Νεοελληνική Γλώσσα,Β΄Γυμνασίου.Γραφή παραγράφου.

Πώς γράφω την παράγραφο.

Βήμα 1ο : Επιλέγω το θέμα.Το θέμα αποτελεί τη θεματική πρόταση και συνήθως  τίθεται στην αρχή της παραγράφου.
π.χ.Έχω επισκεφθεί πολλά μέρη της Ελλάδας επειδή στους γονείς μου,αλλά και σε εμένα αρέσουν τα ταξίδια.

Βήμα 2ο: Επιλέγω τη μέθοδο σύμφωνα με την οποία θα αναπτύξω το θέμα που μου δίνεται.
π.χ.Παραδείγματος χάριν έχω επισκεφθεί την Επίδαυρο,τους Δελφούς,έχω ανεβεί και στην Ακρόπολη.(περιγράφω τις εντυπώσεις μου): Η Επίδαυρος βρίσκεται μέσα σε πραγματικά  ωραία τοπία,οι Δελφοί ανοίγονται μπροστά σου μετά από μία σαγηνευτική διαδρομή.(αφηγούμαι εντυπώσεις):Η Ακρόπολη μου ξύπνησε όλα αυτά τα οποία μαθαίνω στην ιστορία,μία άλλη εποχή πολιτισμού και προόδου.(δίνω αιτίες για όσα λέω και ισχυρίζομαι): Η Ελλάδα έχει μακραίωνο πολιτισμό ,όποιος επισκέπτεται πολλά από αυτά τα μέρη μαθαίνει πολλά διότι το ταξίδι είναι το πιο χρήσιμο βιβλίο.


Βήμα 3ο: Δίδω την κατάλληλη κατακλείδα.Υπενθυμίζουμε ότι η κατακλείδα είναι ένα συμπέρασμα,μία ιδέα,μία φράση μεγάλου ανδρός ή διάσημης γυναικός,κάποια φράση που μου έχει κάνει εντύπωση.
π.χ.Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα νοιώθω ότι γνωρίζω έναν πραγματικά ωραίο κόσμο.

Επίσης στην παράγραφο χρησιμοποιώ:
α.στοιχεία χρόνου και χώρου
β.σκέψεις και συναισθήματα και γεγονότα
γ.συνδυασμό επιθέτων και ουσιαστικών.

Άσκηση.
1.Να γράψεις μία παράγραφο με θέμα ένα μέρος που επισκέφθηκες και σου έκανε εντύπωση.Η παράγραφος να γραφεί με δύο τρόπους.

2,Ο Φώτης Κόντογλου περιγράφει την πατρίδα του το Αϊβαλί με τα καλλίτερα χρώματα.Γιατί θα έκανες και εσύ το ίδιο για το δικό σου μέρος και το δικό σου τόπο;

Βασίλειος Μακρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr