Νεοελληνική γλώσσα Β΄Γυμνασίου. Σχηματικό διάγραμμα κειμένου. Εφαρμογή σε κείμενο 1 σχολικού βιβλίου σελ.28.


Παράγραφος
Πλαγιότιτλος
Μέθοδος
Ιδέα-αξία
Ύστερα….κοιτάξατε.
Η βόλτα του παιδιού.
Αίτιο-αποτέλεσμα
Η θέληση του παιδιού.
Και εδώ είναι….εγώ για σένα το λέω..
Η  σκέψη της μαμάς.
Αίτιο-αποτέλεσμα
Οι εκτιμήσεις της μαμάς.
Και τα λέει…και στο τέλος λέω αυτό που θέλει να ακούσει…
Η αντίδραση του παιδιού
Αίτιο-αποτέλεσμα και αναλογία
Η αντίδραση του παιδιού.
Θα προσπαθήσω…δε θέλω να δώ κανέναν.
Η υπόσχεση του παιδιού…
Αίτιο-αποτέλεσμα.
Η υπόσχεση του παιδιού…
Και πάνω που πάει να μου  μιλήσει…που δε μασάει…
Το πρόγραμμα της βραδιάς
Αίτιο-αποτέλεσμα
Ο  προγραμματισμός της βραδιάς…
Υπακούω…….και φύγαμε…
Η έξοδος των παιδιών….
Αίτιο-αποτέλεσμα
Η βόλτα των παιδιών…
Τι περίεργο πράγμα…..περίεργα πλάσματα οι μαμάδες…
Οι εκτιμήσεις της κόρης
Αίτιο-αποτέλεσμα και παράδειγμα….
Οι εκτιμήσεις των πρωταγωνιστών…

Ενώνοντας τα στοιχεία του πίνακα δημιουργώ την περίληψη του κειμένου.


Ασκήσεις.
1.Με την μέθοδο του αιτίου και του αποτελέσματος  να αναπτύξεις σε μία παράγραφο (100 λέξεις)με θέμα: «Η εργαζόμενη μητέρα συχνά νοιώθει τύψεις επειδή πιστεύει ότι δεν είναι κοντά στα παιδιά της».

2.Γιατί το κείμενο ολοκληρώνεται με τη φράση «περίεργα πλάσματα οι μαμάδες;».Η απάντηση να περιέχει συγκεκριμένη μέθοδο ανάπτυξης αλλά και στοιχεία ψυχολογίας.


Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου