Nεοελληνική Γλώσσα,Πώς αναλύω κάποιο κείμενο...

Νεοελληνική γλώσσα,Β΄Γυμνασίου:ενότητα 4η: Κείμενο 1.Η εκπαίδευση στην Αρχαία Αθήνα:
Α.Ο τίτλος παρουσιάζει την εκπαίδευση στην Αρχαία Αθήνα.Πραγματικά συνδέεται με το κείμενο αξιόπιστα διότι αναλύει   την εκπαίδευση στην Αρχαία Αθήνα και δίνει πληροφορίες για τα ορφανά του Έθνους και για το ότι οι γονείς αναμφίβολα πλήρωναν για την μόρφωση των παιδιών τους.Άρα ο τίτλος έχει απόλυτη σχέση με το κείμενο.

Β.Το κείμενο παρουσιάζει συνοχή:
Β1.Εξωτερική συνοχή: Υπάρχει ενιαία γλώσσα,ενότητα χώρου και χρόνου(όλα εκτυλίσσονται στην Αρχαία Αθήνα)η λέξη μόρφωση κυριαρχεί.Οι  διαρθρωτικές λέξεις με ωραίο και εμφαντικό τρόπο  βοηθούν την παρουσίαση του όλου κειμένου(το ακόμα και  το   κανονικά ενώνουν τις προτάσεις δίνοντας την απαραίτητη έμφαση και τις απαραίτητες πληροφορίες).


Β2.Εσωτερική συνοχή: Η μία ιδέα και η κάθε πληροφορία ωραία και με συνέπεια οδηγεί στην επομένη.Ως εκ τούτου από την ελεύθερη εκπαίδευση  στην Αρχαία Αθήνα οδηγούμαστε  στις πληροφορίες που μας αναφέρει ο Πλούταρχος,αναφέρεται και το σχετικό παράδειγμα του Αριστείδη.

Γ.Οι παράγραφοι του κειμένου πείθουν για το ότι η εκπαίδευση στην Αρχαία Αθήνα ήταν κατ΄αρχήν βασικό μέγεθος του αρχαϊκού πολιτισμού,επίσης όλοι προσπαθούσαν να συμβάλουν στην καλλίτερη διεκπεραίωσή της.Απευθύνεται στη λογική του αναγνώστη μιάς και προσπαθεί να του δώσει όλες εκείνες τις γνώσεις και τις πληροφορίες προκειμένου να τον πείσει για τη σημαντικότητα και τον τρόπο της παιδείας στην αρχαία Αθήνα.

Δ.Και οι   δύο παράγραφοι  αναπτύσσονται με τη βοήθεια παραδειγμάτων τα οποία πραγματικά αποδεικνύουν όλα όσα επιθυμεί και θέλει ο συγγραφέας.

Βασίλειος Μακκρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου