Λατινικά Γ΄Λυκείου,όλοι οι υποθετικοί λόγοι των κειμένων.

Λατινικά Γ΄Λυκείου,όλοι οι υποθετικοί λόγοι των κειμένων.
Κείμενο  25
Εξαρτημένος υποθετικός λόγος: neminem credideritis patriae consulturum esse nisi vos ipsi patriae consulueritis
Ευθύς: nemo  patriae consulet,nisi vos ipsi  patriae consulueritis(a είδος ,πραγματικό).
Κείμενο   30
Si habet  Asia suspicionem debemus laudare (α είδος,το πραγματικό).


Κείμενο  32
Nisi accederet  iacerent (β είδος το αντίθετο του πραγματικού).

Κείμενο   33
Si togatus  fuisset  -ea fieri prohibuisset  (β είδος το αντίθετο του πραγματικού).
Κείμενο   37
Εξαρτημένος:  nisi subvenerit ut nequeamus
Eυθύς:  nisi subvenerit(οριστική συντελεσμένου μέλλοντα)-salvi esse nequimus(οριστική ενεστώτος) α είδος του πραγματικού.
Etsi clamabam-ut cuperent(=cupiebant)(α είδος πραγματικού)
Κείμενο   39
Si obtulisses-fecisset(β είδος του μη πραγματικού)
Si licebit-explicabit (α είδος του πραγματικού)
Si minus(=si non licebit sapienti in divitiis virtutem explicare)-in paupertate(explicabit virtutem) (a είδος του πραγματικού)
Si poterit(explicare virtutem)-in patria (explicabit) (α ειδος του πραγματικού)
Si minus(=si non poterit explicare virtutem in patria)-in exilio(explicabit virtutem) ( α είδος του πραγματικού).
Si poterit (explicare virtutem)-imperator(explicabit virtutem) ( α είδος του πραγματικού)
Si minus(=si non poterit imperator explicare virtutem)-miles(explicabit virtutem) (α είδος του πραγματικού).
Si poterit (explicare virtutem)-integer(explicabit virtutem) (α είδος του πραγματικού)
Si minus (=si non poterit integer explicare virtutem)-debilis(explicabit virtutem) ( α είδος του πραγματικού)
Quamcumque(=si) fortunam acceperit-efficiet (α είδος του πραγματικού).
Κείμενο   41
Si fugeres scopulum-tamquam fugeres( β είδος του μη πραγματικού)
Κείμενο   42
Si animadvertissem dicerent( β είδος του μη πραγματικού)
Εξαρτημένος: si pervenerit-neminem stultum fore improbum fore
Ευθύς:  si iste pervenerit(συντελεσμένος μέλλοντας)-nemo  erit tam stultus ,nemo erit tam improbus(α είδος του πραγματικού ή του προσδοκωμένου του πραγματικού).
Κείμενο  43
Nisi peperissem-non oppugnaretur (β είδος του μη πραγματικού)
Nisi haberem-libera mortua essem( β είδος του μη πραγματικού)
Si pergis-manet(  α είδος του πραγματικού)
Κείμενο   44
Quodsi  ceciderunt-intellegitur(α είδος του πραγματικού)
Κείμενο  45
Intercepta epistula (=si epistula intercepta  sit)-cognoscantur( β είδος  του μη πραγματικού).
Εξαρτημένος:  si non posit-ut epistulam ….abiciat
Ευθύς:     si non poteris-adliga et abice( a είδος του πραγματικού).
Κείμενο    48
Si videbatur-praedicabat( a  είδος του πραγματικού).
Κείμενο   49
Εξαρτημένος:  si non cessiset (si +υποτακτική υπερσυντελίκου)-quam interemptura essem( πλάγια πρόταση)
Eυθύς:  si non cesserit(si + οριστική συντελεσμένου μέλλοντος)-quam interimam? (οριστική απλού μέλλοντος) ( α είδος του πραγματικού).


Β.Δ.Μακρυπούλιας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr