Διαγώνισμα Α΄τριμήνου Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση. Ομήρου Οδύσσεια. Στ:207-244.


Α.Κείμενο:
«Ναι καμαρώνουμε πως είμαστε αμοιβαίοι  φίλοι ,γονικοί και ανέκαθεν
Πήγαινε,αν θέλεις ,να ρωτήσεις τον ανδρείο Λαέρτη,γέροντα πιά,
πού τώρα ακούω δεν κυκλοφορεί σαν άλλους στην πόλη.
Αποτραβήχτηκε στα χτήματα ,βαρύς από τα βάσανα
και μόνος με μια γερόντισσα που τον υπηρετεί.
Και να με τώρα η φήμη με έφερε/πώς βρίσκεται ο πατέρας σου κιόλας στην πόλη
Φαίνεται όμως οι θεοί του φράζουνε το  δρόμο ακόμη/ωστόσο ο θείος Οδυσσέας δεν πέθανε και δεν τον σκέπασε/της γής  το χώμα.Είναι πιστεύω ζωντανός και ας εμποδίζεται στη μέση του ανοικτού πελάγους/.Άκουσε όμως τώρα τη μαντεία μου ,όπως μέσα στο νού μου την ξυπνούν οι αθάνατοι και όπως νομίζω πώς θα γίνει/δεν ισχυρίζομαι πώς είμαι  μάντης ,μήτε και καλοξέρω να εξηγήσω  /τα σημάδια των πουλιών,κι όμως/πολύν καιρό ακόμη δεν θα μείνει εκείνος μακριά από την πατρίδα του/’εστω και αν τον κρατούν στα σίδερα/θα βρεί  τρόπο να γυρίσει αυτός που είναι πολυμήχανος/Μα  τώρα απάντησε στο ερώτημά μου και μίλησε ειλικρινά/αν ένα τέτοιο παλικάρι είσαι του Οδυσσέα ,ο δικός του αντιμίλησε ο Τηλέμαχος
με φρόνηση και γνώση/:Δεν θα σου κρύψω ξένε τίποτε,τη σκέψη μου θα φανερώσω /η μάνα μου ισχυρίζεται πώς είμαι γέννημα δικό του ,όμως εγώ δεν ξέρω…/Άμποτε να μουνα ενός άλλου ο γιός ,καλόμοιρου/που τα γεράματά του τον βρίσκουν μέσα στα αγαθά του/τώρα φαντάσου ,ο   πιο δυστυχισμένος που γεννήθηκε σε αυτόν τον κόσμο/αυτός μου λένε πώς με γέννησε….».
Β.Ερωτήσεις.
1α)Γιατί στο στίχο 208 η Αθηνά –Μέντης κάνει αναφορά στο  γέροντα Λαέρτη;
Μον.2.
1β)Γιατί στο στίχο 243 ο Τηλέμαχος θεωρεί τον πατέρα του Οδυσσέα τον πιο δυστυχισμένο άνθρωπο αυτού του κόσμου;
Μον.2.
2α)Να χωρίσετε το κείμενο που σας δίδεται σε ενότητες και να δώσετε τους σχετικούς πλαγιοτίτλους.
Μον.3
2β)Να δώσετε  δύο αφηγηματικές τεχνικές που εδώ χρησιμοποιούνται από τον ποιητή.
Μον.3.
3α)Στους στίχους 241-244 πώς θεωρεί ο Τηλέμαχος τον ευτυχισμένο άνθρωπο;
Μον.4.
4α)Να χαρακτηρίσετε τον Τηλέμαχο μέσα από το κείμενο που σας δίδεται.
Μον.3.
4β)Να δώσετε δύο ιδεολογικά στοιχεία που φαίνονται στο κείμενο.
Μον.3.
Καλή επιτυχία.
Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr