Σχέδιο έκθεσης Γ΄Γυμνασίου,ισότητα και διαφορά....


Κεντρικός θεματικός άξονας:ισότητα-διαφορά μεταξύ των ανθρώπων.

Πρέπει να χρησιμοποιήσω:

→σχετικές έννοιες,σκέψεις και επιχειρήματα σχετικά βέβαια με το θέμα.

→μεταφορικές και κυριολεκτικές εκφράσεις που θα τονίσουν αυτά τα οποία θα υποστηρίξω.

→συγκεκριμένη δομή επάνω στην οποία θα στηρίξω την επιχειρηματολογία μου.

Πρόλογος:

Όλοι οι άνθρωποι έχουν συγκεκριμένο δρόμο και αποστολή ,αυτά είναι μεταβλητές και χαρακτηριστικά τα οποία θα πρέπει να είναι απολύτως σεβαστά.Ο πολιτισμός κάθε κράτους κρίνεται ως προηγμένος στο βαθμό που προσφέρει τη δυνατότητα στους πολίτες του να αναπτυχθούν.

Κυρίως θέμα:

Ιστορική αναδρομή:→1.Στις βασιλείες υπήρχε το κληρονομικό δίκαιο το οποίο δέσμευε συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων-μάλλον έδινε ευκαιρίες σε συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων.

                                         2.Στην Αθήνα του Περικλέους ,στην άμεση δημοκρατία των Αθηνών όπου η παιδεία εξασφάλιζε τη σωστή συμμετοχή των πολιτών στα κοινά,η ισότητα διασφαλίσθηκε μέσα από την απόλυτη συμμετοχή των Αθηναίων πολιτών στα κοινά τη στιγμή που είχαν προσωπική αξία και  ουσία χαρακτήρος.

Ποιο είναι το ιδεώδες:→Το ιδεώδες είναι όλοι οι άνθρωποι να είναι ελεύθεροι, να μπορούν στις πατρίδες τους να αναπτύσσουν τον πολιτισμό τους,προκειμένου κάτω από κοινά ιδανικά και αξίες ο κόσμος να ομονοήσει.

→τι συμβαίνει σήμερα; Χρήση μεταφορικών φράσεων.

(σήμερα η κατάσταση   έχει ξεφύγει,

Το κλίμα είναι αρνητικό για τον πολιτισμό και την πνευματική ανάπτυξη των ανθρώπων κ.λ.π).

Σήμερα ,στον αιώνα της τεχνολογικής ανάπτυξης και τελειοποίησης ο πλανήτης βυθισμένος μέσα στο πολεμικό κλίμα σε διάφορες περιοχές,στην υλική και μόνο ενασχόληση των ανθρώπων,κατ΄αρχήν δεν δέχεται τους ανθρώπους που θέλουν ένα κόσμο ενωμένο κάτω από πνευματικά και ηθικά ιδανικά.Οι πολιτισμοί δεν επικοινωνούν τη στιγμή που οι άνθρωποι είναι βυθισμένοι στις βιοτικές ανάγκες.Το διαφορετικό απορρίπτεται τη στιγμή που δεν υπηρετεί ένα τρόπο ζωής υλικό,τεχνολογικό,δήθεν σύγχρονο.Οι άνθρωποι φαίνεται να δέχονται όσους κατέχουν υλικά μέσα παρά προσωπικότητα και πνευματικά αγαθά.Το διαφορετικό ενοχλεί ειδικά όταν προβάλλει ένα τρόπο ζωής που συναντάται στα Πλατωνικά γραπτά,εκεί όπου το Αγαθό και όχι η ψευτούλη καθοδηγεί τους ανθρώπους.

→τι πρέπει να γίνει;

1.Παιδεία μέσα από την οικογένεια και το σχολείο.

2.Ο κάθε άνθρωπος θα πρέπει με πίστη στον εαυτό του να διεκδικεί αυτά τα οποία του αναλογούν στη ζωή.

3.Η συντεταγμένη κοινωνία επιβάλλεται να παράσχει συγκεκριμένα δικαιώματα σε όλους τους πολίτες της προκειμένου όλοι να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και τις ικανότητές τους.

4.Καλλιέργεια ανθρωπιστικής συνείδησης σημαίνει παιδεία και μόρφωση για όλους τους ανθρώπους και ανάπτυξη της ξεχωριστής προσωπικότητας που ο κάθε ένας από εμάς διαθέτει.


Β.Δ.Μακρυπούλιας,φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου