Νεοελληνική γλώσσα Β΄Γυμνασίου. Διαγώνισμα πρώτου τριμήνου. Α.Κείμενο.


«Ο τόπος μου είναι ο πιο όμορφος του κόσμου.Αν νομίζετε ότι υπερβάλλω δεν έχετε παρά να τον επισκεφθείτε και θα δείτε τρία πολύ απλά πράγματα.Τον ουρανό να φιλάει τη ,τα ποτάμια να παίζουν μουσική και τους ανθρώπους να ζούν ανέμελοι και ευτυχισμένοι.Όλοι είναι χαρούμενοι γι αυτό το λόγο εξάλλου προσπαθούν και αυτοί και τα παιδιά τους να μείνουν στον τόπο μας ,να τον αναπτύξουν,να τον κάνουν καλύτερο.
Η ορεινή Δημητσάνα δεν είναι μόνο ο πιο όμορφος τόπος του κόσμου.Λέγεται ότι είναι και ο πιο ιστορικός.Φημολογείται ότι από εκεί ανδρώθηκε και  ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση.Μερικές φορές νοιώθεις ότι μέσα από τα δάση και τα ποτάμια της περιοχής ξεπεάγονται ο Κολοκοτρώνης και ο Νικηταράς ,έτοιμοι να σου πούν τις πολύτιμες ιστορίες τους.Απομακρυσμένος χώρος  από την τουρκία έδωσε τη δύναμη στους ντόπιους να ξεσηκωθούν και να παλαίψουν για την ελευθερία τους.
Φοβάμαι μήπως κάποια στιγμή το χωριό μου αδειάσει.Αδειάσει από κόσμο.Προχθές διάβασα ότι οι νέοι μεταναστεύουν.Ρώτησα το μπαμπά μου ,ο οποίος με καθησύχασε λέγοντάς μου ότι η Δημητσάνα ,τα χωριά της Τρίπολης ποτέ δεν θα χάσουν τον κόσμο τους.Πολλοί τόποι άδειασαν ο δικός μας όχι,έχει τόσες χαρές και τέτοια παράδοση που για πάντα και με περηφάνεια θα έχει νέους και νέες.Κάθε χρόνο και πιο πολλούς,γιατι κάθε χρόνο οι άνθρωποι θα ζητούν την ευλογία και την ησυχία του χωριού μου.

Δεν πρέπει να ξεχάσω να σας πώς ποια είναι η αγαπημένη μου ημέρα στο χωριό μου.Η Κυριακή βέβαια.Αυτή την ημέρα όλοι πάμε στην εκκλησία,είναι απολαυστικό να βλέπεις όλα τα αγαπημένα πρόσωπα κάτω από τις ιερές εικόνες.Να προσεύχονται,να σε γλυκοκοιτούν,η Κυριακή είναι ξέγνοιαστη μέρα και όλοι έχουν ανάλαφρη διάθεση και ψυχή.Αυτό που επίσης μου αρέσει είναι το να παίρνω αντίδωρο και να χάνομαι μέσα στο καφενείο δίπλα στην  εκκλησία.Η μυρωδιά των καφέδων,τα κουλουράκια σοκολάτας,η ζεστή καλημέρα(αθάνατη εδώ και αιώνες)ομορφαίνει απίστευτα το χώρο και το χρόνο.Μακάρι έτσι να μείνει για πάντα το χωριό μου.

Β.Παρατηρήσεις.
Β1.Γιατί το χωριό προκαλεί το θαυμασμό στο νεαρό πρωταγωνιστή του κειμένου;
2,5 μον.
Β2.Με ποια μέθοδο ανάπτυξης αναπτύσσεται η Τρίτη παράγραφος του κειμένου(«φοβάμαι…….του χωριού μου).
2,5 μον.
Β3.Να χαρακτηρίσεις τη γραμματική φύση των υποκειμένων των παρακάτω προτάσεων:
1. Φημολογείται ότι από εκεί ανδρώθηκε και  ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση
2. Πολλοί τόποι άδειασαν ο δικός μας όχι
3. ο οποίος με καθησύχασε
4. Φοβάμαι μήπως κάποια στιγμή το χωριό μου αδειάσει
5. Αυτό που επίσης μου αρέσει
2,5.μον.
Β4.Να σχηματίσεις φράσεις  με τις παρακάτω λέξεις:
το χωριό μου
ξέγνοιαστη μέρα
προσεύχονται
απολαυστικό
υπερβάλλω
2,5 μον.
Γ.Να εξηγήσεις γιατί θα καλούσες μία φίλη σου ή ένα φίλο σου να επισκεφθεί το χώρος διαμονής σου ή καταγωγής σου.
10.μον.
Καλή επιτυχία(!)
Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr