Νεοελληνική γλώσσα Β΄Γυμνασίου. Ασκήσεις εκμάθησης αντωνυμιών.


1.Να χαρακτηρίσετε τις αντωνυμίες που υπάρχουν στα παρακάτω παραδείγματα(π.χ. προσωπική ,δεικτική,κ.λ.π).
Α.Τους  είπα να περιμένουν ,αλλά δεν με άκουσαν.
Β.Δικά μου είναι τα χρήματα,και τα κάνω ό,τι θέλω.
Γ.Αναγνώρισε το σφάλμα του και ανέλαβε τις ευθύνες του.
Δ.Τέτοιος μαθητής και να αποτύχει στις εξετάσεις.
Ε.Ήμουν ο ίδιος παρών και μπορώ να σας τα διηγηθώ.
Στ.Αυτό το παιχνίδι θέλω και κανένας δεν θα μου αλλάξει γνώμη.
Ζ.Κανείς δεν κατάλαβε τι άνθρωπος ήταν.
Η.Μόνοι μας κάναμε τη ζημιά  και εμείς θα την επαναρθώσουμε.
2.Να χρησιμοποιήσετε στη θέση του αδύνατου τύπου τον αντίστοιχο  δυνατό τύπο της ίδιας προσωπικής αντωνυμίας (στη μετατροπή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε   και εμπρόθετα):
Α.Δε σου το συγχωρώ που δεν μας κάλεσες στα εγκαίνια του ιατρείου σου.
Β.Τον ρώτησα αλλά  δεν ήξερε να μου απαντήσει.

Γ.Τους έβλεπα απασχολημένους με τη δουλειά τους και δεν τους ενόχλησα για να τους πώ τα νέα μου.
Δ.Με έβλεπε ανήσυχο και σε ρώτησε τι μου συμβαίνει.
Ε.Παρέδωσαν τους βαθμούς μας στους κηδεμόνες μου και τους μίλησαν για την πρόοδό μου.
3.Να συντάξετε τις παρακάτω προτάσεις.
Α.Σου το είχα πεί πολλές φοιρές.
Β.Μας  χτύπαγε στην πλάτη πολλές φορές.
Γ.Με θέλει για να μου πεί κάποια πράγματα.
Δ.Σου   το έδειγα και το απέρριψες.
Ε.Πόσες φορές θα σου το υπενθυμίσω;


Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr