Νεοελληνική γλώσσα Β΄Γυμνασίου.Σχέδιο έκθεσης-παραγράφων.


Θέμα: «Ένας επισκέπτης-φιλοξενούμενος έρχεται στο σπίτι σας ή στην πόλη σας.Σας ζητά να του παρουσιάσετε με απλό και σαφή τρόπο τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της περιοχής σας για να τα επισκεφθεί στο  λίγο χρόνο που διαθέτει».
1η παράγραφος,μέθοδος σύγκρισης-αντίθεσης και αιτιολόγησης,πρόλογος:
Πού άραγε θα μπορούσα να πάω και να ξεναγήσω τον καλύτερό μου φίλο το Νίκο,ο οποίος ήλθε από την Αθήνα στη Λέσβο για λίγες μέρες.Μιά και είναι καλοκαίρι και το νησί αυτή την εποχή  είναι πιο  ελκυστικό από την Αθήνα το πρώτο που σκέφθηκα είναι να του γνωρίσω τις παραλίες του νησιού(πραγματικά –υλικά αντικείμενα).Πήραμε λοιπόν το λεωφορείο και  κατ΄αρχήν επισκεφθήκαμε την πλάζ «τσαμάκια».Ο Νίκος έμεινε με το στόμα ανοιχτό.Στην Αθήνα δεν υπάρχουν τέτοια ωραία μέρη.Μέρη που να συνδυάζουν τις φυσικές ομορφιές με καθαρή θάλασσα και με ένα φιλόξενο περιβάλλον.Κολυμπήσαμε,ήπιαμε το αναψυκτικό μας,του σύστησα επίσης και φίλους μου που τυχαία βρήκαμε στην παραλία.Λίγο πιο πάνω  υπάρχει ένα δάσος,είπαμε η Λέσβος συνδυάζει πραγματικά πολλές  εναλλαγές του περιβάλλοντος.Καθίσαμε ανάμεσα στα δένδρα και απολαύσαμε το ρόφημά μας.

2η παράγραφος ,μέθοδος διαίρεσης και αιτίας αποτελέσματος:
Η μέρα περνούσε όμορφα.Πεινάσαμε και επισκεφθήκαμε την Επάνω Σκάλα όπου  υπάρχουν πανέμορφα ταβερνάκια,φαγάδικα,μέρη ωραία να καθίσεις να απολαύσεις τον ήλιο,τους ανθρώπους και βέβαια το ωραίο φαγητό.Διαλέξαμε το μαγαζί που πάντα μου άρεσε να κάθομαι και με τους φίλους μου και με τους δικούς μου.Ευχαριστηθήκαμε το φαγητό και προχωρήσαμε προς το κέντρο της πόλης της Μυτιλήνης.Ο  Νίκος εντυπωσιάσθηκε από τα αρχοντικά ,τα σπίτια που θύμιζαν άλλες εποχές και πολιτισμούς.Ευτυχώς βρήκαμε ανοικτό το Βυζαντινό μουσείο και  μπήκαμε μέσα να το δούμε.(πνευματικά  σημεία της πόλης μου).Ο φίλος μου εντυπωσιάσθηκε και από το χώρο,από τα εκθέματα αλλά και από το υψηλό επίπεδο ξενάγησης του υπευθύνου του μουσείου.Λίγο πιο κάτω προλάβαμε και είδαμε και το Νέο Αρχαιολογικό μουσείο της Μυτιλήνης.Επίσης το εσωτερικό του Αγίου Θεράποντα εντυπωσίασε τον φιλοξενούμενό μου.Ο ναός μέσα  διαθέτει μεγαλοπρέπεια  και επιβλητικότητα.
3η παράγραφος,συμπέρασμα,αναλογία και ορισμός.
Ωραία πόλη τελικά είναι αυτή που όταν φεύγεις αυτή σε επισκέπτεται.Ο Νίκος εντυπωσιάσθηκε από τις ομορφιές της Μυτιλήνης.Ενώ το καράβι έφευγε το απόγευμα δεν ήθελε να γυρίσουμε ακόμα στο σπίτι να ετοιμάσει τα πράγματά του,επέμενε να δεί και άλλα από τις πολλές ομορφιές του τόπου μου.Όμως ο χρόνος είναι σαν  τα  χρήματα.Αν δεν  τον προσέχεις φεύγει και ο  φιλοξενούμενός μου έπρεπε να είναι στην πόλη του αύριο.Δεν πειράζει.Οι εντυπώσεις στο  μυαλό  του θα ήταν και η καλύτερη συντροφιά στο πολύωρο ταξίδι της επιστροφής,αλλά και η καλύτερη αιτία να έλθει και πάλι στην πρωτεύουσα της Λέσβου.
Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr