Print Friendly and PDF


Konstantinos Kavafis, painting by Fabrizio Cassetta

Προτεινόμενο θέμα για το ποίημα Ο Δαρείος του Κωνσταντίνου Καβάφη

Κωνσταντίνος Καβάφης, Ο Δαρείος
Επαναληπτικό  διαγώνισμα στην Ιλιάδα.
Κείμενο: ραψωδία Α ,στιχοι:  391-420.
Ερωτήσεις:
1.Ποιό είναι το θέμα και ποιο το περιεχόμενο   του  Ιλιαδικού έπους;
Ποιο από τα δύο  κυριαρχεί  στη σκηνή που σας δίνεται;

Έκφραση-Έκθεση Γ΄Λυκείου,διαγώνισμα

Πώς εμπνέουμε ο ένας τον άλλον;

Του Χαρίδημου Τσούκα

     Καλαίσθητη και συγκινητική η διαφήμιση του Johnnie Walker, «Keep Walking Greece» («Συνέχισε να περπατάς Ελλάδα»). Εμψυχωτικό το τραγούδι που τη συνοδεύει («You will never walk alone»), αρχετυπικό το κεντρικό της μοτίβο (ο θρίαμβος της ελπίδας απέναντι στις αντιξοότητες), ζεστές και οικείες οι φυσιογνωμίες των συμπολιτών μας που απεικονίζονται. Το μήνυμα: ακόμα κι αν βιώνουμε τα προβλήματά μας ατομικά, δεν είμαστε μόνοι. Η κρίση μας φέρνει κοντά. Μια νέα συλλογικότητα αναδύεται. «Εμπνέουμε ο ένας τον άλλο», αναφέρει η επιγραφή στο τέλος της διαφήμισης. 
     Πράγματι. Το σημαντικό όμως δεν είναι τόσο η διαπίστωση, όσο το ερώτημα: «πώς εμπνέουμε ο ένας τον άλλο;». Πώς δημιουργείται η νέα συλλογικότητα; Όπως ο άνθρωπος που επιβιώνει από ένα πολύ σοβαρό ατύχημα συνήθως επανεξετάζει τα ουσιώδη του βίου του, έτσι και η δραματική επιδείνωση των υλικών όρων της ζωής αναδιατάσσει τις συλλογικές μας προτεραιότητες. Μετράμε τα πράγματα διαφορετικά. Αλλάζει το οντολογικό επίπεδο αναφοράς – ανακαλύπτουμε τη σχέση μας με τον κόσμο, την οποία γνωρίζαμε, αλλά, αστόχαστα αυτάρκεις, προσπερνούσαμε. Έχοντας βιώσει την απειλή της υπαρξιακής ανασφάλειας, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μια διαυγασμένη συλλογικότητα, η οποία γνωρίζει στοχαστικότερα τους όρους της συγκρότησής της.
Λατινικά  Γ΄Λυκείου….ασκήσεις μάθημα: 38….
1.more prisco
Omen nuptiale
Sacello quodam
Aliqua vox
Mea sede
Hoc dictum
Res ipsa
Να κλιθούν οι παραπάνω συνεκφορές.
Νεοελληνική γλώσσα…Γ΄Γυμνασίου…
Υλικό για έκθεση με θέμα σχετικό με τα στερεότυπα….
Ορισμός: Στερεότυπα είναι σταθερές ταξινομημένες αντιλήψεις που συνήθως οφείλονται σε ελλιπή πληροφόρηση σχετικά με χαρακτηριστικά τα οποία αποδίδονται στα μέλη κάποιας  ομάδας.
Μορφές:φυλετικά,σεξιστικά,ανθρωπιστικά κ.λ.π.
Χαρακτηριστικά:
Τα στερεότυπα:

Νεοελληνική γλώσσα Β΄Γυμνασίου Ενεργητική και Παθητική φωνή.


Ενεργητική και παθητική σύνταξη…ποιητικό αίτιο….
Υπάρχει ένα ειδικό προθετικό σύνολο (κυρίως από +αιτιατική)το οποίο προσδιορίζει παθητικά ρήματα δηλώνοντας το πρόσωπο (ή το πράγμα)από το οποίο προέρχεται αυτό το οποίο συμβαίνει στο υποκείμενο (αυτό το πρόσωπο ή το πράγμα ονομάζεται ποιητικό αίτιο).Για να γίνει καλύτερα κατανοητό πώς δουλεύει το ποιητικό αίτιο δίνονται όσα ακολουθούν σχετικά με την ενεργητική και παθητική σύνταξη και με την μετατροπή της ενεργητικής φωνής σε παθητική.
-Ενεργητική σύνταξη: έχουμε όταν διατυπώνουμε ένα νόημα με ρήμα ενεργητικής διάθεσης με το οποίο εξαίρεται το υποκείμενο του ρήματος.
Π.χ η βροχή ποτίζει τους αγρούς.
Νέα Ελληνικά κείμενα Α΄Γυμνασίου.......
Ειρήνη Μάρρα
Τα κόκκινα λουστρίνια
Ασκήσεις.
1.Ποιό είναι το θέμα και ποιο το περιεχόμενο του  διηγήματος.
Λατινικά ,μάθημα 38

Ασκήσεις.

1.Να κλιθούν οι συνεκφορές:
Omen nuptiale,sacello quodam,aliqua vox,mea sede.
Νεοελληνική γλώσσα  Γ΄Γυμνασίου
Ασκήσεις 3η ενότητα.
1.Να σημειώσεις ένα Κ (κυριολεξία)ή ένα Μ(μεταφορά)ανάλογα με την κυριολεκτική ή μεταφορική σημασία  που έχουν οι λέξεις που υπογραμμίζονται.
Α.επίθετα.
1.βαθύ ποτάμι
2.βαθύς ύπνος
3.γλυκιά φωνή
4.γλυκιά μαρμελάδα
5.καθαρό  μέτωπο
Ευθύς και πλάγιος  λόγος.
‘Όταν ο ευθύς λόγος μετατρέπεται σε πλάγιο γίνονται οι ακόλουθες μεταβολές:

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄γυμνασίου:Τα Κόκκινα λουστρίνια Ειρήνη Μάρρα.

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Α΄γυμνασίου:Τα Κόκκινα λουστρίνια
Ειρήνη Μάρρα.
Α.Θέμα του διηγήματος είναι η αίσθηση του οικογενειακού καθήκοντος και η δυνατή αγάπη του αδελφού προς την  αδελφή του.Αυτό προβάλλεται ως το πι ο ισχυρό ερωτικό αίσθημα.Το περιεχόμενο είναι κοινωνικό με ψυχογραφικά στοιχεία.