Nέα Ελληνική Γλώσσα Β΄Γυμνασίου Ενότητα 4η. Ωριαίο διαγώνισμα. Α΄Κείμενο. «Πώς ονειρεύομαι τα σχολικά κτίρια».



 Τα σχολικά κτίρια τα ονειρευόμαστε βαμμένα με ευχάριστα χρώματα, ευάερα, ευήλια, με ευρύχωρες αίθουσες, εξοπλισμένες με Η/Υ , διαδραστικούς πίνακες και βιβλιοθήκες. Στους διαδρόμους να υπάρχουν ντουλαπάκια για τη φύλαξη και την ασφάλεια των προσωπικών μας ειδών. Τέλος θα θέλαμε να υπάρχει μια βιβλιοθήκη εξοπλισμένη με πολλά βιβλία σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, ώστε να έχουμε έναν χώρο, για να ετοιμάζουμε τις σχολικές μας εργασίες, όσες απαιτούν αναζήτηση υλικού και γενικότερα, όταν έχουμε κάποιο κενό να περνούμε δημιουργικά το χρόνο μας…


 http://14press.gr/sites/default/files/images/3o_teyxos/new_school.JPG    Ας περάσουμε τώρα στο καυτό θέμα των μαθημάτων. Θα θέλαμε να είναι λιγότερα και με ουσιαστικό περιεχόμενο και να υπάρχει χρόνος για περισσότερες δραστηριότητες στις οποίες να εμπλέκονται οι μαθητές, γιατί έτσι πιστεύουμε ότι αφομοιώνεται καλύτερα η ύλη. Επίσης να υπάρχουν λιγότερα βιβλία και με περιεχόμενο το οποίο να γίνεται εύκολα κατανοητό. Τα βιβλία θα πρέπει να εναρμονίζονται με τις εξελίξεις των επιστημών, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να ανανεώνονται πιο συχνά, συμπεριλαμβάνοντας κάθε φορά τις προόδους των επιστημών που στο μεταξύ έχουν πραγματοποιηθεί. Επιπλέον, θα μπορούσε τα βιβλία να ενσωματώνουν παρεμφερή μαθήματα ή καλύτερα, να είναι σε ηλεκτρονική μορφή (τα οποία υπάρχουν βέβαια), να έχουν όμως εύκολη πρόσβαση σε αυτά οι μαθητές, για να μην κουβαλούμε πάρα πολλά βιβλία με άσχημες, όπως είναι γνωστό, επιπτώσεις στην σωματική μας υγεία.
     Θα θέλαμε, ακόμα, να έχουμε διαθέσιμο σχολικό χρόνο , ώστε να κάνουμε τις εργασίες μας μέσα στο σχολείο με την επίβλεψη και τη βοήθεια των καθηγητών μας. Τέλος, εκτός από τα βασικά μαθήματα, καλό θα ήταν να υπάρχουν και ώρες αφιερωμένες σε πολιτιστικές δραστηριότητες, οι οποίες, ως γνωστό, συμβάλλουν στην ελεύθερη έκφραση της δημιουργικότητας των μαθητών, και επιπλέον θα πρέπει να γίνονται συχνά και εκπαιδευτικές επισκέψεις οι οποίες  βοηθούν στη βιωματική πρόσληψη της γνώσης.

Β.Ερωτήσεις.
Β1.Γιατί ο συγγραφέας του παραπάνω κειμένου θεωρεί το θέμα των μαθημάτων «καυτό»;(η απάντηση έως  80 λέξεις).
2,5 μον.

Β2.Η παράγραφος «ας περάσουμε….στη σωματική μας υγεία»αναπτύσσεται με τη μέθοδο του παραδείγματος.Γιατί και πώς συμβαίνει αυτό;
2,5 μον.

Β3.1.Να συντάξεις τις παρακάτω προτάσεις  σημειώνοντας τα αντικείμενα των προτάσεων:
1.     Τα σχολικά κτίρια τα ονειρευόμαστε.
2.     Για να ετοιμάζουμε τις σχολικές μας εργασίες.
3.       Να περνούμε δημιουργικά το χρόνο μας.
4.     Ώστε να κάνουμε τις εργασίες μας.
1,25 μον.

      Β3.2.Να σημειώσετε τη διάθεση των ρημάτων του κειμένου  που είναι έντονα χρωματισμένα.
1,25 μον.

Β4.Με  α΄συνθετικό τη λέξη βιβλίο να δημιουργήσεις πέντε σύνθετες λέξεις.
2,5 μον.

Γ.Γραφή  έκθεσης.
Πώς ονειρεύεσαι το δικό σου σχολείο του μέλλοντος;

10 μον.

Καλή επιτυχία!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου