Διαγώνισμα ιστορίας Γ΄Γυμνασίου




ΓΡΑΠΤΕΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΑΪΟΥ – ΙΟΥΝΙΟΥ



ΜΑΘΗΜΑ:
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΜΗΜΑ:
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ:

ΕΠΙΤΗΡΗΤΕΣ:

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:
____________________________
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:
____________________________



ΟΜΑΔΑ Α : Να απαντηθούν 3 από τα παρακάτω θέματα



Θέμα 1ο :

α. Να χαρακτηριστούν οι παρακάτω προτάσεις ως προς την ορθότητά τους, σημειώνοντας Σ για τη σωστή και Λ για την λανθασμένη.






  1.  
Οι Φαναριώτες καταλάμβαναν, συχνά, υψηλές θέσεις στο οθωμανικό κράτος.




  1.  
Πρωτεργάτες της Φιλικής Εταιρείας υπήρξαν οι Νικόλαος Σκουφάς, Αθανάσιος Τσακάλωφ και Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος.




  1.  
Σύμφωνα με την αρχή του οικονομικού φιλελευθερισμού, το κοινωνικό συμφέρον θεωρείται σημαντικότερο του ατομικού.




  1.  
Το φαινόμενο του ιμπεριαλισμού, εκφράστηκε με την προσπάθεια απόκτησης αποικιών.




  1.  
Ο όρος αυτόχθονες αναφέρεται στους ‘Ελληνες που είχαν γεννηθεί σε περιοχές έξω από τα σύνορα του ελληνικού κράτους.




  1.  
Τα κύρια αίτια του Α’ Παγκόσμιου πολέμου ήταν ο ιμπεριαλισμός, ο εθνικισμός και ο μιλιταρισμός.




β. Να προσδιορίσετε τη χρονολογική σειρά των γεγονότων που ακολουθούν από το παλαιότερο στο πιο πρόσφατο, τοποθετώντας δίπλα στις διατυπώσεις χρονολογικούς δείκτες (π.χ. 1 για το παλαιότερο κ.ο.κ.)



Ιουλιανή Συνθήκη του Λονδίνου
Αποβίβαση του Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο
Περίοδος Αντιβασιλείας
Κίνημα στο Γουδί
Πτώχευση του ελληνικού κράτους
Συνθήκη της Λοζάνης
Ενσωμάτωση Επτανήσου στην Ελλάδα





Θέμα 2ο: Να αναλύσετε τις γενεσιουργές αιτίες και τα μέτωπα που αναπτύχθηκαν κατά τον εμφύλιο πόλεμο το φθινόπωρο του 1823.



Θέμα 3ο: Ποιες ήταν οι κύριες κοινωνικές μεταβολές που έφερε η βιομηχανική επανάσταση;

Θέμα 4ο: Να αναπτύξετε συνοπτικά τους κυριότερους τομείς της πολιτικής του Ι. Καποδίστρια και του Χ. Τρικούπη και να καταγράψετε τα συμπεράσματά σας.



Θέμα 5ο: Η βενιζελική πολιτική της περιόδου 1910 – 1912.









            ΟΜΑΔΑ Β : Να απαντηθούν 2 από τα παρακάτω θέματα





Θέμα 1ο :


                                                        



                                                         Στηριζόμενοι στα στοιχεία που συνθέτουν την                   

                                                         παραπάνω εικόνα περιγράψτε τη γαλλική 

                                                         κοινωνία του 18ου αιώνα, γνωστή και ως παλαιό

                                                         καθεστώς.



















Θέμα 2ο: « Τρως, πίνεις δίπλα στους νεκρούς, κοιμάσαι ανάμεσα στους ετοιμοθάνατους, γελάς και τραγουδάς συντροφιά με τα πτώματα […]. Οι νεκροί ήταν χωμένοι στα τοιχώματα των χαρακωμάτων, κεφάλια, πόδια και κορμιά μισά, έτσι όπως τα είχανε παραμερίσει οι αξίνες και τα φτυάρια της ομάδας που έσκαβε».

A. Horne, Ιστορία του 20ου αιώνα, σ. 578.

Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω απόσπασμα, να συνθέσετε ένα μικρό κείμενο που να αναφέρεται στην καθημερινότητα στα χαρακώματα του Α’ Παγκόσμιου πολέμου.







Θέμα 3ο: Στηριζόμενοι στον παρακάτω χάρτη, να αναπτύξετε τους παρακάτω άξονες:

α) η προέλαση του ελληνικού στρατού ως τον Σαγγάριο

β) η στασιμότητα του μετώπου μετά την ήττα στον Σαγγάριο

γ) η αντεπίθεση του Κεμάλ





Θέμα 4ο:



α.                                                       



                                                           Να περιγράψετε τον ιδιαίτερο συμβολισμό της

                                                           σημαίας της Φιλικής Εταιρείας.                  









β. Να επισημάνετε συνοπτικά τις κυριότερες αρχές οργάνωσης της Φιλικής  Εταιρείας.





Να μεταφέρετε τις απαντήσεις σας στις κόλλες αναφοράς.

Όλα τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα.







  






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr