6o Γυμνάσιο Μυτιλήνης «Γιάννης & Αριστείδης Δελής». Ωριαίο διαγώνισμα στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας Β΄Γυμνασίου.


Ενότητα 4η.
Α.Κείμενο:
 «Και σε λίγον καιρό ,όταν στο μάθημα των Νέων  Ελληνικών μπήκαμε στα δημοτικά τραγούδια,ο καθηγητής μας έφεγγε πιά ολόκληρος.Μας έφερνε από το σπίτι του βιβλία διάφορα ,μας διάβαζε από μέσα.Έφερνε δίσκους ,μαγνητόφωνα και σλάιντς.Μόλις τελείωνε το μάθημα του βιβλίου,μας έκανε προβολές για να μας δείξει τόπους και φορεσιές και σπίτια,και έβαζε σιγανά στο μαγνητόφωνο ή στο πικάπ δίσκους με δημοτικά  τραγούδια να ακούμε.Μας παρακινούσε μάλιστα να ακολουθούμε και εμείς σιγοτραγουδώντας και έδινε αυτός πρώτος το παράδειγμα.Τα παιδιά ξεφοβήθηκαν και ξεντράπηκαν.Και μερικά που είχαν καλή φωνή ζήτησαν από μόνα τους να πούνε τραγούδια του τόπου.Ο καθηγητής κατενθουσιάστηκε.Μας φάνηκε για μία στιγμή δακρυσμένος μα ίσως και να μην ήτανε.Όσο τα άλλα  τραγουδούσαν ,δύο τρία αγόρια και κορίτσια χόρευαν το τραγούδι μέσα στην τάξη σιγανά.Στο τέλος χειροκροτήσαμε αυθόρμητα και μόνο τότε είδαμε τον καθηγητή μας κάπως στενοχωρημένο: «Θα ανησυχήσουμε τους άλλους»είπε».

Β.Ερωτήσεις.
Β1.Γιατί πιστεύετε ότι ο καθηγητής του κειμένου «έφεγγε ολόκληρος;».
Μον.3.
Β2.Με ποιες μεθόδους αναπτύσσεται  η παραπάνω παράγραφος;
Μον.3.
Β3.Να σημειώσετε τα αντικείμενα στις παρακάτω προτάσεις:
1.       Μας έφερνε από το σπίτι του βιβλία.
2.       ζήτησαν από μόνα τους να πούνε τραγούδια.
3.       έβαζε σιγανά στο μαγνητόφωνο ή στο πικάπ δίσκους.
Μον.3.
Β4.Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα:
Όνομα-επίρρημα
Συνώνυμο
Αντώνυμο.
δημοτικά


καλή


σιγανά



Μον.3.
Γ.Ποιές καινοτόμες δράσεις θα πρότεινες στο σχολείο των ονείρων σου;(1 παράγραφος ,μέχρι 80 λέξεις).
Καλήεπιτυχία

Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr