Ασκήσεις εκμάθησης Ενεργητικής και Παθητικής φωνής,νεοελληνική γλώσσα Β΄Γυμνασίου.

1.Να συμπληρώσετε το κάθε κενό με το αντίστοιχο ρήμα που βρίσκεται σε παρένθεση (θα χρησιμοποιηθεί η έγκλιση που ορίζεται):
Οριστική.
α.Σήμερα..............................(ανοίγω)τα σχολεία.
β.Την προηγούμενη Κυριακή................................(πηγαίνω)στη Θεσσαλονίκη  για να δούμε τη γιαγιά μου.
γ.Σε λίγες ημέρες..........................................(επισκέπτομαι)οικογενειακώς το Βυζαντινό Μουσείο.


Υποτακτική.
α.Η Ελένη ήθελε...............................(γίνομαι ηθοποιός).
β.Είναι για όλους δύσκολο................................(λύνω)αυτή την άσκηση.
γ.Αποφασίσαμε......................................(ταξιδεύω)στο εξωτερικό.
δ.Όταν.................(έρχομαι) θα σου έχω έτοιμο το τραπέζι.
ε.Είμαστε υποχρεωμένοι...........................................(παρουσιάζομαι)καθημερινά  στις οχτώ ακριβώς.

Προστακτική.
α.................................................(Προσπαθώ)να απαντήσετε σε αυτή την ερώτηση.
β.Το πλοίο φεύγει γι αυτό.................................................(τρέχω)να το προλάβετε.
γ.Το απόγευμα...................................(έρχομαι)να με δείς.
δ.Εύα..............................(ανοίγω)το δέμα και .....................(βλέπω)τι έχει μέσα.

2.Να βάλετε παθητικές μετοχές στη θέση των περιφραστικών τύπων όπως στο παράδειγμα:
Ο τοίχος έχει βαφτεί.......................Ο τοίχος είναι βαμμένος.
α.Ο πατέρας έχει κουραστεί...........
β.Το γρασίδι έχει κουρευθεί...........
γ.Τα δένδρα έχουν φυτευθεί...........

3.Να γράψετε στην  παθητική φωνή τις παρακάτω προστακτικές:
λύσε,   ντύσε,    άπλωσε
ετοίμασε,      όπλισε,         κλείσε,       τύλιξε,  
κοίταξε,       σερβίρισε,       πλήρωσε,       τρίψε.

Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου