Πώς κρατώ σημειώσεις στο μάθημα της έκφρασης έκθεσης;



Μάθημα Έκφρασης Έκθεσης.

Πώς κρατώ σημειώσεις κατά παράγραφο.

Α.Εντοπίζω τα κύρια συστατικά της παραγράφου:

1.Βρίσκω το θέμα της παραγράφου στη θεματική περίοδο.

2.Επισημαίνουμε τις λέξεις-κλειδιά στις λεπτομέρειες.

3.Εντοπίζουμε τις διαρθρωτικές λέξεις που συνδέουν τις περιόδους των παραγράφων.

4.Συνδέουμε τα επιμέρους στοιχεία των παραγράφων και τα διατυπώνουμε με δικά μας λόγια.

Β.Παραλλαγές σημειώσεων:

1.Υπογραμμίζουμε τη θεματική πρόταση της παραγράφου και τις λέξεις-κλειδιά.

2.Αποδίδουμε τα κύρια σημεία με λέξεις κλειδιά παραλείποντας τα άρθρα ,τις αντωνυμίες τα ρήματα και τους συνδέσμους ,τις προθέσεις κ.ο.κ.

3.Αποδίδουμε τα κύρια σημεία τηλεγραφικά με συντομογραφίες ,με απαριθμήσεις και με σύμβολα.

4.Κατασκευάζουμε έναν πίνακα ή ένα διάγραμμα με τα κύρια σημεία του κειμένου.


Γ.Χρησιμοποιώ τον πλαγιότιτλο της παραγράφου για να κρατήσω σημειώσεις :

1.Όταν  λείπει  θεματική πρόταση περιοριζόμαστε στον πλαγιότιτλο τη διατύπωση δηλαδή του θεματικού κέντρου της παραγράφου.

2.Αν σε μία παράγραφο δεν μας ενδιαφέρουν οι λεπτομέρειες για τις σημειώσεις αρκούμαστε στον πλαγιότιτλο που αποδίδει το θεματικό κέντρο.


Κρατώ σημειώσεις σε ευρύτερες νοηματικές ενότητες..

Α.Πότε χρησιμοποιείται αυτό το είδος των σημειώσεων;

1.Σε κεφάλαια ενός βιβλίου ,μέρη ενός κειμένου(πρόλογος ,κυρίως θέμα,επίλογος)ή σύνολο παραγράφων με κοινό νοηματικό κέντρο.

Β.Πώς εργαζόμαστε σε αυτό το είδος των σημειώσεων;

1.χωρίζουμε το κείμενο σε μέρη(πρόλογο,κυρίως θέμα,επίλογο).

2.χωρίζουμε σε παραγράφους.

3.δίνουμε τον πλαγιότιτλο κάθε παραγράφου.

4.ομαδοποιούμε τις παραγράφους με βάση τις νοηματικές ενότητες.

5.δίνουμε πλαγιότιτλο σε κάθε ευρύτερη ενότητα.

6.συγκεντρώνουμε τους πλαγιότιτλους του προλόγου των ευρυτέρων ενοτήτων και του επιλόγου.


.Από τις σημειώσεις προχωρώ στο διάγραμμα του κειμένου.

Α.Το διάγραμμα του κειμένου:

1.συνίσταται από τους πλαγιοτίτλους των θεματικών ενοτήτων του κειμένου οι οποίοι κατατάσσονται σε σειρά και απαριθμούνται με κοινή  κλίμακα απαρίθμησης.

Β.Πορεία εργασίας για την οργάνωση του διαγράμματος ενός κειμένου:

1.Βρίσκουμε τον πρόλογο,το κυρίως θέμα και τον επίλογο .

2.Οργανώνουμε σε ομάδες τις παραγράφους με όμοιο θεματικό κέντρο του κυρίου θέματος.

3.Απαριθμούμε την παράγραφο του προλόγου ,τις παραγράφους του κυρίου θέματος,και την παράγραφο του επιλόγου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr