, απορία, αμφισβήτηση, ειρωνεία, έμφαση).
α. Στην εξουσία με... ποδήλατο.
β. Με πιστό σύμμαχο έναν ειδικά διαμορφωμένο υπολογιστή, που του επιτρέπει να "χειρίζεται" ως δεκαπέντε λέξεις το λεπτό(!!!), άρχισε η μεγάλη περιπέτεια της δημιουργίας για το διάσημο φυσικό Stephen Hawking.
γ. 680.000 Έλληνες δεν ξέρουν ανάγνωση!
δ. 'Aλλος ο ένοχος, άλλος στη φυλακή;
ε. Η Ρωσίδα γιαγιά αναγκάζεται να ζητιανέψει τα προς το ζην. Το ερώτημα όμως είναι ποιος είναι αρκετά γενναιόδωρος για να της προσφέρει ελεημοσύνη...
στ. "΄Επεσαν δραματικά οι βάσεις στις φετινές Γενικές Εξετάσεις!".
ζ. Μην το βάζετε κάτω!
η. Για γέλια ή για κλάματα;
  1. Β. Να αποδώσετε λεκτικά το σχόλιο που εκφράζουν τα σημεία στίξης σε πέντε από τις παραπάνω φράσεις.
Πηγή: https://e-didaskalia.blogspot.gr/2016/03/askiseis-glwssa-b-lykeiou.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου