Nέα Ελληνικά κείμενα,σχέδιο μαθήματος...


Μάθημα  Νέων Ελληνικών κειμένων.

Σχέδιο διδασκαλίας.

1.ΑΦΟΡΜΗΣΗ:

Η αφόρμηση μπορεί να γίνει από την καθημερινή σχολική ζωή των μαθητών ή τη συγκεκριμένη ενότητα  των κειμένων του διδακτικού βιβλίου(π.χ η ύπαιθρος  και η πόλη,η ξενιτιά,τα δύσκολα χρόνια του πολέμου κ.λ.π).Επίσης υλικό για την αφόρμηση δίνουν τα  ευκαιριακά ενδιαφέροντα της τάξης της σχολικής ή της κοινωνικής ζωής.

Μπορούμε να αρχίσουμε από το  συγγραφέα,από την εποχή του,από το ρεύμα και τη φιλοσοφία στην οποία οποία υπακούει.Μπορούμε να συζητήσουμε για τις επιρροές του,επίσης σε ποιόν άλλο τομέα τέχνης το ίδιο φιλοσοφικό ρεύμα έχει επιρροές.

2.ΕΡΜΗΝΕΙΑ:

Η ερμηνεία σχετίζεται με το γιατί και το σκοπό των γεγονότων,τις κρυμμένες ιδέες και αξίες και σκοπούς που πιθανόν ευρίσκονται μέσα στο κείμενο,τη συγχρονική και διαχρονική σκοποθεσία του κειμένου.Παραδίδουμε λοιπόν ερμηνευτικά σχόλια,μορφολογικά και ιδεολογικά στοιχεία,εικόνες αλληγορίες και αφηγηματικές τεχνικές.Αναζητούμε όλον τον τρόπο έκφρασης και την οργάνωση του λόγου που χρησιμοποιεί ο λογοτέχνης ,το μεταφορικό λόγο,τους ποιητικούς προσδιορισμούς,τη συγκινησιακή ή πραγματική γλώσσα,προκειμένου να εκφραστούν οι ιδέες ,τα συναισθήματα και οι αξίες που κρύβονται ,ή υπονοούνται ή φανερά υπάρχουν μέσα στο λογοτέχνημα.

3.ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ Ή ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ Ή ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ.:

Αρχίζει με την ανακεφαλαίωση των στόχων και μηνυμάτων του κειμένου  σε σχέση με το είδος της γραφής.Ακόμα δίνουμε ό,τι το σχετικό με το συγγραφέα εάν δεν έχουμε μιλήσει γι αυτόν.Ακολουθεί μία τελευταία ανάγνωση από τον καθηγητή ή τον μαθητή,επίσης μπορεί να αντληθούν πληροφορίες και σε αίθουσα με διαδραστικούς πίνακες.

4.ΑΣΚΗΣΕΙΣ Ή ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ:

Οι ασκήσεις ή εφαρμογές που δίνονται για το σπίτι είναι δυνατόν να είναι προφορικές ή γραπτές ,υποχρεωτικές ή προαιρετικές.Είναι δυνατόν να γίνονται κατ΄επιλογήν και κυρίως να δίνονται εργασίες προέκτασης για να προωθούν τη μεγαλύτερη δυνατή κατανόηση του δημιουργού,του έργου του αλλά και ολόκληρης της τεχνοτροπίας του.

Δεν πρέπει μέσα από πολλές ερωτήσεις να μας διαφεύγει η ατμόσφαιρα του έργου,η επαφή με το κείμενο θα πρέπει να είναι κυρίως στη βάση  ιδεών και αξιών,τεχνοτροπιών και μηνυμάτων που θέλει ο δημιουργός να μας δώσει μέσα από το δημιούργημά του.


Β.Δ.Μακρυπούλιας ,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr