Eδη προλόγου.




Μορφές προλόγου.

1.Ορισμός:Η έννοια της ελευθερίας έτσι που κακοποιήθηκε μέσα στο πέρασμα των αιώνων από όλες τις καλυμμένες μορφές καταπίεσης έπαψε να έχει έστω και αμυδρή σχέση με την κατάσταση εκείνη του ανθρώπου που είναι απελευθερωμένος από κάθε εξωτερικό ή εσωτρικό εξαναγκασμό.



2.Αναπόληση:Καθόμουν στο μπαλκόνι του μικρού μου σπιτιού και αναπολούσα τις άπειρες πεδιάδες που παιδί έβλεπα.Τώρα τα εργοστάσια δεν σε αφήνουν τίποτα άλλο να ιδείς παρά μόνο τα φουγάρα τους και τον καπνό  τους –ακόμα και τα πνευμόνια σου θα διαμαρτύρονταν για όλα αυτά.



3.Ανέκδοτο ή επεισόδιο:Δεν θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη μου επαφή με τα ναρκωτικά.Κατέβαινα την Λεωφόρο Αλεξάνδρας όταν η πεσμένη γυναίκα στο πεζοδρόμιο μπροστά στο γήπεδο του Παναθηναϊκού ζήταγε απεγνωσμένα βοήθεια.Έλεγε ότι δεν έχει πολλά χρόνια ζωής μπροστά της.



4.Περιγραφή:Μέσα στην μικρή αποθήκη του παππού μου υπάρχει ο παλαιός φωνόγραφος.Από μόνος του σε γυρίζει τόσα και τόσα χρόνια πίσω και σου μαθαίνει το νόημα,το πράγματικό νόημα της λέξης παράδοση.



5.Εντυπωσιακή δήλωση:Η πιο τραγική στιγμή της ζωής μου συνέβη προχθές όταν ανέβαινα το δρόμο μπροστά από το σπίτι μου και είδα άνθρωπο κρεμασμένο,το χαρτί έλεγε ότι αυτοκτονεί λόγω χρεών.Δεν άντεχε άλλο την οικονομική εξαθλίωση μέσα σε έναν κόσμο ανεργίας και αλλοτρίωσης.



6.Επιφώνημα: «Εμπρός», «εμπρός»φώναζε πάντα ο πατέρας όταν ήθελε να ξυπνήσει μέσα μας την έννοια της δημιουργίας,την έννοια της εξέλιξης ,όταν ήθελε να τραβήξει από μέσα μας ό,τι πιο δημιουργικό έχουμε.



7.Ερώτηση:Έχει σκεφθεί κανένας τρόπους αντιμετώπισης του εμπορευματικού ρεύματος των Ολυμπιακών αγώνων;Έχει σκεφθεί πώς θα αποκαταστήσουμε το στεφάνι ελιάς στο κεφάλι των νικητών και μέχρι εκεί;



8.Παράδειγμα:Υπάρχουν πολλά πράγματα γύρω μου που πάντα μου κινούσαν την περιέργεια αλλά τώρα θέλω να τα γνωρίσω.Ας αναφέρω την ιατρική.Μικρός δεν ήξερα τι ήταν και θεωρούσα ότι ιατρική είναι το να φτιάχνεις απλά φάρμακα.



9.Σύγκριση.Τελικά σε αυτόν τον κόσμο βασιλεύει ο αριθμός 2.Υπάρχουν οι καπνιστές και οι μη καπνιστές,αυτοί που σέβονται την υγεία τους και αυτοί που επιθυμούν σκληρά να την δοκιμάσουν.



Β.Δ.Μακρυπούλιας,Φιλόλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

vasilios888@yahoo.gr